"זו פעם ראשונה שיוצא מכרז בתחנת רכבת, ואנחנו לא יודעים מה הסיבה שהוא נכשל", כך אמר יו"ר רכבת ישראל, משה שמעוני, לעיתון כלכליסט לאחר שלא הוגשו הצעות מצד יזמים במכרז שהוציאה הרכבת להקמת מגדל מגורים ומסחר בתחנת מודיעין מרכז.
כזכור, הבנייה בתחנת הרכבת במודיעין הייתה אמורה להיות פיילוט למיזמים דומים בתחנות אחרות ברחבי הארץ, במסגרתו ביקשו ברכבת ישראל להקים במקום 125 יחידות דיור, בנוסף ל-2,000 מ"ר שטחי מסחר ו-300 מקומות חניה. ברכבת ייעדו את יחידות הדיור לשכירות לצמיתות. תוכניות הבנייה בתחנה מתפרשות על פני שטח של 7 דונם, כאשר מחיר המינימום עמד על 132 מיליון שקל בנוסף להוצאות הפיתוח בסך 24.6 מיליון שקל.
על פי חוברת המכרז, "היות שמדובר בתחנת רכבת פעילה ופתוחה לשימוש ציבורי, הזוכה במכרז יהיה אחראי לכך שבמהלך תקופת הבנייה ועד לסיומה תתאפשר פעילות שוטפת ורגילה בתחנה, ודרכי הגישה אל ומהתחנה לא תיפגענה בשום צורה. עוד יובהר כי הזוכה במכרז יהיה אחראי לכל נזק שייגרם ככל שייגרם ממחדלו, פעילותו או פעילות מי מטעמו במגרש לתחנה, עובדיה או מבקריה".
כאמור, לאחר כישלון המכרז הגיב יו"ר רכבת ישראל לעיתון כלכליסט, ואמר כי "עד לפני שמונה חודשים היה הסכם החכירה עם רמ"י ל־21 שנה בלבד. מה שהשתנה זה שמועצת רמ"י אישרה החלטה על הסכם חכירה ל־48+48 שנים. זה כבר מאפשר כדאיות ליזמים לחכור שטחים בתחנות". עוד הוסיף שמעוני: "לקח הרבה זמן להוציא את המכרז הזה לפועל. זו פעם ראשונה שיוצא מכרז בתחנת רכבת, ואנחנו לא יודעים מה הסיבה שהוא נכשל. יכול להיות שהרכבת העמיסה יותר מדי על היזם, אבל יכול להיות שזה קשור לתקופה. חבל לי מאוד. למרות העיכוב הזמני, זהו תהליך ארוך טווח שבסופו יאפשר רווחים נוספים לרכבת".