אם אתם מתעניינים בקידום אתרים ויצא לכם להציץ בבלוג או מאמר בנושא, ייתכן מאוד ששמעתם את המושג "קידום אתרים טכני". אז למה הכוונה ובמה בדיוק שונה קידום אתרים טכני מ"קידום אתרים רגיל" ולמה בכלל צריך אותו?
ובכן, בשנים האחרונות האלגוריתם של גוגל התחיל לדרג תוצאות חיפוש גם על פי הביצועים הטכניים של אתרי אינטרנט. לכן כיום חשוב מאוד לוודא שהאתר יהיה ברמה גבוהה גם בתחום הטכני ולא רק יכלול תוכן מעניין או יקבל הרבה קישורים מאתרים אחרים.
בין היתר:
1.האתר צריך להיות לעלות מהר גם במחשב וגם במובייל (סמארטפונים)
2.האתר צריך להיראות טוב על המובייל ונוח לשימוש. לדוגמה, השדות בטפסים חייבים להיות מרווחים מספיק גם בשטח מסך מוגבל.
3.עדיף שלא יהיו באתר עמודים דומים מדי, אלא אם כן קיים סימון מיוחד בקוד (תג קנוני). לדוגמה, דף ראשון ודף שני של אותה הקטגוריה באתר מסחר.
4.יש לצמצם כמה שיותר את מספר העמודים שמחזירים שגיאה כמו "דף לא נמצא"
5.סימון של מידע מיוחד שגוגל יכול להבין. לדוגמה, יכול להיות שראיתם סימונים של מתכונים או דירוג של מוצרים שונים.
6.כל מה שקשור לאבטחת אתרים והתקנת תעודות אבטחה
כמו כן, יש מספר אספקטים של קידום אתרים קלאסי שניתן גם לשייך אותם לקידום אתרים טכני. לדוגמה, יצירת תפריטים קלים לניווט או הוראה שאומרת לגוגל שעמוד מסוים הוחלף בעמוד אחר (הפניה).
עד כמה קידום אתרים טכני הוא קריטי?
קידום אתרים טכני אומנם לא משפיע על הדירוגים כמו איכות התוכן או קישורים, אבל בהחלט יש לו חשיבות, וככל שיעבור הזמן, סביר להניח שהחשיבות שלו תלך ותעלה (חברת גוגל בעצמה מאפשרת לראות בעיות טכניות בכלי שלה המיועד לאתרים ואפליקציות, ה-Search Console).
אחרי הכול, אחת המטרות של גוגל בעידן של האינטרנט המודרני הוא להציג לגולש אתר שיהיה לא רק רלוונטי, אלא גם יספק לו חווית שימוש טובה ויענה על כמה שיותר דרישות מאלו שהצגנו למעלה.
לעומת זאת, אתר שעונה על מעט מאוד דרישות או עונה עליהן באופן חלקי מספק חווית שימוש לא טובה.
מה אחראי על קידום אתרים טכני?
בניגוד לעבר, אז כל תחום קידום האתרים היה מופקד כמעט כולו כרובו בידי חברת קידום האתרים, קידום אתרים טכני מחייב שיתוף פעולה בין המפתח או החברה שבנתה את האתר לבין חברת הקידום (לעיתים מדובר באותה החברה).
הסיבה המרכזית לכך היא שקידום אתרים טכני דורש לא מעט שינויים בקוד, ואלו פעולות שמקדם האתרים לא תמיד יכול לבצע בעצמו או פשוט עדיף שהוא ייתן לאיש מקצוע לבצע אותם.
למרבה המזל, התיעוד של גוגל בכל מה שקשור לקידום אתרים טכני והחלקים בקוד ה-HTML שהאלגוריתם שלו יכול לנתח הוא די שקוף (בשונה מהפרמטרים שמשפיעים ישירות על הדירוגים). לכן שליחת משימות לביצוע על ידי המקדם למפתח לא אמורה להיות מסובכת מדי.
היכן יכולים להיות קשיים בהטמעה של קידום אתרים טכני ומה אפשר לעשות?
מרבית הקשיים בקידום אתרים טכני נובעים ממערכת ניהול תוכן שאינה מספיק גמישה או מעיצוב גרפי של האתר שמתנגש עם הדרישות הטכניות. לדוגמה, בשוק קיימות לא מעט מערכות מסחר אלקטרוני שמקשות להטמיע הגדרות SEO טכני מתקדמות.
במקרה הזה כדאי לבדוק כמה יעלה לבצע את השינויים הנדרשים ואולי בכלל ישתלם יותר לעבור למערכת גמישה יותר.
מה שבטוח הוא שאם אתם בונים אתר חדש, רצוי לבחור במערכת ניהול תוכן כמה שיותר קלילה כמו למשל WordPress והכי טוב לבצע איפון ראשוני של האתר תוך כדי התחשבות בדרישות של קידום האתרים הטכני. התאמות טכניות לאתר קיים בדיעבד הן תמיד יותר מורכבות וגוזלות יותר זמן.