שבעה חודשים חלפו מאז שמודיעין הצטרפה אל "נעים בסופ"ש", מיזם התחבורה הציבורית בשבת של עיריית תל אביב, ונראה שכעת כבר אפשר להכתיר את הפרויקט כהצלחה.
על פי נתוני הנסיעות של קו מודיעין-תל אביב שהגיעו לידי מודיעין NEWS, עולה כי למעלה מ-500 מתושבי העיר משתמשים בקו 712 מדי שבוע. מפירוט נתוני הנסיעות בחודשים ינואר-יוני עולה כי בסך הכל נרשמו למעלה מ-12 אלף נסיעות, ממוצע של מעט יותר מאלפיים נסיעות בחודש.
בחודש ינואר, עם השקת המיזם, נרשמו בקו החדש 1,668 נסיעות, בפברואר 2,252, במרץ 1,824, 2,375 באפריל, 1,993 במאי ו-2,262 ביוני. בסך הכל מדובר, כאמור, בממוצע של 500 נסיעות בכל סופ"ש, כאשר בחלוקה ל-18 נסיעות (9 לכל כיוון בכל סוף שבוע) מדובר על ממוצע נוסעים לכל נסיעה של 27.7. כזכור, קו 712 ממודיעין אל אזורי הבילוי בתל אביב מופעל בעלות של כחצי מיליון שקל בשנה לעיריית מודיעין, כאשר בשלב הראשון חתמה העירייה על חוזה לשנה מול עיריית תל אביב, המאגדת את הפרויקט הפועל כבר במספר ערים בגוש דן.
יוזם הפרויקט, המשנה לראש העירייה, אלעד שמעונוביץ, אמר השבוע למודיעין NEWS: ״הנתונים מוכיחים את הצורך המשמעותי שבהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע, וזה מראה על לא פחות ממהפכה. במודיעין קהל גדול של חילונים וצעירים שזקוקים לפתרונות תחבורה בסופי שבוע, ונעזרים בה גם בהגעה מהעיר למקומות בילוי מרכזיים וגם למי שרוצה להגיע למודיעין לבקר את המשפחה. זו הצלחה גדולה שאנחנו מאוד גאים בה, וגם כאשר חברי מועצה אחרים לא האמינו בצורך ולא היו בעד לתקצב אותו, ידענו שהמאמצים וההשקעה יחזירו את עצמם ויהיו מיזם חשוב עבור תושבי העיר״.
עוד הוסיף שמעונוביץ: ״כשישבנו עם ראש העירייה על הפרויקט עלתה האפשרות ללכת לפיילוט ותקופת ניסיון של שלושה חודשים. הבנו שזה לא יהיה מספיק, וחייבת להיות ודאות והמשכיות של קו קבוע ואמין שעומד בזמנים ובתחנות וניתן לבנות ולסמוך עליו. גם התדירות חשובה ונבנתה מתוך מחשבה על צרכים של תושבים: מי שמעוניין להגיע אחר הצהריים לארוחת שישי, מי שמעוניין לצאת לבלות בשישי בערב ולחזור בשעות הקטנות של הלילה, וכמובן לאורך השבת לים ולמוקדי הבילוי. אבל הדבר החשוב ביותר זו רמת השירות, עם אתר נגיש וברור, מוקד טלפוני זמין וסנכרון עם האפליקציות. המיזם הוא בסטנדרט שירות גבוה ושאפו לעיריית ת״א על כך, ולאגף חברה ונוער שלנו ולטם גל שמתנהלים ומטפלים בתקלות מולם באופן שוטף״.
ציפיתם למספר כזה של נוסעים?
״ידענו שיש צורך גדול, אז יותר שמחנו והיינו גאים מאשר הופתענו. זה היה אחד היעדים של הרשימה שלנו בקדנציה הנוכחית, הבטחנו בבחירות לפעול למען תחבורה ציבורית בשבת וזה הוכיח את עצמו. ראש העירייה גיבה את המהלך מהתחלה וסייע במשא ומתן מול עיריית ת״א. אני תמיד אומר שעשייה לטובת הציבור החילוני לא באה לידי ביטוי בהצבעה נגד הקמת בתי כנסת ולפגוע בציבור הדתי, היא צריכה להיות באמצעות עשייה והוצאה לדרך של מיזמים כאלה עבור הציבור החילוני״
גם שותפו של שמעונוביץ לסיעת הדור הבא במועצת העירייה, רן שגב, התייחס הבוקר לנתונים: ״מאז היציאה לדרך אנחנו מקבלים המון תגובות חיוביות ובקשות להרחיב את הפרויקט בקווים נוספים, ולכן הנתונים אינם מפתיעים. העובדה כי המיזם פועל גם בחגים נותנת מענה אמיתי למאות צעירים, שעד היום לא יכלו להגיע למשפחה ולהתנייד בפסח, ראש השנה או שבועות. תודה לתושבי העיר על הבעת האמון וההארות לשיפור והצלחת הפרויקט. אנחנו נפעל ביחד עם ראש העיר להמשיך ולהפעיל אותו גם בשנת התקציב הבאה״.