במוצאי שבת האחרונה נתקעו זוג הורים ותינוק בן חודשיים למעלה מחצי שעה במעלית בקניון עזריאלי בעיר. במקום לא נכח טכנאי מעליות כונן, מאוורר המעלית, לטענת ההורים, חדל לפעול, וצוות מכבי אש הוזעק למקום כדי לסייע בחילוץ המשפחה.
"זו הייתה חוויה מאוד טראומטית עבורנו", מספר אוהד חבר, אבי המשפחה. "במוצאי שבת הגענו לקניון ונכנסנו עם בננו התינוק למעלית בשעה 21:50. ירדנו מהקומה השנייה לראשונה ובאמצע הדרך, בין הקומות, המעלית נתקעה. צלצלנו בפעמון האזעקה ומוקדנית מהקניון ענתה לנו שהבעיה בטיפול".
בני המשפחה המתינו, אך כעבור רבע שעה צלצלו שוב למוקדנית. "היינו תקועים במעלית עם תינוק", ממשיך האב, "והמאוורר, למרות שהיה סימון שהוא עובד, פשוט לא הוציא שום אוויר. אז לחצנו שוב על כפתור המצוקה והמוקדנית ענתה שאין טכנאי כונן בקניון, הוקפץ טכנאי מהבית, וכרגע אין לאף אחד את המפתח למעלית כדי לחלץ אותנו. היא לא יכלה לומר לנו כמה זמן זה עוד ייקח, אז החלטתי להתקשר למכבי אש".
עשר דקות לאחר מכן הגיע למקום צוות מכבי אש. "הטכנאי הגיע כמה דקות אחריהם", ממשיך חבר, "אבל הם היו אלה שהורידו את החשמל בקניון, העלו אותנו ידנית וכאשר הגענו לקומה השנייה פתחתי בעצמי את הדלת, וקפצתי החוצה, משהו כמו 30 ס"מ, עד לרצפת הקומה השנייה וחילצתי בעצמי את אשתי והתינוק. היינו תקועים במעלית 35 דקות, ואני פשוט לא מבין איך יתכן שבמוצאי שבת, כשהקניון הומה אדם ועמוס, אין אף טכנאי כונן וצריך להקפיץ מישהו מהבית. הגשתי תלונה בנושא במשרדי ההנהלה, ואני מקווה שלפחות הלקח יילמד לפעם הבאה".
סמנכ"ל קניון עזריאלי מודיעין, אהרון רצאבי, מסר בתגובה: "שני גורמים מוסמכים לבצע חילוץ מהמעלית: טכנאי של חברת המעליות ותורן אחזקה. מרגע קבלת הודעה על תקלה במעליות עם אנשים, התייצב במקום אחמ"ש בטחון עד סיום האירוע. יצאה קריאה לחברת המעליות להגעת טכנאי, שהגיע מאוחר יותר. במקביל הוזעק תורן אחזקה שהגיע תוך רבע שעה למקום והחל בפעולת החילוץ שארכה כ-7 דקות. אכן הגיעו חילוץ כיבוי אש, אבל זאת אחרי שהגיע איש אחזקה והחל בפעולת החילוץ. כתוצאה מאירוע זה הוחלט לבצע הדרכה בחילוץ ממעליות לבעלי תפקידים נוספים בקניון כגון: אחמ"שים וקב"ט. אנו מצטערים על המקרה ומפיקים לקחים על מנת שלא יישנה".