ניהול עסק בעידן המודרני והטכנולוגי מהווה אתגר של ממש, במיוחד עבור בעלי העסקים הקטנים והבינוניים. תאגידים, חברות ועסקים גדולים ומובילים יכולים להשקיע משאבים רבים באמצעים טכנולוגיים חדשניים שמסייעים להם למנף את הפעילות העסקית ולהצליח, אך לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים אין את הזמן והמשאבים להשקיע בכך.
במציאות הכלכלית והעסקית המאתגרת של היום יש התפתחויות טכנולוגיות מהירות וקשה לעקוב אחר השינויים המתרחשים בקצב מואץ. בנוסף לזאת, לרבים מבעלי העסקים בארץ ובעולם אין את הידע והניסיון הטכנולוגי הדרושים לבחירת נכונה של כלים טכנולוגיים, ולרוב אין להם גם את המשאבים הדרושים לטכנולוגיות החדשות ביותר.
מהם האתגרים הטכנולוגיים שעומדים בפני עסקים?
קצב השינויים המהיר – ידוע כי הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר ועסקים מתקשים לעקוב אחר השינויים החלים בתחום זה.
חוסר ידע – רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים אינם מחזיקים בידע וביכולות המאפשרים להם לבחור נכון כלים טכנולוגיים לעסק שלהם.
עלויות גבוהות – כדי להטמיע כלים טכנולוגיים שיכולים לקדם את העסק ולהביאו להצלחה יש להשקיע הון משמעותי, ולעסקים קטנים ובינוניים אין את היכולת להשקיע בטכנולוגיה היקרה.
הגנת ואבטחת סייבר – התקפות הסייבר הולכות ומתגברות עם הזמן, וכדי להשתמש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים והחדשים ביותר יש להבטיח הגנת סייבר מיטבית, אחרת העסק חשוף למתקפות ולאיומים רבים, וידוע כי התקפות הסייבר עלולות לגרום לנזקים חמורים ומשמעותיים כמו אובדן מידע ונתונים, פגיעה בתדמית העסק, הפסדים כספיים ועוד.
כדי להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים מומלץ לבעלי העסקים לפתח תרבות של למידה, לעקוב אחר כלים טכנולוגיים המשתחררים לשוק, לבדוק מה קורה אצל המתחרים, לנתח ולנטר טכנולוגיות חדשניות שיכולות להביא את העסק להצלחה ולהעניק לו יתרונות על פני המתחרים, כולל טכנולוגיות המאפשרות לעסק לחדור לשווקים חדשים, גם מעבר לים, להתמודד עם ריבוי הפניות (לידים) מהלקוחות אשר מגיעים לעסק בעקבות פעילות ברשתות החברתיות, קידום אורגני וממומן במנועי החיפוש, קמפיינים, פרסום ועוד.
הכשרת עובדים בעידן הטכנולוגי
רוב בעלי העסקים מעוניינים להשקיע בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות כדי להצליח ולהשיג יתרונות חשובים. אחד מהפתרונות להתמודדות נכונה עם האתגרים הטכנולוגיים הוא להשקיע בעובדים שיש להם את הידע והניסיון בתחומים טכנולוגיים הרלוונטיים לתחום העיסוק. אפשר להשקיע משאבים בהכשרת העובדים בעלי הרע הטכנולוגי המתאים, כלומר השקעה בהון האנושי הקיים בעסק או בחברה.
כמו כן, גם מקבלי ההחלטות ובעלי העסקים יכולים להירשם לקורסים קצרים וממוקדים בטכנולוגיות החדשות כדי לרכוש ידע והבנה, וכך הם יכולים לבחור נכון את הכלים המתאימים ביותר לעסק. בנוסף לזאת, ניתן לגייס עובדים שיש להם כישורים טכנולוגיים מתאימים, בדרך כלל בוגרים שזה עתה סיימו לימודים במוסדות להשכלה גבוהה.
חשוב לציין כי בשנה האחרונה השתחררו לשוק כלים טכנולוגיים חדשים ופורצי דרך המבוססים על בינה מלאכותית (AI). עסקים שלא יעלו על הרכבת בזמן עשויים להישאר מאחור בעוד המתחרים שלהם יצברו פער שלא ניתן לגשר עליו ללא כלים טכנולוגיים והם יישארו רחוק.
גיוס עובדים בעידן הטכנולוגי של היום
עסקים המעוניינים להתמודד עם אתגרי המחר וליישם טכנולוגיות חדשות לשיפור יעלות העבודה והביצועים ולמתן שירות איכותי ומתקדם יותר ללקוחות חייבים לגייס עובדים בעלי ידע וניסיון טכנולוגי. חשוב לגייס גם מנהלי מיומנים ובעלי ידע טכנולוגי כדי להתמודד עם האתגרים הרבים, לכן אין זה פלא כי יש ביקוש רב לבוגרי תואר שני במנהל עסקים.
כדאי לדעת כי בוגרי התואר השני במנהל עסקים יוצאים לשוק העבודה עם ידע טכנולוגי, כלים מתקדמים וברשותם מיומנויות מתקדמות לניהול ולקבלת החלטות. בוגרי מנהל עסקים לתואר שני מתמחים בין היתר בעולמות השיווק בעידן החדשנות הדיגיטלית וביזמות טכנולוגית, והם מיומנים בכלים הטכנולוגיים החדשים ופורצי הדרך לכן הם מסוגלים להביא את העסקים והארגונים להצלחה מסחררת בשווקים השונים.