היום, יום שני (12.5), נהגי חברת האוטובוסים "קווים" בעיצומים, אך במקום להשבית את תנועת האוטובוסים ולפגוע בכך בתושבים הם בחרו בדרך מקורית – להשבית את קופות האוטובוסים, והנוסעים לא יחויבו בתשלום עבור נסיעתם.
ועד העובדים בחברת קווים הודיע להנהלת החברה על כוונתם לממש את סכסוך העבודה באמצעות אי חיוב הנוסעים עוד בשבוע שעבר וללא הגבלת זמן. בעקבות ישיבה שהתנהלה אתמול בין העובדים להנהלה והכרזת ההנהלה כי תהיה מוכנה להביא בחשבון, במסגרת משא ומתן להסכם קיבוצי, תוספת לשכר השעתי של הנהגים.
החליטו הנהגים להשבית את פעילות הקופות למשך יום אחד. העובדים מוחים על שכרם השעתי הנמוך (לטענתם, שכר הנמוך ביותר הנהוג בתחבורה הציבורית) וגם על "שעות עבודה ארוכות", "שיבוץ שרירותי למשמרות ופיצול יום העבודה ללא תמורה" וכמו כן על "סירוב ההנהלה להשיב לעבודה ארבעה ממובילי התארגנות העובדים, אשר פוטרו בעקבות פעילותם להקמת הוועד".
מחברת "כוח לעובדים", המייצגת את הנהגים, נמסר גם כי "הנהגים סובלים מהיעדר ביטחון תעסוקתי ומתנאים סוציאליים נמוכים: הפרשת פנסיה מינימאלית ולא מספקת, והיעדר קרן השתלמות. לצד הבעיות בתנאי ההעסקה, מתלוננים הנהגים בישובים מודיעין עלית ובית"ר עלית על אווירת איומים מצד ההנהלה, המתבטאת בשלילת בונוסים שרירותית בלי יכולת הנהג להגיב ולערער על תלונות נגדו, בשינוים שרירותיים בסידורי העבודה ואף בפיטורים שרירותיים".
"בחרנו להזכיר להנהלה במה כרוכה עבודת הנהג וזאת מבלי לפגוע בציבור הנוסעים החשוב לנו", אמר נידאל גית, נהג במודיעין עלית וממובילי הוועד. "לא די בכך שנהג בקווים מבלה בממוצע 13 שעות על הכביש – ישראל היא המדינה היחידה במדינות המערב בה נדרש הנהג לתפקד גם כקופאי וגם כאיש מכירות. אנו פניה של החברה ומי שנושאים באחריות לבטיחות הנוסעים – הגיע הזמן שהחברה תכיר בכך".
צילום ארכיון