"יולי אוגוסט אבוד"

איילת לוין
2014-08-04 01:00:00
2014-08-04 01:00:00

בצד הקרבנות בגוף ובנפש, ברורה גם השפעתה הקשה של המלחמה על הכלכלה. הארצית והמקומית. אחד הענפים שנפגע קשה במיוחד הוא ענף התיירות. עסקים מקומיים שבקיץ רגיל משרדיהם הומי אדם מצאו את עצמם מחוסרי לקוחות ומטופלים בביטולים. סימה וייסמן, מנהלת סניף "איסתא" במכבים מסכמת את הנושא בשלוש מילים: "יולי אוגוסט – אבוד!".

לדברי וייסמן, הבעיות החלו בתחילת חודש יולי, עוד לפני שהחל מבצע "צוק איתן", כשראש ממשלת טורקיה ארדואן שב להתבטא באופן קשה נגד ישראל. לדבריה, הדבר הביא לגל טלפונים בבקשה לבטל נופש בטורקיה. היות ומדובר בשיא העונה, היה כמעט בלתי אפשרי למצוא מקומות פנויים למי שרצה לשנות יעד ובחלק מהמקרים הסוכנות עצמה הציעה להם לבטל. "היה לי מקרה של ארבע משפחות ממכבים עם הילדים והסבים והסבתות, 18 נפשות, שבו ניסינו למצוא להם מקומות ביוון במקום טורקיה", סיפרה וייסמן. "זה היה מתיש ולבסוף הצלחנו. היה חשוב לנו להכין אותם שמדובר בירידה ברמה. שלא יצפו לקבל מה שהיה צריך להיות להם בטורקיה. אבל הם שילמו גם פחות".

כמעט במקביל החלה הלחימה בחמאס ואז הגיע גל הביטולים השני, של משפחות שהאבות בהן גויסו בצו 8. אבל לא רק חיילי המילואים ביטלו אלא גם קרובי משפחה – הורי המגויסים ואף הסבים והסבתות, שלא הרגישו בנוח לצאת מהארץ כשיקירם וכל המדינה מגויסת.

חזית נוספת איתה סוכני הנסיעות היו צריכים להתמודד היתה הבקשות לביטול או שינוי יעדים של ערים בהן התקיימו הפגנות תמיכה בפלשתינים ובהן התבטאויות אנטישמיות. למשל – פריז. גם "סגירת השמיים" על ידי חברות תעופה אמריקאיות ואירופיות לישראל הביאה לביטולים נוספים.

"זה לא יולי אוגוסט", אומרת וייסמן. "יולי אוגוסט אבוד. אם ביום ממוצע בחודשי הקיץ היו נכנסות כשלושים הזמנות חדשות לנופשים ונסיעות משפחתיות, בימים אלו אנו מקרטעים עם כחמש-שש הזמנות חדשות ולרוב הם לחודש ספטמבר".

איך אתם מתמודדים? מה עם דמי הביטול?

"כל בוקר התעוררנו לבעיה אחרת. עבדנו מסביב לשעון, כולל בשישי ובשבת. היינו בקשר שוטף עם חברות התעופה והספקים. אי אפשר לתאר את שלושת השבועות האחרונים. כל יום הגענו להילחם על כל שקל של הלקוח ואני גאה שהצלחנו לדאוג ללקוחותינו בצורה מקסימלית. פה הוכחנו את הכוח והרלוונטיות של סוכנות הנסיעות. במיוחד סוכנות גדולה כשלנו שיכלה וידעה להפעיל מכבש על הספקים ולספק ללקוח את השירות שהסוכנים אמורים לספק לו. מי שמזמין באינטרנט ואפילו ישירות מול הספקים לא קיבל שירות כזה. רוב הלקוחות שלנו קיבלו חזרה את כספם ללא דמי ביטול. ודאי מי שביטל בגלל צו 8. גם לרוב בני המשפחה שביטלו בגלל דאגה ליקירים דאגנו שלא ייקחו מהם דמי טיפול. עד היום אנחנו מטפלים בחלק מהמקרים. לגבי מי שביטל בגלל תחושה לא נוחה לנסוע לפריז היה יותר קשה להתמודד ולרוב הם כן היו צריכים לשלם דמי ביטול".

איך זה השפיע על המחירים?

"הספקים נתקעו עם מקומות פנויים ומוכרים בימים אלה חבילות במחירי עלות או הפסד, כך שללקוחות יש כעת מחירים אטרקטיביים". 

כתבות נוספות

תל אביב הגיעה למודיעין

לאחרונה נפתחה במע"ר מרפאת SKIN לטיפולי פנים ואנטי-אייג'ינג, של מומחה האסתטיקה מהעיר הגדולה ד"ר אמיר זרח: "מביאים סטנדרטים בינלאומיים"

ביבס: "חוק גיוס אחד, לכולם"

ראש עיריית מודיעין השתתף בוועידת התאגידים באילת והתייחס לשאלת גיוס החרדים, ואמר כי "ראשי המחאה רוצים שנסגור את המדינה על כל דבר קטן"

סיבוב פרסה

יממה בלבד לאחר שהודיע על מינוי ראש שב"כ חדש חזר בו נתניהו מההחלטה

מתקדמים בכרמים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תדון השבוע בבקשה להקלות שהגישה חברת רן-אור הנדסה, שזכתה בחלק מהמתחם האחרון למגורים בשכונה

מתקדמים בכרמים

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תדון השבוע בבקשה להקלות שהגישה חברת רן-אור הנדסה, שזכתה בחלק מהמתחם האחרון למגורים בשכונה

המשך קריאה »