העתיד עובר מתחת לקרקע

כתבי מודיעין NEWS
עם אישורה הסופי של תכנית המתאר סוכמו גם פרטי התכנית להקמת תחנת הרכבת השלישית של מודיעין, במסלול שיעבור בעומק של עד ל-70 מטר מתחת לשדרות עמק בית שאן
צילום: רכבת ישראל

אישורה של תכנית המתאר החדשה של מודיעין הביא גם לסיכום סופי על תחנת הרכבת השלישית של העיר, ומסלולה שיעבור בתוך העיר.

כזכור, כפי שפורסם במודיעין NEWS כבר לפני כשלוש שנים, תחנת הרכבת השלישית של מודיעין תמוקם בפאתי הפארק הטכנולוגי, באזור בו יוקם רובע העסקים החדש של העיר, שזכה כזכור לכינוי "מנהטן הקטנה". התחנה השלישית תחובר במסלול שייצא מתחנת מודיעין מרכז, בה כבר קיימת מנהרה באורך מאות מטרים לכיוון צפון-מערב.

כזכור, בזמנו דובר על האפשרות כי הקו יעבור בחלקו מתחת לפני הקרקע ובחלקו באופן עילי, אולם כעת סוכמו הדברים עם בכירי רכבת ישראל והוחלט כי כל המסלול ייחפר בעומק של עד ל-70 מטר מתחת לפני הקרקע. המסילה, שתאפשר גם את הגדלת מספר המסילות והרכבות שיכולות להיכנס לעיר, תצא כאמור מתחנת מודיעין מרכז, תעבור מתחת לשדרות החשמונאים לכיוון צפון ותתעקל לכיוון מערב מתחת לשדרת עמק בית שאן.

בריאיון למודיעין NEWS בשבוע שעבר אמר חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, כי "הארכת קו הרכבת תתבצע בשני שלבים: שלב א' הכפלת המחסנית – אם היום יכולות להיכנס לעיר ארבע רכבות, אז כעת יהיה מדובר על שמונה, מה שאומר צמצום של לוחות הזמנים. שלב ב' – הארכת הקו בעומק של 70 מטר מתחת לפני הקרקע, עד הפארק הטכנולוגי. חלק א' מתבצע במיידי, לגבי חלק ב', אנחנו רוצים לסיים את כל התכנית ובתוך בסביבות שנתיים אפשר יהיה להתחיל את העבודות. זאת בשורה אמיתית. זה מביא את השכונות החדשות לכך שיקבלו תחנת רכבת שיושבת בליבה של מרכז העסקים העתידי והפארק הטכנולוגי".

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות