עמותת "אור ירוק" הקשיבה לגל התלונות שהגיעה ממודיעין והחליטה לעשות מעשה. התלונות הגיעו מצד הולכי רגל, שקבלו על שאינם מסוגלים ללכת על המדרכות בבטחה בגלל רוכבי אופניים, מכוניות חונות, קורקינטים ממונעים, גזם ועוד. בעקבות התלונות יצאו מתנדבי העמותה לבדוק עד כמה במדרכות מודיעין יש מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל, ומאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה עומד בתקן העומד על 130 ס"מ והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה היו אביטל, אודם, חטיבת הצנחנים, חרצית, ישעיהו הנביא, מגדל המנורה ומשה דיין.
הממצאים לא היו משמחים. כך למשל רוחב המדרכה הממוצע שנמדד ברחובות אלה עמד על 122 סנטימטרים (מתחת לתקן), נמצאו גם חסמים שהפריעו להולכי הרגל בהם עמודי תאורה, עצים, ברזי כיבוי, פחי מיחזור ותמרורים. וכמובן – המפגע שאותו מייצרים תושבי העיר עצמם – מכוניות לרוב החונות על מדרכות ומהוות את המכשול הגדול והמסוכן מכל. זאת למרוץ שהחניה על מדרכות בעיר אסורה לפי חוק ומתקיימת אכיפה בנושא.
"הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני", מסרו מהעמותה. "על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות בערים פנויות עבור הולכי הרגל בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. המדרכות הפנויות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".
(צילום פרטי)