הדרך לירושלים ארוכה

כתבי מודיעין NEWS
2037-12-13 01:36:00
2037-12-13 01:36:00

בית הדין הארצי לעבודה קיבל את ערעור ההסתדרות והתיר לעובדי רכבת ישראל לחדש את העיצומים, כאשר המשמעות היא דחייה נוספת של פתיחת קו מודיעין-ירושלים

(צילום ארכיון: רכבת ישראל)

פתיחת קו הרכבת מודיעין-ירושלים הולכת ומתרחקת, כאשר בשלב זה כלל לא ברור מתי ייפתח הקו שאמור לחבר את העיר לבירה.

כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו כאן כי בשל עיצומי עובדי רכבת ישראל תידחה פתיחת הקו למרץ 2022. אתמול קיבל בית הדין הארצי לעבודה את ערעור הסתדרות העובדים על החלטת בית הדין האזורי, וקבע כי סכסוך העבודה בין העובדים להנהלת הרכבת הוא "סכסוך כלכלי", ולכן מותר לעובדים לנקוט בעיצומים. החלטה זו מבטלת את קביעת בית הדין האזורי, לפיה הסכסוך הוא "מעין פוליטי", ולכן נאסרו במסגרתו צעדים ארגוניים.

בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה וחידוש העיצומים מועד הפתיחה החדש אינו ידוע בשלב זה.

בהחלטתה קבעה השופטת סיגל דוידוב-מוטולה כי "המו"מ המתנהל כיום בין הצדדים, הן בנוגע להשלכות פרויקט החשמול והן בנושאים הנוספים, הוא מו"מ כלכלי מובהק. נציגות העובדים אינה מתיימרת לבקר את ההחלטה על השדרוג ברמת המדיניות וברמה המקצועית, אלא מבקשת לקיים מו"מ לגבי השלכות השינוי על זכויותיהם של העובדים, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. כפי שעולה מטיעוני הצדדים, כיום אין עוד מחלוקת שכתוצאה מפרויקט החישמול תיגרם פגיעה בשכרם של העובדים (נוכח הקטנת תשלומים שיקבלו בין עבודה נוספת), וכבר הושגה הסכמה כי ישולם להם פיצוי בגין כך. לאור זאת, המחלוקת היא כלכלית בלבד ואין בה ניסיון עקיף או מוסווה להפעיל לחץ על הריבון כנגד החלטתו. מכאן שהגדרת בית הדין האזורי את זכות השביתה במקרה זה כ"מצומצמת" – כבר אינה רלוונטית".

לאחר סיום העבודות על פרויקט קשת מודיעין, שיחבר את מודיעין לקו לירושלים, צפויה הנסיעה לבירה לארוך כ-18 דקות, ללא צורך בהחלפת רכבת. כפי שפורסם כאן בעבר, תדירות הרכבות בקו צפויה לעמוד על שתי נסיעות בשעה, לכל כיוון, בשעות השיא.

כתבות נוספות

אלוהי הכסף

קטאר היא קן צרעות, מדינה המצליחה להונות את כל העולם, ואנחנו בתוך כך

זיכרון גם בטעמים

עדי ואבי מרציאנו, הוריה של נועה התצפיתנית ממודיעין שנרצחה בעזה, חידשו את פעילות המסעדה בה עבדה בנעוריה