חנוך את הילד על פי דרכו?

רותי בוסידן
הורים ממודיעין תוקפים את העירייה ששיבצה את בנם לכיתת תקשורת בבית ספר ממלכתי ולא בממלכתי-דתי: "לא מגיע לנו חינוך על פי אורחות חיינו?". דוברות העירייה: "שילוב ילד בכיתה שאינה תואמת את הצרכים שלו עלול לפגוע בהתפתחותו"
צילום אילוסטרציה: imagebank

זוג הורים לילד הנמצא על הספקטרום האוטיסטי ועולה לכיתה א' באים בימים אלו בטענות כלפי עיריית מודיעין, לאחר שזו שיבצה את בנם לכיתת תקשורת בבית ספר ממלכתי, ולא בממלכתי-דתי כפי שביקשו.

זיו לדרמן, האב, סיפר השבוע למודיעין NEWS: "אנחנו דתיים וביקשנו שישולב בבית ספר ממלכתי-דתי.  אנחנו יודעים שבבית הספר שבטי ישראל יש כיתת תקשורת וציפינו שהוא ישובץ שם, אך למרבה ההפתעה קיבלנו שיבוץ לכיתת תקשורת בבית ספר היובל, שהוא  ממלכתי רגיל ולא תואם את אורחות חיינו".

"פנינו לעירייה", מספר זיו, "אבל אין שום אפשרות רשמית לערער. לכן ניגשתי לשם במיוחד והתשובות שלהם נעו בשני מישורים – אחד שכיתת התקשורת בשבטי ישראל כולה עם ילדים בתפקוד גבוה ושעילאי מוגדר בתפקוד בינוני, ובנוסף הם אמרו שהכיתה שם מלאה. אותנו זה לא מעניין שהכיתה שם מלאה, שיפתחו כיתה נוספת.  למה לא מגיע לנו חינוך על פי אורחות החיים שלנו? אנחנו לא נמצאים במקום נידח. פשוט תפתחו עוד כיתה. קיבלתי תשובות רשמיות מראש מינהל החינוך שזה מה יש. פניתי לכל מי שאני יכול לפנות אליו, אבל אף אחד לא עונה כי כולם בחופש ואנחנו אוכלים את עצמנו".

לטענת לדרמן, הוא מכיר שלושה ילדים נוספים הנמצאים באותה סיטואציה. "כלומר, יש מספיק ילדים כדי לפתוח כיתה נוספת. זה עצוב שזה קורה בעיר מודיעין שמתגאה בחינוך המיוחד המעולה שלה. לנו חשוב שהוא יקבל בסיס שמתאים לנו בבית ספר ממ"ד ולא בבית ספר חילוני. היינו רוצים שיקבל חינוך דתי ונראה לי שהעירייה צריכה לתת לנו מענה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית מודיעין משקיעה משאבים רבים בפיתוח וקידום מערכת החינוך המיוחד, כאשר טובת הילדים עומדת לנגד עיניה. כאשר צוותי החינוך בכלל ומחלקת החינוך המיוחד בפרט עוסקות בשיבוץ של תלמיד לכיתת חינוך מיוחד, הן רואות קודם כל את ההתאמה לכיתה ולהרכב שלה בהתאם ללקות של הילד. שיבוץ בכיתות התקשורת הן לפי רמות תפקוד, כאשר כיתה נפתחת על פי התקן הנדרש של משרד החינוך.

ברמות תפקוד מסוימות (שמספר התלמידים בהם נמוך) נפתחות כיתות ללא קשר לסוג הפיקוח (ממלכתי או ממלכתי-דתי). הכיתה היחידה שנפתחת ברמת התפקוד שמתאימה לילד המדובר נפתחת בבית הספר היובל בעיר. שילוב ילד בכיתה שאינה תואמת את הצרכים שלו (כמו, למשל, הכיתה בבית הספר שבטי ישראל), עלול לפגוע בהתפתחות הילד. העירייה תוסיף לפעול באופן המקצועי הקפדני ביותר, תוך שימת דגש על מה שטוב לילד. ניסיונות האב לאיים בפניות לתקשורת או פניות לגורמים פוליטיים כאלה ואחרים לא יועילו".

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות