"הגשרים של מחוז מודיעין"

יהודה גולן
2017-02-12 00:00:00
2017-02-12 00:00:00

סיור הפרויקטים המסורתי שעורך ראש העיריה חיים ביבס לחברי המועצה ולעיתונאים יצא לדרכו ביום שישי האחרון מבית העירייה. מזג אוויר יפה איפשר סיור יסודי כולל תצפית מגבעת שר לשכונת הציפורים וביקור ממושך באתר הבניה של המע"ר ההולך ונבנה.

מסתבר כי בימים אלה, עיקר הבניה במודיעין מתרכז בגשרים. לא פחות מארבעה גשרים חדשים וגדולים לתנועת כלי רכב ועוד גשר רכבת ענק ("קשת מודיעין") ייבנו ונבנים כעת בעיר, וזה עוד לפני הגשר באורך 180 מטרים מעל כביש 431, שיאפשר מעבר הולכי רגל ממתחם עינב לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין". הגשרים נבנים בעיקר באזור שכונות ציפורים, נופים, מרכז עינב ומשואה.

* * *

הסיור החל במורד שדרות עמק האלה לכיוון הפארק הטכנולוגי, נסיעה על הכביש הצפוני של הפארק ("שדרות הרכס", עד כה "כביש 119")  גילתה פעילות רבה מאד בהרחבת הכביש. שדרות הרכס יהיו בעצם כביש הגישה המרכזי לפארק הטכנולוגי ובקרוב יחלו לאכלס מבנים נוספים ומגרשים לאורך תוואי הציר. "על כביש 119 עובדים עכשיו במרץ רב כדי לסיים את הרחבתו לטובת החברות שייכנסו לכאן בקרוב, כולל הדואר שייכנס בעוד חודש חודשיים", הסביר ביבס. כאשר עבר האוטובוס ליד בית העלמין התבדח ביבס: "אישרנו שם עוד עשרת אלפים 'יחידות דיור'. נמשיך לבנות בקומות בבית העלמין על מנת לחסוך בקרקע".

בהגיעו הסיור לפארק הטכנולוגי התגאה ביבס בכך שכל המגרשים בו כבר שווקו. "הפארק הטכנולוגי הפך לאטרקציה בשוק הנדל"ן והיום הוא נחשב למקום מבוקש מאד", אמר. "מחירי המגרשים מגיעים כבר ל-2.2 מיליון שקל לדונם. אני מעריך שבטווח של שלוש שנים כל הפרויקטים יסתיימו".

כאשר הסיור עובר ליד מבני "נובולוג" והאולפנים שמאכלסים כעת את תאגיד השידור החדש מציין ביבס: "כנראה התאגיד יישאר כאן ולא יחזור לירושלים. ירושלים רוצה שהממשלה תפתור את בעיות הקמת התאגיד בבירה וזה כנראה לא יקרה".

בסיבוב החזרה לכיוון שכונת אבני חן ביבס מתעכב ליד מגרש הכדורגל החדש ומציין כי מספר מקומות הישיבה יורחב לאלף מקומות ישיבה, עם קירוי טוב יותר וחניון ל-500 כלי רכב (שישרת גם את פארק המים שייבנה מעבר לכביש). כעבור חצי דקת נסיעה הוא מודיע בחגיגיות במיקרופון: "אתם רואים כאן מיד אחרי פארק המים את הגבעות האלה? כאן יהיה המע"ר העתידי! 'מנהטן הקטנה'!".

האוטובוס ממשיך לכיוון כביש 3 החדש שמגיע לכביש 431 "רחוק יותר מכאן תהיה שכונת מורשת" ביבס הצביע בידו לכיוון הגבעה שעליה תקום מורשת והאוטובוס הגיע לכביש 431 ודהר לעבר מרכז עינב, כשביבס מצביע על המיקום שבו יוקמו הגשרים החדשים: "אלה גשרים שיחברו בין שלוש שכונות בעיר, בין שכונת משואה לציפורים ומשם גשר לשכונת נופים וזה הרעיון לייצר חיבור נוסף בין משואה לציפורים ומשם לנופים".

* * *

על כביש 431 לכיוון עינב מרכז אנחנו עוברים את שכונת נופים שמימיננו. ביבס שולט בכל פרט ומדקלם מהראש נתונים על כל פרוייקט. הוא מצביע על האתר שבו מקימה רכבת ישראל את "קשת מודיעין" – קו הרכבת החדש בן 2.5 קילומטרים שיחבר את תחנת פאתי מודיעין לקו המהיר ירושלים תל אביב. העבודות נמצאות ממש בתחילת הכניסה למרכז עינב מתחת לכביש 431 שממשיך למחלף ענבה, תלוליות העפר הגדולות מרמזות על היקף העבודות וליד פרוייקט הרכבת מצביע ביבס על הגשר החדש של הולכי הרגל שיעבור ממרכז עינב לכיוון פאתי מודיעין כשלידו, ממש מול "יוחננוף", ייבנה חניון ענק בן אלף מקומות חניה.

אנחנו נכנסים למרכז עינב וביבס שולף עוד נתונים: "במרכז עינב יש 112 מגרשים ששווקו ונותר עוד מגרש אחד. 66 בניינים נבנו בחמש השנים האחרונות, יש עוד 19 שנבנים כעת ועוד 9 שייבנו בעתיד. המשמעות היא שבתוך שנתיים שלוש מסיימים את העסק ואז אנחנו נתחיל להרחיב את מרכז עינב גם לכיוון 431".

בסיבוב בכביש ההיקפי של מרכז עינב מתעכב ביבס ליד דרך עפר רחבה שמוליכה לאי שם: "אתם רואים את הדרך? כאן נסלול את הכביש שיחבר אותנו למועצה האזורית גזר. זה יהיה כביש קיצור משמעותי לטובת תושבי גזר. הם כבר סללו את החלק שלהם נעשה ורק שתדעו לסבר את האוזן, למעלה מרבע מכח הקניה של מרכז עינב מגיע מאנשים שמגיעים מאזור המועצה האזורית גזר ויישובי הסביבה ואנחנו מברכים אותם על כך".

* * *

משם לתצפית הגבוהה מעל גבעת שר, סמוך לאתר בו התמקמה סוללת "כיפת ברזל". חברי המועצה יורדים לצילום קבוצתי למזכרת. ביבס משקיף על השכונות שממול (הציפורים ונופים) ומסביר כי הרחבת כביש 431 תכלול שני צמתים ורמזורים שיאטו את הנסיעה. על הציפורים הכריז ביבס כי "נאפשר כבר לקראת פסח הקרוב את האיכלוס הראשון בשכונה. אנחנו נתאים את עצמנו לחברות הבניה והדיירים שקנו כאן דירות והם בלוח זמנים צפוף".

ולתחנה הסופית – המע"ר במרכז העיר. שם פרשו לפנינו מפות, כיבוד ושתיה וביבס בשמש החמימה שהפציעה סיים את הסיור בסקירה יסודית על המע"ר המתהווה. "הרעיון הוא שבמחצית שנת 2018 נסיים את ה'ראמבלס' (השדירה הראשית. י.ג) עם המדרכות והמסעדות שבאמצע. ראיתי כבר שחברות מתחילות לקבל היתרי בניה. דונה, סי.פי.אם, אפריקה ישראל וחנן מור. רוב החברות עם היתר ואז נגדר כל מתחם לתחילת העבודות. כל מתחם יהיה נגיש מאחורנית לכניסת כלי עבודה כך שהשדרה המרכזית תוכל לפעול במנותק מעבודות הבניה שבצדדים. תדמיינו לעצמכם 950 מטרים של שדרה רחבה עם הרבה מאד מזרקות ומדרכות וחנויות ובתי קפה מסביב". ביבס הוסיף ופירט כי "כשהכל יהיה מוכן ניגש לשלב ב' של המע"ר. מכאן לכיוון צפון, דרך מגרש החנייה שמול העירייה ועד לאזור הקרוונים שבכניסה לעיר, נמשיך את השדרה ואת הרמבלס. אבל עוד חזון למועד".

בתמונה בסיור הפרויקטים. מסתבר שרבע מכוח הקניה ב"ישפרו" מקורו בתושבי המועצה האזורית גזר (צילום: חורחה נובומינסקי)

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות