אשת השיווק עינת סולטן ממודיעין חיפשה דרך מהנה להעביר את החופשה שנכפתה עליה במהלך משבר הקורונה • התוצאה: חבירה ליקב והקמת מותג יין משלה
(צילום: פרטי)
רבים מאיתנו נאלצו בשנה האחרונה להתמודד עם אתגרי החל"ת, כאשר היציאה הכפויה מהשגרה לאו דווקא עשתה לנו טוב. מי שהתמודדה עם המשבר קצת אחרת היא עינת סולטן, אשת שיווק בת 40 מרעות, שהספיקה במהלך השנה החולפת להיכנס לענף היין ואף להשיק לאחרונה מותג חדש – לה מולינה.
השבוע סיפרה סולטן כי לאו דווקא חיפשה מקצוע אחר בעקבות החל"ת, אלא תחביב שימלא את הזמן הפנוי. לאחר מספר חודשים היא חברה אל אנשי יקב בראון, הנמצא בסמוך לכפר שמואל, בו היא מקיימת אירועי טעימות ללקוחות וכעת מתחילה את דרכה בשיווקו של המותג החדש בישראל ומחוץ לה.
"בתקופת הסגר השלישי יצאתי לתקופת חל"ת ממנה לא חזרתי", היא מספרת. "חיפשתי תחביב וחברתי ליקב בראון. הבעלים הכיר את הבוס הקודם שלי ואמר לי 'בואי, תני לנו יעוץ כאשת שיווק'. אמרתי שאני מוכנה בתנאי שייתן לי שני בקבוקי יין, ובנוסף אני אהיה זו שאשווק אותם, אתן את האסטרטגיה, אחליט היכן וכיצד הם ימכרו, מה יהיה הלוגו וכן הלאה".
הקורונה השפיעה על הענף?
"מאז הקורונה ישנה פתיחות גדולה בכל הקשור ליין, והיא עשתה טוב ליקבים הישראליים. ביקבי הבוטיק בתקופה זו חלה עליה של 40% במכירות. שווקים מסוימים נפגעו קשות מהקורונה, אך דווקא היקבים, כולל שלנו, יכלו לתת מענה למי שרצה לצאת ולבלות מבלי לעבור על ההנחיות וההגבלות, מפני שהאירוח התרחש באוויר הפתוח. שינוי נוסף ומשמעותי הוא שבתקופה זו לא היו כמעט טיסות והדיוטי פרי היה סגור, כך שנוצר מצב שאנשים העדיפו לקנות תוצרת הארץ ולתמוך בעסקים המקומיים".
איך מסתדרים ללא ניסיון בתחום כזה?
"חברתי לקבוצות בוואטסאפ ובפייסבוק, והקמתי מיזם חינמי של הרצאות עם ייננים מיקבים שונים בארץ. כמו למשל, ד''ר דן יניב, רופא משפחה בעיר והבעלים של יקב בן נון, שדיבר על יין ורפואה. בנוסף לכך אני קוראת המון ומעשירה את הידע דרך כל מיני קבוצות העוסקות בתחום. בנפש שלי אני יזמית, אבל תחום היין מאד מושך אותי והייתי שמחה להפוך את הידע ליותר מקצועי ומקווה שבעתיד זה באמת יקרה".
חולמת על זכיה בתחרויות?
"אני מסתפקת בהפצה של המותג, תחרויות פחות מדברות אלי. אני חושבת שבבניית מותג יותר חשובה ההכרה מאשר מדליה זו או אחרת. כבר התקיימו מגעים עם דובאי, ארצות הברית, טייוואן, סין ויפן. החלום שלי הוא שיקנו את המותג כמה שיותר, ולהטמיע אותו בארץ ובעולם".
מהיכן ההשראה לשם "לה מולינה"?
"על שם הבת שלי, אלמה, שמולינה זה בעצם שם החיבה שלה. כך כל יום בעסק אני זוכרת אותה, והיא מתגאה בזה ומספרת לחברותיה. בנוסף, השם לה מולינה מרמז בעיניי על יוקרה. בשם זה קיימים מותג שוקולד איטלקי ואתר סקי ספרדי. כשישבתי עם המעצבת על הסקיצות ללוגו ידעתי מיד שהעיצוב יהיה נשי, אלגנטי וסוחף".
איפה רוכשים את היין?
"ניתן להשיג את היין במעדניית איבגי במע''ר, בחנות ניר מעדנים במכבים ודרכי באופן אישי".