ראש העירייה חיים ביבס תבע משר התחבורה להפסיק לסגור קרונות בפני נוסעים ממודיעין ושמירתם לנוסעי הקו מירושלים • התוצאה: המספר ירד משלושה לאחד
בשבוע שעבר פירסמנו כאן על כך שמאבטחי רכבת ישראל מנעו מנוסעים במודיעין כניסה לקרונות שנשמרו לנוסעים מירושלים בקו החדש, עד לתחנת נתב"ג. לאחר הפירסום התערב בנושא ראש העירייה חיים ביבס, שפנה ישירות לשר התחבורה ולמנכ"ל הרכבת ותבע מהם לשנות את המצב.
מאז נפתח קו הרכבת החדש לירושלים חוו הנוסעים ממודיעין צפיפות רבה בקרונות, בשל סגירת שלושה מהם ושמירתם למגיעים בקו המהיר מירושלים ועולים לרכבת בתחנת נתב"ג. לאחר התערבותו של ביבס צומצם מספר הקרונות השמורים לשניים. ביום שלישי השבוע (לפי הודעת דובר העיריה) – המספר ירד לקרון "שמור" אחד בלבד.
וכך כתב ביבס לשר כ"ץ: "בימים האחרונים אף הגדילה רכבת ישראל וסגרה קרונות בקווי הנסיעה העמוסים ביותר של היום. תושבי העיר נאלצים מדי יום לעמוד בכל שעת הנסיעה ברכבת ולהצטופף בדוחק מחפיר ולצבוא על דלתות הקרונות, זאת בשל החלטתכם לשמור מקומות לנוסעים לירושלים. אדגיש כי מערך התחבורה הציבורית המחודש בעיר אינו נותן מענה ראוי לצרכי תושבי מודיעין מכבים רעות והסביבה. אנו לא נסכים לעוד פגיעה משמעותית בתחום התחבורה הציבורית בכלל ובקו נסיעת הרכבת בפרט. כל הרעה נוספת בשירותי התחבורה לתושבי העיר, תאלץ אותנו לצאת למאבק ציבורי למניעת המשך הפגיעה המתמשכת בתושבי העיר והסביבה".
אור גרינפלד, המתמודד על מקום במועצת העיר מטעם "שחר עושים חינוך", הוא הפעיל הבולט ביותר בנושא התחבורה הציבורית בשנה האחרונה. לדבריו, "בעידוד שלנו הנוסעים התחילו לתעד את מה שקורה ברכבת, בתמונות, בסרטונים ובמלל, ושלחו לנו. כל יום שלחנו למשרד התחבורה סיכום יומי של התלונות, מגובה בתיעוד. יזמנו כתבות בתקשורת, בתכנית יהיה בסדר עם אביב לביא ובסדר יום עם קרן נויבך. למרות שדובר הרכבת אמר שסגירת הקרונות תמשיך בחדשים הקרובים, ולא ניתן לעשות שום דבר, הוכחנו שהציבור יכול לשנות".