אחרי ניסיונות כאלה ואחרים מצד כמה יצרניות ליצור שעון חכם מבוסס אנדרואיד (כמו סמסונג גיר) או כזה שאינו מבוסס אנדרואיד (כמו… גם סמסונג גיר), גוגל מצטרפת סוף סוף באופן רשמי לחגיגת השעונים החכמים.
שעונים חכמים מבוססי אנדרואיד הם לא דבר חדש כשלעצמם. הגלאקסי גיר של סמסונג שיצא לשוק בשנה שעברה, כמו גם המוטואקטיב של מוטורולה הריצו גרסאות שונות של אנדרואיד. יצרניות אחרות כמו סוני, פבל וסמסונג עצמה בדור ההמשך של הגיר העדיפו לעבוד עם מערכות הפעלה משל עצמן. השוק חיכה לסטנדרט אחד, מובנה ומעודכן שיחסוך מהן את עלויות ההתאמה והפיתוח. גוגל זיהתה את הצורך (יש שיאמרו באיחור) והשיקה את מערכת ההפעלה Android Wear.
מערכת ההפעלה החדשה אמורה לשמש לכלל המוצרים הלבישים החכמים שייצאו בעתיד, אך כרגע מדובר בעיקר בשעונים. השעונים הללו יציגו התראות רלוונטיות מהאפליקציות המועדפות עליכם, כמובן שחלקן יהיו מבוססות מיקום, כמו אפשרויות קנייה באזורים הקרובים אליכם ובהתאם להעדפות האישיות שלכם.
גוגל ממשיכה לפתח את ההפעלה הקולית הישירה שלה. גם השעונים החדשים יגיבו לפקודה הקולית "אוקיי גוגל" ויתחילו לפעול ברגע שתשמיעו אותה. לאחר השמעת הפקודה תוכלו לשאול את השעון שאלות בכל נושא שבעולם והם ישיבו לכם על פי המידע המצוי בשרתים האינסופיים של גוגל.
כמובן שמהפכת הבריאות לא פוסחת על ה-Wear והמערכת החדשה תוודא שתקבלו את כל העדכונים שאתם צריכים לגבי המרחק שהלכתם, המהירות שרצם והכמות שדיוושתם – הכל לפי סוג הספורט והאפליקציות המשלימות החביבות עליכם.
השעונים יסתנכרנו עם מכשירי הטלפון שלכם ויוכלו להשמיע את המוזיקה המצויה עליהם, כמו גם עם מכשירים אחרים כמו הטלוויזיה שלכם וכמובן שלל האפליקציות והגאדג'טים שמרכיבים את הבית החכם שלכם. הכל בהתאם לאפליקציות שתורידו, אבל מילת המפתח כאן היא שליטה.
אז מי נכנסות למשחק השעונים של גוגל? LG, השותפה העסקית המרכזית של גוגל בשנים האחרונות, תהיה הראשונה שתשיק שעון חכם עם המערכת החדשה ומוטורולה מיד אחריה. גוגל מפרסמת בבלוג שלה שהיא עובדת על מוצרים גם עם סמסונג, אסוס ו-HTC. מצד החומרה משוויצה גוגל בשת"פ עם יצרני שבבים כמו קוואלקום, אינטל ואחרות והשיא – שיתוף פעולה עם יצרנית השעונים Fossil.
השעונים החכמים הולכים ויוצרים לעצמם שוק. מוזר ככל שזה יהיה, החברה שהפכה את המוצר לסקסי ומבוקש כל כך היא אפל שרמזה לפני קצת יותר משנה שהיא מפתחת שעון כזה וגרמה לשוק כולו להשתגע בניסיון להקדים אותה. בזמן שהילדים משחקים לפניה, אפל לא שחררה עדיין אפילו רמז לגבי המוצר הסופי. Pebble הצליחה להפוך ללהיט יחסי בעזרת מימון המונים ויחסי ציבור מצוינים. סמסונג, מוטורולה, סוני ואחרות שיגרו לשוק בלוני ניסוי ראשונים וכושלים ברובם – אבל עכשיו מדובר בגוגל. שחקנית בליגה אחרת לחלוטין. ומה עם אפל? עדיין שותקת.