חודש חלף מאז פתיחת שנת הלימודים באווירה חגיגית, וכעת המחסור הקשה באנשי הוראה, במיוחד בגני הילדים, מתגלה במלוא עוצמתו.
בשבוע שעבר הוציאה ראש מינהל החינוך בעיריית מודיעין, בתיה שוכן, מכתב להורים תחת הכותרת "שיקוף תמונת מצב כללית של מחסור בכ"א במערכת החינוך וקריאה להבנה ולשותפות". כזכור, בריאיון למודיעין News טרם פתיחת שנת הלימודים סיפרה שוכן כי אמנם מצבה של מערכת החינוך במודיעין קשה פחות מאשר ברשויות אחרות, אולם גם כאן נרשם מחסור חמור של כמאה תומכות חינוך.
עוד אמרה שוכן באותו ריאיון כי "מבחינת תומכות החינוך אנחנו נמצאים במחסור אדיר: חסרות לנו מאה תומכות חינוך אישיות, שאין מצב להשלים את הפער הזה. חסרות לנו 20 סייעות תומכות חינוך בבתי הספר לחינוך מיוחד, שם המקרים באמת יותר מורכבים; חסרות לנו סייעות שניות ב-20 גנים, פער שנמלא עם עובדות הצהרונים שיגיעו כעת בבוקר, אבל אני לא יודעת לאורך כמה זמן זה יחזיק; וגם חסרות לנו 10 תומכות חינוך בגני החינוך המיוחד ועוד 15 בכיתות החינוך המיוחד. בקיצור, המצב לא סימפטי בכלל. אנחנו ממשיכים לראיין וממשיכים לקרוא לאנשים לבוא, עם שכר גבוה ומענקים והכל, ומנסים להתפשר עם הרכב המשרה ומספר השעות כדי להביא כמה שיותר אנשים, אבל המצב קשה".
מכתבה של שוכן להורים מגיע לאחר שאת תוצאות המחסור כבר ניתן לראות בגני הילדים ובצהרונים, כאשר ההורים כבר החלו להביע את כעסם של המצב. שוכן כתבה: "מנהלות ומנהלי המסגרות החינוכיות עושים כל שביכולתם לגייס אנשי צוות, להרחיב משרות קיימות ולתת מענה מיטבי לילדים. משרד החינוך פועל לשיבוץ גננות והעירייה עמלה על גיוס תומכות חינוך, אך למרות המאמצים לא כל התקנים אוישו במלואם".
עוד הוסיפה ראש מינהל החינוך כי "כמו בכל מגזר, גם בקרב צוותי החינוך יש לעיתים מחלות, ימי אבל ואירועים אישיים. בהיעדרם, קשה מאוד למצוא מחליפים. משרד החינוך והעירייה פועלים יחד כדי לתת מענה, אך לעיתים אין מנוס מהחלטות קשות כמו סגירת גן ליום מסוים, אי פתיחת צהרון, או שחרור מוקדם של כיתות".
את מכתבה סיכמה שוכן בקריאה להורים להבנה ושיתוף פעולה: "אנו בעירייה ובמינהל החינוך איננו מקלים ראש במצבים אלו, אך חשוב להבין את מורכבותם. השתלחות בגורמי העירייה או בצוותי החינוך אינה הדרך. היא אינה פותרת את הבעיה, בוודאי שאינה מעודדת אנשים נוספים להצטרף למערכת, ולעיתים אף מביאה לנטישתה. אנו מבקשים מכם לגלות הבנה, להוקיר את צוותי החינוך ולתמוך בהם בעת הצורך. הם אינם "הצד השני", הם שותפיכם לחינוך ילדיכם".