הנהלת רכבת ישראל הודיעה רשמית כי קו הרכבת שבין מודיעין לתל-אביב (ובכלל זה הקטע שבין נתב"ג לתל-אביב) יחזור לפעול במוצאי שבת הקרובה.
בתשובה לשאלתנו מדוע התיקונים נמשכו זמן רב השיב דובר רכבת ישראל: "מלבד המסילות שנפגעו נפגעה גם כל תשתית החשמל ומערכת הרמזורים בקו, נפגעו המפוחים במנהרות ומבנה שלם של שליטה ובקרה נפגע לכן זמן התיקון הוא ארוך. הרצון שלנו הוא לחזור לפעילות במהרה, כל יום שהקו לא עובד מהווה נזק כספי גדול מאוד בנוסף לעלויות התיקון הגבוהות".
איך התקדמו העבודות?
"אנחנו עובדים מסביב לשעון. תיקון המסילה הושלם ברובו ואנחנו ביישורת האחרונה".
עלו טענות רבות מצד התושבים שרכשו רב-קו גמיש 30 (חופשי חודשי) ולא קיבלו החזר כספי, למה?
"הנהלת הרכבת החליטה לפצות את הנוסעים על כל יום שהתחנה הייתה סגורה, גם בתקופה שהרכבת מימנה אוטובוסים פרטיים. אנחנו נפצה את הנוסעים מהיום הראשון שהרכבת לא עבדה עד היום האחרון".
איך אפשר לקבל את הפיצוי ?
"מגיעים לתחנה ומציגים את הכרטיס ומקבלים זיכוי בהתאם לימים שלא נעשה שימוש בו".
תושב העיר בשם שחר שמואלי פתח קבוצה בפייסבוק בשם "פיצוי לנוסעי הרכבת במודיעין". הוא וחבריו דרשו מהרכבת לפצותם על אי הנוחות בנסיעה באוטובוסים שמפעילה חברת קווים לתחנת סבידור מרכז בתל אביב.
"אני גר במודיעין ועובד בתל אביב", סיפר לנו. "רכשתי רב קו גמיש 30 לנסיעה חודשית ברכבת. מרגע שהרכבת הפסיקה להפעיל את הקו כתוצאה מהשיבושים אני מוצא עצמי מוציא כסף רב על השלמת הנסיעה שלי".
הרכבת הבטיחה להחזיר לכל הנוסעים את מה שמגיע להם. זה מספק אותך?
"לא. האוטובוסים של חברת קווים מגיעים רק לתחנה אחת בתל אביב. משם אני צריך להוציא עוד כסף כדי להגיע לתחנה שלי. על זה אני לא מקבל החזר".
מה עוד מפריע לך ?
"מפריע לי שלא מפרסמים את שעות הפעילות של האוטובוסים חזרה למודיעין. אני לא מבין מה הבעיה לעשות זאת?"
אתה מבין שכרגע הפתרון הוא זמני?
"אני מבין, אבל ארגון גדול כמו רכבת ישראל, מחובתו לפרסם לציבור את כל הנתונים כדי שלנוסעים יהיה הכי נוח להתארגן בהתאם".
כנראה שהרכבת תחזור לפעילות בימים הקרובים. האם עדיין תמשיך עם הקבוצה?
"לא. אם פותחים את הרכבת בימים הקרובים אז אין טעם להמשיך עם הקבוצה".
(צילום: דודי גוזלן)