"טיפול זמני וזול" לכבישים המשובשים בשדרות החשמונאים

ערן קמינסקי

ישיבתה האחרונה של ועדת התחבורה העירונית הוקדשה ברובה לתלונות של תושבים על חברת האוטובוסים "קווים". משה פישמן, מנהל החברה בעיר, נכח בישיבה והשיב לדברים. לפני החלק הזה עידכן בן סעדון את הנוכחים במספר רב של דיווחים.

החלק החשוב בדברי בן סעדון התייחס למצב הגרוע של הכבישים בשדרות החשמונאים, שבכל חלקן הצפוני הם משובשים ומלאי בורות. בן סעדון דיווח כי הוחלט על טיפול זמני וזול יחסית בבורות שנפערו בכביש לאורך שדרות החשמונאים בגלל נסיעת משאיות כבדות. בן סעדון הסביר ש"מאחר ובנתיב הזה עוד תיסענה משאיות רבות לצרכי פיתוח שכונות העיר ומרכז התחבורה, אין טעם בריבוד מחודש לכל הדרך. על כן, באופן זמני מטופלים הבורות בשיטת הזרקת אספלט".

בנוסף דיווח בן סעדון על הפעולות הבאות:

הפיכת רחוב "אבני החושן" שבשכונת אבני חן לרחוב חד סטרי בין השעות 7:30-8:30. בן סעדון ציין כי הבחירה בהפיכת הכביש לחד סטרי החלה מבדיקת השטח וביצוע מספר צעדים מקדימים לזאת. "ביצענו פסי האטה, הוספנו מעברי חצייה, הוספנו מתחמי 'נשק וסע' משני הצדדים ואפילו קו הפרדה לבן, אבל כל אלו לא פתרו את הבעיה של הקושי להתנייד ברחוב הזה. עשינו סקר בקרב תושבי הרחוב והרחובות הסמוכים לו ומצאנו שכ-70% הביעו תמיכה להפוך את הכביש לחד סטרי בשעות הלחץ".

בדיקת מהירות לקראת צומת חטיבה שבע ועמק זבולון: גם שם לא הייתה כוונה להקים מעגל תנועה, אבל לאחר שהוספו פסי האטה והוצב תמרור עצור, לא הואטה התנועה ויש שם לא מעט תאונות. קידום בעדיפות עליונה מעגל תנועה בצומת האופה והקדר.

הוספת חניות ברחוב הלוח העברי: לאור תלונות רבות בעיקר ברשתות חברתיות. בעזרתה של מהנדסת התנועה בעיר בתכנון החדש תייצר העירייה מעט יותר מ-14 חניות נוספות ויציאה נוחה מחניות הבתים.

קווי האוטובוס שממתינים לאישור משרד התחבורה: קו 5 לפארק הטכנולוגי ממתין לאישור תוספת נסיעה בשעות אחר הצהריים לטובת באי מגרש הכדורגל מתוך רצון לבטל את נסיעת הנוער באופניים חשמליים למקום עד אשר יוסדרו שבילי אופניים לכך. משרד התחבורה, מבלי לידע את העירייה, ביטל תחנה שהייתה במקום ופתח חדשה ליד תחנת הדלק. התחנה הישנה תחזור לפעול והקו יעצור גם בה וגם בחדשה לגבי תגבור הקו לפארק הטכנולוגי ממתינים לתשובת משרד התחבורה.

בנוסף ציין בן סעדון כי בעירייה ממתינים לאישור משרד התחבורה לאישורים הבאים:
* המשכת קו 6 בתוך מתחם עינב.
* תוספת קו 5 בפארק הטכנולוגי בשעות אחר הצהרים באזור המסחר ולטובת באי מגרש הכדורגל.
* תגבור קו 113.
* תגבור קו 4 לטובת העולים החדשים.
* קו מיוחד למתחם בית העלמין.
* הארכת קו 160 שיגיע למכללה ברחובות.

שלושת קווי הסעות התלמידים המסיעים לבתי הספר העל אזוריים: הקווים ל"מעוז המכבים", "יחד" ו"אורות" ימשיכו להסיע את התלמידים גם בחודש יולי במהלכו מתקיים "בית הספר של החופש הגדול".

מנהל "קווים" השיב לשאלות

לאחר מכן החל החלק העיקרי של הישיבה, שאליו הגיעו רוב התושבים – פעילות חברת "קווים". סיפרה אתי כהן, תושבת העיר המשתמשת רבות באוטובוס: "אי אפשר לסמוך על האוטובוסים וזו מלחמת הישרדות יומיומית ותחבורה נוראה. אוטובוסים שלא מגיעים, נהגים שלא מכירים את המסלול, בעיה ניהולית בראש ובראשונה. אנחנו אנשים עובדים ומתפרנסים שצריכים לצאת ולחזור למשפחות שלנו ואנחנו מאד מותשים".

תושבים נוספים, בעיקר משתמשי הקווים לירושלים, טענו כי יש חוסר מידע מדויק ואמין, חסרות מפות המסלול בתחנות וחסר ממידע על לוח הזמנים, באוטובוסים עצמם אין לוח זמנים לחלוקה לנוסעים. אחרים ציינו כי "תחנות רבות בעיר הן רק עמוד ואין לא ספסל להמתנה ולא קורת גג להגנה מפני השמש הקופחת או טיפות הגשם. אנשים לא מודעים ולא יודעים לאן מגיע כל קו ויש רק מספר על שלט התחנה ואדם לא יכול לנחש לאן מוביל הקו אם הוא לא משתמש בו יומיומית".

"למשרד התחבורה יש מחלקה שבודקת, חוקרת ובוחנת ועובדת מול חברות האוטובוסים", אמר פישמן. "אפשר גם לפנות למוקד העירוני או ישירות אלי ותלונות שמגיעות מטופלות במקום. אתם צריכים להבין שרוב הטענות הן בעיות שמשרד התחבורה צריך לתת להן מענה וזה לא בידיים שלנו מלבד להיות המקשרים בין התושב והצרכים ובין החלטות משרד התחבורה ומשרד האוצר".

פישמן הוסיף כי בהחלט מתוכננים שינויים ושדרוגים, אבל השינויים בתחבורה הציבורית יעשו בהדרגה: "כשתקום התחנה המרכזית ונעשה עוד שינויים בקווים. שינויים אמורים להקל ולשדרג והתוכנית קיימת. זה ייקח כשנה וחצי. חלק נתחיל בספטמבר הקרוב וחלק מאוחר יותר".

בסיכום הישיבה אמר אילן בן סעדוןמחזיק תיק התחבורה: "אנחנו משתדלים לתת מענה אמיתי ורציני לכל התלונות שמגיעות בכל ההיבטים של התחבורה, אם זה בקרבת בתי ספר, אם זה כשלי דרך ואם זה בעניין התחבורה הציבורית. אנחנו יוצאים לסיורים ומהנדסת התנועה קשובה ומטפלת ברצינות. בנושאי התחבורה הציבורית והתשתיות יש שיתופי פעולה חשובים בין כל הנוגעים בדבר וזה ניכר בשטח. אני מודה לכל השותפים ולא פחות לכל התושבים וחברי הוועדה שבאים לוועדה ומציפים את הבעיות והקשיים מהשטח".

בתמונה: שדרות החשמונאים תתרגלו. זה יישאר עוד הרבה זמן (צילום פרטי)

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות