הצד השני של המאבק

רותי בוסידן
לאחר שתושבי השכונות מוריה והשבטים עתרו לבית המשפט בדרישה לפתוח את המעברים המחברים אותן עם רעות, חתמו 1,600 מתושבי היישוב על עצומה המתנגדת למהלך: "הפתרון הוא לא על ידי יצירת בעיה נוספת"
צילום: דוברות העירייה

מאבקם של תושבי השכונות מוריה והשבטים לפתיחת מעברים בין השכונות הדרומיות של העיר לרעות זכה לאחרונה להתפתחות חדשה, עם התארגנות מצד תושבי רעות.

כזכור, מזה כשנתיים שפעילים בשכונות מנהלים מאבק לפתיחת המעברים בין השכונות לרעות הסמוכה, ולאחרונה אף הגישו לבית המשפט עתירה מנהלית נגד עיריית מודיעין. כעת מתברר כי גם הצד השני של המריבה התארגן לפעולה, ובשבוע האחרון חתמו כ-1,600 תושבי רעות על עצומה המתנגדת למהלך. בנוסף, בכוונתם להצטרף לדיון בעתירה כמשיבים ולהביע את התנגדותם.

בעצומה עליה חתמו השבוע תושבי רעות נכתב כי "פתיחת המעברים משמעותה שמאות רבות של כלי רכב יעברו בימים ובלילות במעברים, תוך פגיעה אנושה בבטיחותם של תושבי רעות ובוכמן, נהגים והולכי רגל כאחד.  במקביל, תנועה זו תגרום לסתימת צירי היציאה והכניסה לרעות, בשל אופיים של כבישי היישוב שהם דו מסלוליים בלבד".

לטענתם, מעבר לבעיות הבטיחות, ייוצרו בעיות נוספות כמו מטרדי רעש, זיהום אוויר ועומסי תנועה בכל כבישי היישוב, "החל משדרות האורנים וכלה בשדרות העומרים, ומעבר לכך גם נזקים סביבתיים מצטברים". בנוסף, הם מציינים כי צפויה פגיעה קשה בערך הנדל"ן של התושבים, "דבר שניתן להוכחה שמאית ללא קושי, וידרוש תשלומי פיצויים ענקיים לתושבי הרובע שייפגעו". עוד הוסיפו כי הפתרון למצוקתם של תושבי השכונות מוריה והשבטים נמצא דווקא בתגבור קווי התחבורה הציבורית המשרתים אותם לנסיעה לרעות.

איתן מנור, תושב רעות ויו"ר ועד הפעולה, הסביר השבוע למודיעין NEWS: "רעות הוקמה כיישוב קהילתי, התשתיות שלה הוקמו כיישוב קהילתי שמנקז כמות מסוימת של רכבים ולא מעבר לזה. הרבה מאוד ילדים מסתובבים כאן במהלך היום, והכבישים מתוכננים לכמות מסויימת של כלי רכב. הם החליטו שהם רוצים לקרב את בית הספר התיכון אליהם, כדי שיוכלו להביא אותם ברכב לתיכון. זה אומר שאם העירייה תחליט לבצע את המהלך הכבישים של רעות יהפכו לפקק תנועה אחד גדול, שכל מי שירצה לנוע בתוך רעות ייתקע. כל הכבישים ברעות הם דו מסלוליים בלבד ולא מתוכננים לכמות אדירה כזאת של כלי רכב. כל מי שירצה לקצר לכביש 431 יסע דרך רעות. מעבר לרעש ולזיהום, זה יהווה מפגע בטיחותי מטורף גם ברעות וגם בבוכמן. התנועה הולכת להיות מטורפת ותגביל את התנועה ברעות וגם בבוכמן. התושבים של בוכמן לא מבינים שזה הולך לפגוע בהם בצורה דומה. יש שם ועד מיליטנטי שרוצה להריץ את העניין, אבל אנחנו נתנגד לזה בכל הכוח ונעמוד כמשיבים בעתירה. אני מקווה שנצליח לעצור את העניין הזה".

עוד הוסיף מנור: "הפתרון הוא לא על ידי יצירת בעיה נוספת. הם הולכים על הפתרון הקל שהולך ליצור בעיה מטורפת. העירייה צריכה לסכם עם חברת האוטובוסים שהקווים יהיו הרבה יותר זמינים ובתדירות הרבה יותר גבוהה, והתלמידים יסעו באוטובוסים והכל יהיה בסדר גמור. זה יפתור את כל הבעיה. פרסמנו עצומה ובתוך פחות משתי יממות יש לנו 1,600 תושבים שחתמו עליה. אנחנו מאוד חוששים שהדבר הזה ייצא לפועל".

כתבות נוספות

על האש

הרושם הפרטי שלי הוא שבלי לשים לב אנחנו צועדים אחורה בצעדי ענק

אחים למצווה

האחים עמיעד ולאה גולדברגר ממודיעין, הוא משרת מילואים ברבנות הצבאית והיא מתנדבת בזק"א, פעילים בעשייה בתחום כבוד המת ביתר שאת מאז פרוץ המלחמה. השבוע סיפרו על המראות הקשים וההתמודדות הנפשית

הבית של יונתן יוצא לדרך

לאחר שהשלימו את גיוס ההמונים, ובסיוע מתנדבים רבים מהעיר, מקווים הוריו של סגן יונתן גוטין שנפל ב-7 באוקטובר להשיק בית לחיילים בודדים כבר בעוד כחודש וחצי

רט"ג לא יגיעו למודיעין

חצי שנה לאחר שהנהלת הרשות הודיעה לעובדיה על המעבר, קיבל בית המשפט את עתירת המתנגדים למהלך. מגיש העתירה: "אי אפשר לנטוש את ירושלים בשם החיסכון"

אחים למצווה

האחים עמיעד ולאה גולדברגר ממודיעין, הוא משרת מילואים ברבנות הצבאית והיא מתנדבת בזק"א, פעילים בעשייה בתחום כבוד המת ביתר שאת מאז פרוץ המלחמה. השבוע סיפרו על המראות הקשים וההתמודדות הנפשית

המשך קריאה »

הבית של יונתן יוצא לדרך

לאחר שהשלימו את גיוס ההמונים, ובסיוע מתנדבים רבים מהעיר, מקווים הוריו של סגן יונתן גוטין שנפל ב-7 באוקטובר להשיק בית לחיילים בודדים כבר בעוד כחודש וחצי

המשך קריאה »

רט"ג לא יגיעו למודיעין

חצי שנה לאחר שהנהלת הרשות הודיעה לעובדיה על המעבר, קיבל בית המשפט את עתירת המתנגדים למהלך. מגיש העתירה: "אי אפשר לנטוש את ירושלים בשם החיסכון"

המשך קריאה »