ישראל סופגת נזק הסברתי ניכר השבוע, עם עליית קמפיין ברשתות החברתיות שזכה למיליוני שיתופים, זאת לאחר התקרית הטרגית במחנה הפליטים ברפיח בה נהרגו 45 פלסטינים.
מאז עליית הקמפיין לאוויר שיתפו מאות משפיעני רשת ברחבי העולם, לצד זמרים, ספורטאים ומפורסמים אחרים, תמונה של מאות אוהלים במדבר עם הכיתוב "כל העיניים על רפיח". עד כה זכתה התמונה ל-29 מיליון שיתופים רק ברשת האינסטרגם, והיא מופצת כמובן גם ברשתות החברתיות האחרות. במקביל, משפיעני רשת ישראלים מיהרו להגיב בקמפיין נגדי, בו לצד אותה תמונה הצמידו תמונה בה נכתב "איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר".
על פי ניתוח של הקמפיין שבוצע ברשת NBC האמריקנית, בחודשים האחרונים משתמשים פעילים פרו-פלסטינים ברשת האינסטגרם לקידום האג'נדה שלהם, למרות המאמצים של Meta להגביל את התפשטות התוכן הפוליטי.
בדיווח ברשת האמריקנית אמר יועץ לרשתות החברתיות כי "הטרנד של 'כל העיניים על רפיח' היה משהו שנבנה במשך זמן מה. ראינו לא מעט משפיענים וידוענים, לא רק באינסטגרם, שחולקים את התחושה של המסר הזה או גרסה כמעט זהה שלו, מה שהגדיל את טווח הנראות שלו בהרבה פלטפורמות".