ימות המשיח

גיל ח' עמית
2015-12-17 12:42:18
2015-12-17 12:42:18

כמי שעבר לאחרונה את סאגת קניית הרכב הארורה, אני יכול להעיד ממקור ראשון שמדובר בסיוט. לקנות מאדם פרטי הוא מתכון מוצלח במיוחד ליצירת אויבים חדשים. לקנות רכב ממגרש מכוניות משומשות הוא מתכון בטוח עוד יותר לאובדן אמון באנושות. כמי שפוטר מתעשיית הרכב לפני כעשור על בסיס היותו אדם הגון מדי ("לא מספיק מאכער"  היה הציטוט המדויק) אני יכול להעיד, שוב, ממקור ראשון, שהתעשייה הזו היא אחת התעשיות הפחות אמינות בישראל. אל תבינו אותי לא נכון. גם כאן תוכלו למצוא צדיקים בסדום, בעלי מגרשים ואנשי מכירות הגונים שמעדיפים לוותר על עסקה ולא להונות את הלקוח, אנשים שכל חפצם הוא לקוחות חוזרים ולא עקיצות חד פעמיות, אבל מניסיוני (הרחב) בנושא, אלה אינם הרוב.

בארצות הברית המצב גרוע אף יותר. שם אין את מכוני הבדיקה שיש בארץ, שוק הרכב נשלט על ידי סוחרי רכב ממולחים שלפחות לפי התדמית המוכרת שלהם הם גרועים אף מהגרועים שבסוחרי הרכב בארץ, והלקוחות נאלצים לקוות תמיד לטוב, כשגם הקארפקס המפורסם לא נותן תמונה מלאה לגבי הרכב.

לתוך הנישה הבעייתית הזו נכנסו שני ישראלים. עומר (אוון) סביר ואלחנדרו (אלה) רזניק. השניים, שמתגוררים בארה"ב, נכוו כשניסו לרכוש רכב משומש והחליטו לעשות מעשה. הם הקימו את ביפי (Beepi) חברת סטארטאפ שלקחה את שוק הרכב לשירת המכירה והקנייה הגדולה ביותר בעולם, האינטרנט. הרעיון לא פשוט בכלל ואפילו די מסובך. ביפי, במתכונתה היום, עובדת לפי מודל חסר תקדים בארה"ב. מוכר הרכב נכנס לאתר ביפי ומפרסם את רכבו למכירה. מכונאי מטעם ביפי מגיע לביתו ובודק את רכבו באופן מקיף ומפורט, על בסיס 185 פרמטרים הקשורים למצבו המכני והפיזי של הרכב, ביפי מעריכה את שוויו של הרכב ומודיעה עליו ללקוח, והוא מחליט אם הוא מעוניין. במידה שהמוכר מעוניין, ביפי מתחייבת למכור את רכבו בתוך חודש, ואם לא יימצא לו קונה, היא תקנה ממנו את הרכב באותו המחיר. לא כל רכב מתאים לביפי. על הרכבים להיות בני פחות משש שנים וללא תאונות, וכן לא לחרוג ממגבלת הק"מ שקובעת החברה. מצד הקונה, הוא רואה את הרכב ברשת, על כל הפרטים שמוסרת ביפי, ואם הוא מעוניין הרכב יגיע אליו עד לבית כשהבעלות כבר הועברה על שמו. הרכב לא טוב למטרות הקונה? ביפי נותנת 10 ימים או אלף מייל (הנמוך מביניהם) על מנת להתחרט ולהחזיר את הרכב כאילו לא קרה כלום. עבור השירות תגבה ביפי בין 6 ל-9 אחוזים.

ביפי מצליחה. אפילו מאוד. שוויה הוערך על פי הגיוסים האחרונים בכ-2 מיליארד דולר. לא רע בשביל סטארטאפ צנוע.

ומה אצלנו? כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי ומיצובישי, השיקה בארץ את סוויץ'. אתר קנייה ורכישה בעל קריטריונים דומים (עד 8 שנים ו-150 אלף ק"מ). כאן המוכר קובע את המחיר בעזרת המומחים, הרכב עובר בדיקה במכון ולא על ידי החברה עצמה וגם הבדיקה פחות מקיפה (108 פרמטרים), רק 5 ימים להתחרט אבל מצד שני, 6 חודשי אחריות. יותר מהשלושה של ביפי. העתיד ברשת? כנראה שכן.

 

כתבות נוספות

תל אביב הגיעה למודיעין

לאחרונה נפתחה במע"ר מרפאת SKIN לטיפולי פנים ואנטי-אייג'ינג, של מומחה האסתטיקה מהעיר הגדולה ד"ר אמיר זרח: "מביאים סטנדרטים בינלאומיים"

ביבס: "חוק גיוס אחד, לכולם"

ראש עיריית מודיעין השתתף בוועידת התאגידים באילת והתייחס לשאלת גיוס החרדים, ואמר כי "ראשי המחאה רוצים שנסגור את המדינה על כל דבר קטן"

סיבוב פרסה

יממה בלבד לאחר שהודיע על מינוי ראש שב"כ חדש חזר בו נתניהו מההחלטה

מתקדמים בכרמים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תדון השבוע בבקשה להקלות שהגישה חברת רן-אור הנדסה, שזכתה בחלק מהמתחם האחרון למגורים בשכונה

מתקדמים בכרמים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תדון השבוע בבקשה להקלות שהגישה חברת רן-אור הנדסה, שזכתה בחלק מהמתחם האחרון למגורים בשכונה

המשך קריאה »