כמה דיברו עליו, כמה ציפו לו, כמה חיכו לו, כמה ספקולציות היו לגביו, והנה הוא מגיע סוף כל סוף. מוטו X. המכשיר החדש של חטיבת הסלולר של מוטורולה, זו שנרכשה על ידי גוגל רק לא מזמן. הציפיות היו למכשיר שימשיך את המסורת הגאה של סדרת הנקסוס. מכשיר פרימיום שמריץ אנדרואיד נקי. כזה שלא עבר שינויים ועיבודים של יצרנים וחברות סלולר. האמת שונה לחלוטין. במקום מכשיר פרימיום גוגל השיקה מכשיר עם מפרט של ביניים, כזה שאמור לפנות להמונים. היא לא נתנה לו מסך משובח מדי וגם לא מעבד סופר חזק. הוא לא מרגיש שונה מדי ממכשירים אחרים שנמצאים היום בשוק, ואם כבר, מרגיש נחות בהשוואה לחלקם. חלק ניכר מהמבקרים והמגיבים באינטרנט הגיבו בשעמום, אכזבה, ביטול או שילוב של כולם, אבל אם מישהו עוקב אחרי גוגל בשלוש עשרה השנים האחרונות, הצעד הזה נראה מתבקש.
אז מה גוגל עשתה?
גוגל יצרה מכשיר פשוט יחסית. כזה שלא מתיימר להיות הכי טוב, הכי מהיר, הכי חזק או הכי יקר. מכשיר קצת מעל הממוצע, די צנוע, חביב למראה, אבל מכיל בתוכו כמה חידושים די מהפכניים. החידוש המרכזי הוא היכולת של המכשיר לקבל פקודות קוליות גם כשהוא במצב המתנה. כנראה שלא הייתי מספיק ברור, אז אחזור על זה. המכשיר מקבל פקודות קוליות גם כשהוא בזמן המתנה. כן, זה אומר שתוכלו לבצע כמעט כל פעולה שתרצו לבצע בעזרת הקול, בלי לגעת במכשיר. זה לא מהפכני רק בגלל שמעכשיו תוכלו להגיד לפלאפון לחייג לסבתא והוא יחייג, אלא בגלל שהמכשירים החכמים של היום הולכים והופכים למרכז שליטה מרכזי בכל תחומי החיים שלנו. החל מחשבונות הדואר האלקטרוני שלנו, דרך האינטראקציות החברתיות שלנו, השימושים העסקיים שלנו והבית החכם שלנו שבכל יום מומצאות עבורו אפליקציות חדשות. כשכל זה נשלט באמצעות קול בלבד דרך מכשיר אחד קטן שמקשיב לנו כל הזמן, זה מדהים.
המוטו X. הגשים את המטרה
חידוש חביב נוסף הוא המעבר של המכשיר למצב צילום באופן אוטומטי כשהמשתמש אוחז בו בצורה האופיינית לשימוש במצלמה. אם להיכנס לחלק הטכני, מדובר במצלמת 10 מגה פיקסל שמשתמשת בטכנולוגיה חדשה בשם ClearPixel שאמורה לאפשר צילום איכותי במיוחד אפילו בתנאי תאורה קשים.
המפרט הטכני כולל גם מעבד 1.7 עם ליבה כפולה (כאמור, רחוק מהמילה האחרונה בשוק מרובע הליבות), 2 ג'יגה זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה זיכרון פנימי (ישנה גם גרסה עם 32 ג'יגה), מסך 4.7 אינץ' ברזולוציה של 720X1280 (כמו למכשירי הדגל של כמה מהיצרנים הסיניים, ורחוק מאלו של היצרניות הגדולות האחרות, רק 312 ppi). במילים אחרות, מפרט ממוצע וממש לא מנקר עיניים. מה שכן, גוגל מאפשרת לצרכנים לעצב את חלקו האחורי של הטלפון בעזרת אתר ייעודי ומאפשרת מגוון רחב מאוד של עיצובים.
גוגל שמרגישה כנראה את הלחץ מצד מערכות ההפעלה המתחרות שקמות לה לאחרונה (פיירפוקס OS וטיזן של סמסונג הן רק שתיים מהן) מעבירה פה מסר כפול ליצרניות מכשירי האנדרואיד: הראשון, ה-X לא מתחרה במכשירי הדגל שלכן. תודה רבה על המכירות היפות. השני, תראו מה המכשיר שלנו עושה. גם אתן יכולות להשתמש במלוא הפוטנציאל של האנדרואיד. לא סתם סיסמת השיווק שנבחרה למכשיר היא "זה לא מה שהוא מסוגל לעשות, אלא מה שהוא עושה". ולו רק מבחינת האתגר שהוא מציב למתחרות, המוטו X הגשים את המטרה ללא קשר למכירות.