ביום שני אירעה תקלה טכנית במערכת האבטחה האלקטרונית בגן שבו מתנהל הניסוי "קודן במקום שומר". התוצאה – במשך דקות ארוכות הגן היה פרוץ וחשוף לכניסת זרים.
בשעות הבוקר גילו הורים שער נעול שנראה תקין, אבל בפועל מנגנון הנעילה שלו לא תיפקד. כלומר – כל מי שניסה לפתוח אותו הצליח בדחיפה קלה. הגננת שיגרה קריאה למוקד, ניידת סיור של מחלקת הביטחון הגיעה והמאבטחים צפו בתקלה ונסעו לדרכם בלי לפתור אותה.
באותו זמן (מספר ע', אב לילדה באחד מגני המתחם), הסתובבו פועלים בגינה שממול. "אני הייתי ממתנגדי השיטה החדשה, אבל כשהגעתי לתדריך שעשו בעיריה להורים, השתכנעתי. נכון שקורות תקלות, אבל מדוע ברגע שגילו כי יש תקלה אף אחד לא החליף את המערכת האלקטרונית ולא היה שומר בכניסה? הרי זה מה שהבטיחו לנו".
מקרה אחר בו התגלתה תקלה במערכת האבטחה אירע בשבוע שעבר בגן אחר. שני גברים לא מוכרים נכנסו אחרי אחד ההורים שפתח את השער. לאחר הגעת ניידת סיור הביטחון תוך דקות ספורות התברר שאלה פועלי עיריה שלא מורשים להיכנס למתחם ולא אמורים להיות שם וככל הנראה התבלבלו ונכנסו לגן הלא נכון.
מהעיריה נמסר בתגובה לאירוע השבוע: "עם קבלת הדיווח על התקלה הגיע לגן איש הטכני שאחראי מטעם החברה המתחזקת ותיקן את השער באופן מיידי. בזמן הקצר עד התיקון הוגברה השמירה סביב הגן באמצעות סיורים של ניידת הביטחון״.
לשאלתנו כיצד אירע שבמשך למעלה מ-20 דקות לא היה שומר אנושי במקום השיב הדובר: "הנושא ייבדק ויתוחקר על מנת למנוע הישנות המקרה בהמשך".
בתגובה למקרה בשבוע שעבר נמסר: "העובדים שנכנסו הם עובדים קבועים של קבלן העובד בעיר באופן שוטף עם העירייה. לעובדים יש אישור כניסה מטעם מחלקת הביטחון וזאת לאחר שנבדקו מול המשטרה. עם זאת, העובדים הגיעו לגן ונכנסו ללא תיאום מראש ולכן עם קבלת הדיווח הגיעה מיידית ניידת ביטחון לגן לבדוק את המקרה״.
צילום אינגריד מולר