גולדן בוי

אור בן דוד
2018-04-26 01:00:00

Travie McCoy-Golden Ft. Sia

טראוויס לאזרוס מק'קוי נולד וגדל בעיר ג'נבה שבניו יורק והתבגר לנער "סקייטר" חובב מוזיקת פאנק רוק. לאחר תאונת החלקה בגיל 15 הוא רותק לכיסא גלגלים לשישה חודשים והחל לפתח את שלל יצירותיו במגוון התחומים מהם הוא מתפרנס כיום.

בין כתיבת שירים והלחנתם לציורי סקיצות לקעקועים, החל לעבוד כמתמחה בסטודיו לקעקועים ובו זמנית הקים עם חברו מהתיכון, מאט מקגינלי, את להקת "ג'ים קלאס הירואוס" (גיבורי שיעור ההתעמלות). קפיצה קדימה של חמש שנים מביאה את מק'קוי לצומת דרכים בחייו, כשעבד כמורה לקעקוע ביום ובתחנת דלק בלילה כדי לממן את הוצאות הלהקה. טראווי בחר לעזוב את עבודותיו בבת אחת ופתח גלריית אומנות בה מכר ציורים ואיורים שלו כדי להשקיע את מרבית זמנו בלהקה. מה שהשתלם ביותר כעבור זמן קצר כשג'ים קלאס הירואוס הוחתמו בלייבל האינדי "Fueled by ramen" ובשנת 2006 שיחררו תחתם את אלבומם הרישמי הראשון "As cruel as school children" שהגיע למעמד זהב בין לאומי ושם את הלהקה, שנחשבה להרכב שוליים עד לאותה שנה,על המפה ובאוזני ההמונים בעיקר בזכות הסינגל המוצלח ביותר מהאלבום "Cupid's chokehold" שחרך מצעדים במשך שנה.

ה"הירואוז" רתמו את הצלחת האלבום הראשון ושיחררו שניים נוספים, האחד בשנת 2008 וזה שאחריו הגיע רק בשנת 2011 לאחר שהחליטו חברי הלהקה לקחת הפסקה מפעילות. באותה הפסקה עבד ובנה לעצמו מק'קוי שם כאומן סולו ורב אומן גרפי, הוחתם בלייבל של הזמר הפופולרי טי-פיין ושיחרר את אלבומו הראשון "Lazarus" שנקרא על שמו האמצעי וסימל בשבילו תחייה מחדש של יצירתו. זאת לאחר שנפרד מחברתו באותה העת (הזמרת קאתי פרי) והתמודד עם התמכרות לכדורים. טראווי עבר לפלורידה על מנת לעבוד על האלבום באווירה חיובית ככל האפשר תוך התמודדות עם השדים שלו והתוצאה החלה להניב פירות החל מהסינגל הראשון, אותו הפיק זמר ומוזיקאי מוכשר וצעיר באותה העת בשם ברונו מארס. השיר "ביליונר" של השניים הביא את מק'קוי לשיאים חדשים כשהפך לאחד מלהיטי אותה שנה והפך לתופעה בין לאומית.

בשנה שלאחר מכן חזר טראווי אל חיק להקתו ובניסיון לרכב על גל הצלחתו האישית כאומן סולו שיחררו את אלבומם השלישי, שלא נחל הצלחה גדולה כפי שציפו ממנו. ניכר כי כעת טראוויס מק'קוי (שמעדיף את הכינוי טראווי מילדותו) ינסה לשחזר את הצלחתו בשנית עם הגיעו של הסינגל הראשון הרשמי.

"גולדן" נשמע כאילו נוצק לתבנית הפופ הרגילה של ימינו, או במילים אחרות- שתי כפות תופי היפ הופ, קורטוב סינתים אלקטרוניים ולבזוק קול נעים של זמרת מעל הכל והרי לנו "להיט" פופ ממוצע, מלבד נוכחותו של מק'קוי עצמו היושבת באותה תבנית בטבעיות כבר מזמן ובו זמנית מוצגת כדמות שוליים שונה וייחודית. התוצאה המתקבלת היא עוד שיר קיץ חביב, שלא ייכנס לשום פנתיאון או היכל זכרון מעבר למשבצת 15 דקות התהילה שהולכת ומתקצרת עם התבגרות של דור נוסף עתיר הפרעות קשב וריכוז. אוסיף ואציין כי תפקידה של הזמרת הכוכבת העולמית סיה נשמע כה תבניתי וניתן היה למילוי בעזרת כל זמרת שהיא, כך שחבל על הזנייתה של הזמרת שהחלה כיישות חיצונית לפופ היושבת במרכזו והפכה לממלאת פיזמונים לכל המרבה במחיר.

 

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות