שובו של הפארק

כתבי מודיעין News
לאחר חודשים של עבודות תחזוקה ושדרוג נפתח השבוע מחדש למבקרים פארק ענבה, רגע לפני הופעה של אביתר בנאי במקום
צילום: דוברות העירייה

לאחר שלושה חודשים של עבודות תחזוקה ושדרוג, נפתח השבוע מחדש למבקרים פארק ענבה.

בעירייה מסרו השבוע כי במהלך החודשים האחרונים התמקדו העבודות בשיקום התשתיות הקיימות, כאשר, בין היתר, חודשו שבילי ההליכה והרכיבה, שודרגו מתקני המשחק, טופל הריהוט הציבורי וחוזק מערך התאורה. כמו כן, העבודות כללו שדרוג והרחבת שטחי הגינון בפארק, כמו גם מערכות ההצללה והגידור.

ראש העירייה חיים ביבס בירך: "פארק ענבה הוא אחד מסמלי העיר ומוקד פנאי, תרבות וטבע עבור אלפי משפחות ותושבים. לאחר עבודות שיקום ושדרוג מקיפות, אנחנו שמחים לפתוח אותו מחדש לציבור כשהוא מטופח, בטוח ונגיש יותר. זהו שלב חשוב במהלך רחב יותר להמשך פיתוח הפארק והפיכתו למוקד בילוי ותיירות משמעותי בלב העיר."

כזכור, העבודות בפארק ענבה הן רק השלב הראשון בתוכנית העירייה הכוללת השקעה של 100 מיליון שקל לאורך נחל ענבה כולו, ממרכז העיר ועד לאזור החווה האקולוגית במערב. התוכנית העתידית מחלקת את הפארק לשלושה מקטעים מרכזיים: מתחם הפארק הקיים, הכולל את האגם, אזורי המשחק והשביל המרכזי; המקטע המרכזי, שבין השכונות מורשת ונופים, שבו צפויים להשתלב מוקדי טבע, חממה ומרכז הצלה לחי ולצומח; והמקטע המערבי, הפתוח יותר, שיכלול מוקדי טיול, קמפינג, חיבור למסלולים אזוריים ופעילות שטח.

בין העוגנים המרכזיים המתוכננים בפארק: גן יפני, מתחם חממה בוטנית, מרכז הצלה לחי ולצומח, חניון לילה ומרכז סיירות לנוער, יקב “כרמי ענבה” שיחבר בין המורשת החקלאית של האזור לבין תיירות מקומית, ומצפה ענבה עם נקודת תצפית ומסחר. לצד אלה מתוכננת גם הקמת גינות קהילתיות, בוסתנים, אזורי משחק טבעיים, חורשות פיקניק, מסלולי אופניים, מרחבים טיפוליים בטבע ואזורי שהייה מוצלים.

כתבות נוספות

מאות מיליונים בדרך

חברת מגה אור צפויה להכניס מדי שנה 250 מיליון שקל, לאחר החתימה על מערכת הסכמים ארוכת טווח בתחום חוות השרתים שהיא מקימה

בין בורשט לחריימה

ד"ר אנה פרשיצקי ממודיעין, מרצה בכירה לסוציולוגיה, חקרה את השתלבות העולים מברית המועצות בפריפריה הישראלית, על תהליך ה"התמזרחות" שעברו, ומסבירה מדוע הדור השני צמא כיום לאוכל מבית אימא רוסיה

טילים או חרדים

נדמה שמתנהל כאן ניסוי אלוקי שמבקש לבדוק מתי יקומו החילונים על החרדים ואיש ישלח יד בנפש חברו

נתנו מגופם

מדינת ישראל מובילה בשיעור תורמי כליות, ומבין הישראלים הרבים שעשו זאת ישנם 30 תושבי מודיעין: "הייתה לי הזדמנות להציל חיים, אז אעמוד מהצד?"

בין בורשט לחריימה

ד"ר אנה פרשיצקי ממודיעין, מרצה בכירה לסוציולוגיה, חקרה את השתלבות העולים מברית המועצות בפריפריה הישראלית, על תהליך ה"התמזרחות" שעברו, ומסבירה מדוע הדור השני צמא כיום לאוכל מבית אימא רוסיה

המשך קריאה »

נתנו מגופם

מדינת ישראל מובילה בשיעור תורמי כליות, ומבין הישראלים הרבים שעשו זאת ישנם 30 תושבי מודיעין: "הייתה לי הזדמנות להציל חיים, אז אעמוד מהצד?"

המשך קריאה »