בדרך כלל הבשורה מגיעה מהערים הגדולות לפריפריה, אולם שני צעירים ממודיעין החליטו להביא את הבשורה שלהם דווקא לתל אביב, ופתחו בית קפה/בר ששובר את השוק.
מאחורי "דיצה בר" עומדים ניצן ארזי ואורי כספי, חברי ילדות ממודיעין, שלקחו מבנה מוזנח ברחוב אלנבי ובגישת "עשה זאת בעצמך" הפכו את המקום לבית קפה בשעות היום שהופך עם בוא הערב לבר, בו מחירי האלכוהול זולים במיוחד ואינם חוצים את רף ה-30 שקל. לאחר עבודה מאומצת נפתח המקום להרצה לפני כחודש, ממש עם מעברם של השניים, המגדירים את עצמם כ"פטריוטים של מודיעין", לתל אביב. "כששואלים אותנו מאיפה אנחנו, אנחנו עונים 'ממודיעין'", הם מספרים.
השבוע הסביר כספי כיצד נולד המקום החדש: "טיילתי במשך תקופה ארוכה וחזרתי לארץ בגלל המלחמה. כשחזרתי עבדתי בבית הקפה רוסטר במע"ר במודיעין, ניסיתי להתקבל ללימודי עיצוב וזה לא צלח. ניצן היה קצין בצבא ושירת במילואים, ותמיד חשבנו שנעשה משהו ביחד. בהתחלה חשבנו לפתוח עגלת קפה, אבל זה לא צלח. בחודש מרץ האחרון היינו בחופשת סקי וניצן נפצע. זה גרם לו להיות בבית הרבה זמן ולחשוב מה לעשות. בדיוק באותה תקופה אני לא התקבלתי ללימודים, והוא חשב לבנות בר והציע לי להיות שותף, וככה זה התגלגל. בתחילת מאי התחלנו לחפש מקום בתל אביב. ניצן עשה שיעורי בית, חיפש מקומות ומצא משהו באלנבי עם שכירות נמוכה בגלל העבודות על הרכבת. החלטנו שנעשה את השיפוץ בעצמנו כדי לחסוך בעלויות".
את תהליך השיפוץ, אותו ביצעו השניים בכוחות עצמם, הם תיעדו בסדרת סרטונים ששיתפו באינסטגרם והגיעו למאות אלפי צפיות, בהם סיפרו איך מקימים בר בגיל 25 לגמרי לבד: החל מהתוכנית העסקית, עבור ברישיונות, דרך טיפים מבעלי מקצוע ועוד. "אין לנו רקע בשיפוצים", מספר כספי, "למדנו בעצמנו ועשינו סדרת רשת שבה החלטנו לתאר את כל התהליך שאנחנו עוברים. למדנו הכל מאפס. טעינו, תיקנו, עבדנו בערך חודש וחצי-חודשיים תוך כדי בירוקרטיה ורישוי עסקים, שיפוץ וספקים. רצינו להספיק לפתוח לפני שהקיץ מסתיים".
אל העסק החדש מגיע כספי מעולם בתי הקפה, ואילו ארזי חי את חיי הלילה ועבד בבר תל אביבי. "יש לנו ניסיון בניהול", הוא מספר, "לא השקענו סכומי עתק בגלל ששיפצנו בעצמנו, וזה עשה לנו חיים קלים כי חסכנו המון וגם מאוד נהנינו מזה. זה חלק מהסיפור שמושך את האנשים. אנחנו פתוחים כבית קפה בבוקר, אחר כך יש הפסקה והמקום נפתח שוב בערב. בגלל שהצלחנו לחסווך הרבה בעלויות, אנחנו מצליחים למכור את האלכוהול במחירים שפויים – קוקטיילים ב-29 שקל כשבמקומות אחרים מוכרים אותם ב-70 שקל. אנחנו רוצים לתת מענה לצעירים כמונו, שלא יקרעו את הכיס שלהם".
איך הולך עד עכשיו?
"עד עכשיו הולך מעולה ומגיעים הרבה אנשים, בבוקר וגם בערב. כבר היו מצבים שלא היה לנו מקום להושיב אנשים. האינסטגרם נתן לנו פוש רציני, יש לנו סרטונים שהגיעו בסך הכל ליותר ממיליון צפיות. יש משהו יפה שאנשים רואים את ההליך ואת הנשמה ששמנו במקום".