מה יותר חשוב: שופינג או טבע?

פעילי איכות הסביבה במודיעין מתכוונים להיאבק בתכנית להפוך דרך חקלאית המחברת בין מרכז עינב ליישובי גזר לכביש תקני, בשל הפגיעה במסדרון האקולוגי: "תכנית שנולדה בחטא"
צילום: תושבים משפיעים במודיעין

פעילי איכות הסביבה במודיעין יוצאים במאבק סביבתי חדש, הפעם נגד הכוונה לסלול דרך חקלאית המחברת בין מרכז עינב ויישובי המועצה האזורית גזר.

מדובר על דרך חקלאית סלולה בחלקה, שיוצאת מנקודה חבויה ליד מרכז עינב, ואמורה להפוך לכביש סלול ותקני. התכנית לסלילת הכביש החלה את דרכה כבר לפני שלוש שנים, ומקודמת כיום בידי גורמי התכנון. הדרך, שתהפוך בקרוב לכביש תקני, מובילה ממרכז עינב היישר אל מושב משמר איילון, וממנו לכיוון גזר, בית חשמונאי ויישובי הסביבה.

הדרך הארעית משמשת כיום בעיקר את תושבי המושבים והקיבוצים שמעבר לכביש 1. חלקם משתמשים בו כדי להגיע למודיעין עצמה, ורובם כדי לעשות קניות במרכז עינב. בארגונים הירוקים מזהירים שאם התוכנית תצא לפועל תהיה בכך חסימה של המסדרון האקולוגי הקיים באזור. גם בקרן קיימת לישראל התנגדו לתכנית, כאשר כבר לפני מספר שנים שיגר מתכנן מחוז מרכז של קק"ל מכתב התנגדות. עוד בשנת 2019 התייחס לנושא גם חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, שאמר כי "רבע מהקניות שנעשות במרכז עינב הן של תושבי המועצה האזורית גזר. לעיר מודיעין יש עניין לקדם את הדרך הזאת".

כאמור, פעילי הסביבה במודיעין הביעו התנגדות לתכנית, בתמיכת החברה להגנת הטבע, כאשר גדעון בכר אמר כי "התכנית נולדה בחטא, ולא ניתן שהיא תקודם. נתנגד בתוקף ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ביחד עם השותפים שלנו לדרך".

כתבות נוספות

במקום ה-1 – גם בטבלה הנוראה מכולן

נתונים העולים ממחקר שביצע פרופסור אשר כהן מעלים כי מודיעין מובילה במספר חללי המלחמה ביחס למספר התושבים בגיל הגיוס – 1 מכל 1,038 תושבים. בנוסף, 1 מכל 260 תושבים נפצע במלחמה

גם היום: שינויים בפעילות הרכבת לת"א

נוסעי הרכבת מתחנת מודיעין מרכז יוכלו להגיע היום עד לתחנת ההגנה בעיר הגדולה, ממנה יופעלו שאטלים חינמיים לתחנת השלום ולתחנת סבידור מרכז. הקו לירושלים פועל כסדרו

עשה זאת בעצמך

השבוע במדור: מתכון ללאבנה טבעונית קלה להכנה, ועוגיות גרנולה עם טעם של בית

הדרך עוד ארוכה. מאוד ארוכה

לאחר ההכרזה על אישור התוכנית להרחבת כביש 443 ארגוני הסביבה כבר מתנגדים, ומחזיק תיק התחבורה מעריך שהעבודות יחלו רק בעוד כשנתיים