מועצת העיר אישרה בישיבתה האחרונה תקציב של 25 מיליון שקלים המיועד להקמתה של התחנה המרכזית, תחת כיכר התחבורה. מדבור בסכום נמוך יחסית, שנראה כי יגדל בעתיד.
על פי התכנון, המכרז להקמת התחנה המרכזית אמור לצאת במהלך חודש אפריל כאשר העבודות עצמן יארכו כשנה. על הקמת המתחם תופקד החברה הכלכלית של מודיעין, כאשר לאחר הקמת התחנה יוטל תפעול המתחם על מינהלת אופק.
התחנה החדשה תבנה במפלס התחתון של כיכר התחבורה הראשית של העיר, כאשר הרציפים של האוטובוסים ייבנו בתוך הכיכר עם רמפות כניסה ויציאה אל מעגל התנועה המרכזי.
התחנה החדשה תהיה מחוברת באופן ישיר לקניון עזריאלי ולתחנת הרכבת "מודיעין מרכז" כאשר בעתיד ישתמשו בשירותיה גם באי השדרה המרכזית (ה"רמבלס" בפי ביבס), שתיבנה בסמוך וכן השטח המיועד למכללה אקדמית.
על פי התכנון, לתחנה המרכזית יהיו שני מסופי תחבורה: אחד עבור התחבורה העירונית הפנימית והשני עבור תחבורה בין עירונית. נוסף לכך יכלול מתחם התחנה אזור מסחרי עם מספר חנויות שישרתו את הנוסעים.
ראש העיריה חיים ביבס עידכן בישיבת המועצה כי עם הקמת התחנה תקים העירייה ועדת היגוי עירונית שתערוך סקר תחבורה מקיף שתכליתו יהיה היערכות העירייה ופתיחת התחנה המרכזית מבחינת התחבורה הציבורית, העירונית והבין עירונית. ביבס: "השילוב של קניון עזריאלי, השדרה המרכזית, מכללה, תחנת רכבת ותחנה מרכזית לתחבורה ציבורית, ייצרו מרכז עיר מתקדם חי ושוקק כמו שמגיע לעיר גדולה בישראל. כך מרכז העיר ייתן את כל הפתרונות המסחריים, התחבורתיים והבילוי של תושבי העיר. פתיחת התחנה תביא לשינוי משמעותי של קווי התחבורה הציבורית בעיר, העירוניים והבין עירוניים כך שכל שכונות העיר יהיו מחוברים למרכזה והקווים כולם יהיו מסונכרנים עם פעילותה של הרכבת".
בתמונה: כיכר התחבורה. הכל יזרום לכאן (צילום: דובר העיריה)