פרויקט הרחבת כביש 446, במקטע שבין מודיעין עילית ללפיד, התקדם לאחרונה צעד נוסף עם פתיחת נתיב נסיעה שני מדרום לחשמונאים, לכיוון מודיעין, אולם את ברכות מועצת מטה בנימין החליפו במהירות תלונות הנהגים.
מנסיעה במקטע שהורחב, בירידה מחשמונאים לכיוון לפיד, עולה כי הכביש משופע בבורות עמוקים, שכבר גרמו למספר רב של תקרים לרכבים שנסעו בו, והנסיעה בו מוגבלת באופן תמוה ל-60 קמ"ש. כמו כן, המקטע שהורחב ונפתח לאחרונה כולל שיפוע מסוכן ביותר, הגורם לרכבים שנוסעים בו במהירות גבוהה מ-40 קמ"ש פשוט "להתעופף" באוויר באורח מסוכן.
גיא מצליח, נהג שנסע במקטע המדובר לאחרונה, סיפר השבוע: "אני לא יודע מה חשב לעצמו מי שתכנן ופתח את הקטע הזה, אבל זו פשוט סכנת נפשות. מעבר לפנצ'ר בגלגל שנגרם לי מהבורות בכביש, כשהצמיג פשוט נקרע לגמרי, הקטע שם שכולל ירידה ומיד עלייה מסוכן בטירוף. אמנם שמו בצד שלט קטן שמגביל את המהירות ל-40 קמ"ש, אבל נהגים שמגיעים לשם בירידה לא תמיד שמים אליו לב ומוצאים את עצמם פשוט עפים באוויר לכמה מטרים. זה מסוכן בטירוף".
כזכור, מדובר בפרויקט שאמור לכלול שני חלקים: הרחבה לשלושה נתיבים ממודיעין עילית ועד ללפיד, ובהמשך מלפיד ועד לצומת שילת, אולם הפרויקט מדשדש בעצלתיים מזה שלוש שנים בניהול חברת נתיבי ישראל. בתחילת השנה התגאו בנתיבי ישראל ובמשרד התחבורה בהרחבת הגשר מעל לנחל מודיעים במקטע שבין חשמונאים ללפיד ומסרו כי הצפי לסיום העבודות הוא סוף 2025, אבל כרגע נראה כי מועד זה הוא לחלוטין לא ריאלי. בנוסף, לתחילת העבודות להרחבת הקטע השני, בין לפיד למודיעין, אין כרגע צפי.
מחברת נתיבי ישראל לא התקבלה תגובה עד כה.







