פותחים עסק? קבלו את מדריך המס שיעשה לכם סדר

תוכן פרסומי
2019-11-28 02:35:00
2019-11-28 02:35:00

לא משנה באיזה עסק מדובר ומי קהל היעד שלנו, הרי שאנחנו צריכים להיות מאורגנים, מאוד מסודרים, לא לדלג על שום שלב והכי חשוב לדעת שיהיו קשיים בדרך

תוכן פרסומי

עבור אנשים רבים, פתיחת עסק באופן עצמאי, זו הגשמת חלום. בין אם זה בגלל שהם פותחים עסק בתחום עליו חלמו לעבוד מגיל צעיר, בין אם זה בגלל שמדובר בשלב שהם עבדו מאוד קשה בשביל להגיע אליו, הן מבחינת לימודים, מבחינת השקעה כספית, זמן וכדומה, ובין אם מדובר בהגשמת חלום המעבר מלהיות שכיר בעסק של אחרים, לשלב בו הם בעלי עסק בעצמם, מנהלים אותו על פי ראות עיניהם.

אך פתיחת עסק היא לא דבר פשוט. אנחנו יכולים למצוא מגוון ספרים ומאמרים שעוסקים בשאלה, איך פותחים עסק חדש, ובכל המקומות אנחנו נגלה תשובה אחת, לא משנה באיזה עסק מדובר ומי קהל היעד שלנו, הרי שאנחנו צריכים להיות מאורגנים, מאוד מסודרים, לא לדלג על שום שלב והכי חשוב לדעת שיהיו קשיים בדרך ויהיה עלינו להתמודד איתם.

אפשר לחלק את התשובה לשאלה איך פותחים עסק חדש, לכמה וכמה שלבים ופרמטרים. יש שלב שעוסק בתוכנית עסקית, כיצד אנחנו מתכוונים בכלל לגשת לעניין, מבחינה כלכלית, מבחינת גיוס כוח אדם, מלאי, שכירת מקום וכדומה.

יש שלב שמתייחס לכל הנושא של שיווק וקידום, הן על מנת לקבל חשיפה ראשונית ולהתקדם משם, והן בשביל שנוכל למצוא את המקום שלנו בשוק שכבר פועלים בו לא מעט עסק, סביר להניח, הרבה יותר ותיקים ומוכרים מאיתנו. וכן, יש את כל השלב של המסים והבירוקרטיה שקשורה לפתיחת עסק חדש.

במובן מסוים זה אחד השלבים הראשונים שאנחנו צריכים להתייחס אליו, על מנת שנוכל להפעיל את העסק בצורה חוקית.

במאמר זה, אנחנו נסקור בקצרה את השלבים הראשונים בשאלה איך פותחים עסק חדש, אך נשים דגש על הנקודה של המיסוי, אנחנו נעשה לכם סדר, על מנת שתוכלו להקים עסק ולהפעיל אותו בצורה מסודרת ונכונה, מבלי שתמצאו את עצמכם, במקרה הטוב, מתמודדים עם סבך של פרוצדורות ובירוקרטיה שיגזול מכם זמן, ובמקרה הרע, מבצעים דברים לא חוקיים, אפילו עם זה בתום לב.

לפתוח עסק בצורה חכמה

כאמור השלב הראשון מתייחס לכל הקשור לתוכנית עסקית, תוכנית פתיחת עסק בפועל. צריך לומר, לחלק זה תהיה משמעות גם בהמשך, לגבי היבטים אחרים.

בשביל לעשות את זה בצורה נכונה, אתם צריכים להחליט מה בדיוק יהיה בסיס העסק, איזה קהל לקוחות הוא אמור לשרת, מה בדיוק אתם רוצים לספק, וכן עליכם לדעת מה עומד לרשותכם, מבחינה כלכלית ומשאבים אחרים.

כך תוכלו לפתח תוכנית במידות שלכם וכן תוכלו לבקש הלוואות או כל דבר אחר שיוכל לעזור לכם לבצע את הצעדים הראשונים בתחום.

השלב השני מתייחס כאמור לעניין של שיווק וקידום, שלב זה יתבצע כבר שתתחילו לפעול, אך חשוב מאוד שהוא יתבצע כבר בהתחלה, על מנת שתוכלו ליצור לעצמכם קהל לקוחות ראשוני.

החוכמה היא לדעת איפה וכיצד לשווק, ולעשות את זה במידה כזו, שתוכלו לעמוד בביקושים, ולא לייצר תהליך שיווק גדול, שלא תוכלו לעמוד בדרישה לאחר מכן.

כל מה שצריך לדעת על מסים

כאמור, אחד המהותיים ביותר בפתיחת עסק חדש, מתייחס לכל העניין של מיסוי. זה השלב שבו למעשה, מס הכנסה ורשויות מע"מ, לומדים על כך שאתם קיימים ופועלים, ויוכלו לגבות מכם מס הכנסה או מע"מ, מדי חודש.

השלב הראשון זה פתיחת תיק במס הכנסה, לשם כך אתם יכולים לגשת בעצמכם או לפנות אל רואה חשבון שיעשה זאת עבורכם. אם מדובר בחברה, אז יתבצע רישום של חברה כמובן.

הרישום אומר למעשה, שאתם מתחילים לנהל ספרים ובו תצטרכו לרשום כל הכנסה וכל הוצאה, לא משנה אם מדובר בתשלום מיידי או דחוי, מקדמות או תשלום בכרטיס אשראי.

את התיק במס הכנסה יש לפתוח מיד עם פתיחת העסק.

בשלב השני, תקבלו פנקס מקדמות, תוך חודש מיום פתיחת התיק. פנקס זה יהווה תשלום ראשוני על הרווחים הצפויים בשנה הקרובה.

אם המקדמות גבוהות מדי לטעמכם, אתם יכולים לפנות אל פקיד השומה בבקשה שיקטין אותם. בכל מקרה, אם יתגלה בסוף שנה ששילמתם יותר ממה שהייתם צריכים, תקבלו החזר כספי.

צריך לומר, עסק שמעסיק עובדים, צריך לפתוח גם תיק ניכויים במס הכנסה, תיק זה יכיל את כל מה שקשור לתשלומים עבור העובדים, כולל ניכוי מס הכנסה מתשלומים מסוימים.

הספרים מתנהלים מהראשון לינואר עד 31 לדצמבר, את הדו"ח השנתי על הכנסות והוצאות, יש להעביר עד 30 לאפריל אלא אם עובדים במערכת חשבונאות כפולה, ואז אפשר להגיש עד 31 למאי.

לסיום, בכל תהליך מול מס הכנסה, ניתן להיות מיוצגים על ידי רואה חשבון, עורך דין או יועץ מס. במידה ובוחרים להיות מיוצגים על ידם, יש ליידע בכך את הרשויות ולהעניק להם את כל הסמכויות לפעול בשמכם.

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות