חידוש קו הרכבת לתל אביב אינו נראה באופק

דודי גוזלן
2013-12-25 00:00:00
2013-12-25 00:00:00

רכבת ישראל הודיעה כי העבודות לשיקום קטע המסילה נתב"ג-ת"א, שניזוק בסופה לפני שבוע, יימשכו עוד זמן רב. גורמים ברכבת מעריכים כי מדובר בשבועות. המשמעות: גם קו הרכבת ממודיעין ואליה יישאר מושבת כל הזמן הזה.

נהגי העיר והאיזור חווים בימים האחרונים עומס גדול יותר בכבישים המובילים למודיעין וממנה. אלפי האנשים שהיו משתמשים ברכבת נוסעים כעת במכוניות. בנוסף – על כביש 443 מתבצעות עבודות של החברה הלאומית לדרכים (בקטע שבין מצפה מודיעין לצומת מתקן אדם). העבודות מתבצעות בשני הצדדים וגורמות להאטת הנסיעה לאורך מספר קילומטרים. התוצאה: פקקים גדולים בשעות הבוקר על הכביש לכיוון מערב ופקקים כבדים יותר בשעות אחר הצהרים בדרך חזרה.

התקלה שמשביתה קו כה מרכזי במדינת ישראל היא קריסת קיר תמך ליד נחל שפירים, שגעש בזמן הסופה. מעל קיר התמך נמצאת המסילה ונוכח החשש החמור שמשקל רכבת נוסעת ימוטט את המסילה החליטה "רכבת ישראל" להשבית את כל הקו עד שייבנה קיר התמך מחדש.

ביומה הראשון של ההשבתה הודיעה רכבת ישראל כי היא מעמידה אוטובוסים חינם לרשות הנוסעים עד שהתקלה תתוקן. חלק מתושבי מודיעין משתמשים בשירות החינם לת"א וחזרה, אך לפי נתוני התחנה – מדובר במספר נמוך יותר ממספר הנוסעים הרגילים בקו. 

(צילום רכבת ישראל)

כתבות נוספות

במקום ה-1 – גם בטבלה הנוראה מכולן

נתונים העולים ממחקר שביצע פרופסור אשר כהן מעלים כי מודיעין מובילה במספר חללי המלחמה ביחס למספר התושבים בגיל הגיוס – 1 מכל 1,038 תושבים. בנוסף, 1 מכל 260 תושבים נפצע במלחמה

גם היום: שינויים בפעילות הרכבת לת"א

נוסעי הרכבת מתחנת מודיעין מרכז יוכלו להגיע היום עד לתחנת ההגנה בעיר הגדולה, ממנה יופעלו שאטלים חינמיים לתחנת השלום ולתחנת סבידור מרכז. הקו לירושלים פועל כסדרו

עשה זאת בעצמך

השבוע במדור: מתכון ללאבנה טבעונית קלה להכנה, ועוגיות גרנולה עם טעם של בית

הדרך עוד ארוכה. מאוד ארוכה

לאחר ההכרזה על אישור התוכנית להרחבת כביש 443 ארגוני הסביבה כבר מתנגדים, ומחזיק תיק התחבורה מעריך שהעבודות יחלו רק בעוד כשנתיים