דרישה לגיטימית נרמסה ברגל גסה"
האגוז ועונשו
מסעדה במע"ר תפצה ב-23 אלף שקל קטינה שקיבלה מנה שהכילה אגוזים, למרות שהתריעה כי היא אלרגית
מסעדה במע"ר במודיעין תפצה ב-23 אלף שקל צעירה שסבלה מתגובה אלרגית לאגוזים במהלך ביקור במקום, זאת במסגרת הסכם פשרה שהושג לאחרונה בין חברת הביטוח של המסעדה לעורך הדין יואב יעקובסון.
האירוע התרחש כאשר הקטינה ביקרה במסעדה עם חברותיה, ובעת הזמנת המנה הדגישה בפני המלצרים כי היא סובלת מאלרגיה מסכנת חיים לאגוזים. למרות התרעותיה של הקטינה, היא קיבלה מנה המכילה אגוזי קשיו, מה שגרם לתגובה אלרגית חריפה ופינוי באמבולנס למרפאת טרם בעיר.
עורך הדין יעקובסון אמר השבוע: "הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים משקף אמנם פיצוי חריג בנסיבות העניין, אך בד בבד הוא נותן ביטוי לשורה ארוכה של פסקי דין, בהם ניתן לראות מגמה של הגדלת הפיצויים בתיקים בהם נרמסת ברגל גסה דרישה לגיטימית של סועד להימנע מרכיבים כאלה ואחרים במזונו, ונגרם לו נזק בדמות סכנת חיים, או למצער כאב וסבל רב".
ביטוי למגמה זו ניתן למצוא בפסק דין שניתן לפני זמן לא רב, בו נקבעה לתובע-הקטין נכות נפשית כתוצאה מהטראומה, שם נכתב:
"הדברים יפים גם בנסיבות מקרה זה, בו הנתבעת, המחזיקה ומנהלת גן אירועים, הגישה למוזמנים קינוח שהוכן או נרכש על ידה על שולחן שסומן 'פרווה', שאינו כולל חלב. מנהל האירוע נשאל לא פעם אחת כי אם פעמיים, ולאחר שהובהר לו הבהר היטב כי יש חשיבות מרבית לכך שהקינוח יהיה נטול חלב מאחר שעסקינן באלרגיה מסכנת חיים. הוא יכול היה לצפות – הדברים הרי נאמרו לו במפורש – כי אכילה של מוצר המכיל חלב עלולה להביא להתקף אלרגיה. וכך, הנתבעת הציבה לפני התובע סיכון בלתי סביר, העמידה אותו בסכנת חיים ממש, רק משום שבקלות ראש השיב מנהל האירוע – עובד הנתבעת – את שהשיב, כאשר לו רק היה מתייחס ביתר רצינות לשאלה, שנשאלה פעמיים, ולא מתרעם על כך שנשאלה, היה ביכולתו ליתן תשובה מוסמכת יותר ולמנוע את הסיכון. התשובה השגויה שנתן הביאה לכך שהתובע אכל קינוח המכיל חלב וקיבל שוק אנפילקטי."