לירון פיין ממודיעין פירסם השבוע בפייסבוק טקסט שהפך לויראלי והגיע גם לכותרות העיתונים. פיין רצה להשתתף בפרויקט הטרמפיסטים של WAZE, אך הדברים התגלגלו אחרת משציפה. כתב פיין כך:
"סיימתי פגישה עם לקוח בהרצליה פיתוח, נכנסתי למכונית והפעלתי ווייז לכיוון הבית, במודיעין. לראות איפה פקוק פחות. האפליקציה אומרת לי כביש 5, כביש 6, ודוך. כמו שחשבתי, האמת.
לירון פיין. "רציתי לתרום לכלכלה השיתופית"
התנעתי. לפתע עלתה לי קריאה בווייז. ההזדמנות היומית שלי לתרום לכלכלה השיתופית בישראל ובעולם. מישהי צריכה טרמפ בדיוק אל נקודה ממש ליד הבית שלי – ליד הקניון במודיעין. וזה על הדרך, רק 8 דקות עיכוב מהמסלול. אה, ואני אקבל החזר הוצאות של 32.5 ש"ח. לא רע.
ווייז נותן לי הוראות נסיעה ואני מבין שהיא מחכה לי בקניון עזריאלי, תל אביב. 8 דקות עיכוב? בשעה הזו? מוזר, אבל אולי הכבישים פתוחים. הרי ווייז הם המומחים לדרכים, והם לא יעבדו עלי. וכבר התחייבתי לנסיעה, ומה, אני אשאיר את הגיברת עם הלשון בחוץ, בלי אמון באנשים? אז המשכתי לנסוע. לירון VS פקקי התנועה. אני אנצח, זה ברור. אני עושה מעשה טוב היום.
אחרי 35 דקות בפקקים הגעתי לנקודת האיסוף, קצת עייף אבל שמח. פיצ'ר חדש, בכל זאת. עולה לי לרכב סטודנטית נחמדה, בדיוק מהסוג שאין לו רכב וצריך להסתמך על טרמפים. מאגניב. אני את המעשה הטוב שלי עשיתי להיום. "אני עובדת ווייז", היא אומרת לי אחרי שתי דקות. ואני ממצמץ פעמיים ומקמט גבה. "מה?" "כן, אנחנו עושים בדיקות לאפליקציה, מנסים אותה, משפרים אותה. לקח לך יותר זמן מהצפוי להגיע אלי, אנחנו צריכים לשפר את זה". הראש שלי עושה חשבון והאזניים שלי פולטות קיטור. 35 דקות דקות בפקקים, מהרצליה לתוך תל אביב, נגד כל היגיון תחבורתי, רק כדי להפוך לעכבר ניסויים של ווייז.
וכמובן שהיא בכלל לא גרה במודיעין. בסך הכל הסעתי אותה מתחנת רכבת לתחנת רכבת (כמובן שברכבת היה לה יותר מהר לנסוע, ויותר זול – לו היא היתה אמיתית). 35 דקות בפקקים. כדי לעשות מעשה טוב".
תקציר תגובת החברה:
"וויז הודיעה לאחרונה על השקת פיילוט לנסיעות משותפות וכנהוג בפיילוט, מבצעת החברה בדיקות על מנת לשפר את השירות ולהביאו לאיכות גבוהה. בתוך כך, לוקחים גם עובדי החברה חלק בפיילוט הציבורי, ומבצעים נסיעות כמו כל נוסע אחר שמשתמש בשירות לנסיעה מהבית או ממקום העבודה. אין שום 'ניסוי סודי'. הנוסעת הודיעה לנהג על עובדת היותה עובדת וויז מתוך מטרה לקבל משוב אודות השירות ותו לא. הנהג קיבל טרם הנסיעה את מלוא המידע הנדרש ובחר לאסוף את הנוסעת בהתאם. המידע שנמסר לו התייחס לזמן הסטיה במסלול נסיעתו הכולל ממקום הימצאו לנקודת היעד ולא את זמן הנסיעה לנקודת האיסוף".