חנוך לנער על פי דרכו

ערן קמינסקי
2015-09-01 01:00:00
2015-09-01 01:00:00

אבני החן (ממלכתי / צומח)

מנהלת: אביבה לוי. כתובת: רחוב אבני החושן 55, שכונת אבני חן. שנת הקמה: 2010

"אנו מאמינים שכבוד האדם ופיתוח יכולתנו לאהוב אהבת חינם את הסובבים אותנו, הם ערכים המניעים אותנו בכל עשייה בחיי ביה"ס. החינוך לערכים ולמצוינות הינה דרך בה אנו צועדים, "מצוינות" הינה דרך חיים, אינה משימה נקודתית אלא בחינה מחודשת לאחר כל עשייה והישג. רק כך נגיע להישגים גבוהים, מתוך אמונה שככל שצוות ההוראה יהיה מקצועי ובעל ערכים כך, נזכה להתקדם בסולם הדרגות.  מטרת בית הספר לקדם ולהצמיח 'מורים לחיים', מורים המבינים שכל תלמיד ותלמיד חובק עולם, עם צרכים משלו, ותפקידינו לטפח, לעודד, לתמוך כך שהתלמידים בבוא היום יאמרו: שאין להם מילים להודות על ההשקעה החינוכית של צוות ההוראה. בנוסף בית הספר מטפח מאוד את קהילת ההורים ואת הקהילה בשכונה, מתוך אמונה שביה"ס מהווה מרכז פדגוגי וחברתי".

"דורות" (ממלכתי)

מנהלת: ורד אלבו. כתובת: גינת החולה 12, שכונת הנחלים. שנת הקמה: 1996

"בית ספר  דורות יהווה בית נעים המתבסס על כבוד הדדי, תחושת שייכות, שמחה, אהבה ותקשורת טובה בין כל הבאים בשעריו וזאת בסביבה בריאה, נקייה ואסתטית, בטוחה ומוגנת. בית הספר ישאף לקידום אישי של כל תלמיד תוך מענה לצרכים הייחודיים שלו ומקסום יכולותיו על ידי מציאת נקודות החוזק, מתן תחושת מסוגלות וחוויות הצלחה, תוך גיוון והעשרה של דרכי ההוראה והנושאים הנלמדים. בית הספר יתאים את עצמו לרוח הזמן והקדמה תוך הטמעת השינויים של המאה ה-21 בכל דרכי התנהלותו החינוכית. קהילת דורות תמשיך ליצור תחושת מעורבות ונתינה, ותמשיך לקדם את הגאווה במסורת המשפחתית של דורות".

משואת נריה (ממלכתי דתי)

מנהל: הרב יוסי שינובר. כתובת: נחל צלמון 23, שכונת הנחלים. שנת הקמה: 2001

"בית הספר ממ"ד תורני 'משואת נריה', כשמו, רואה את חזונו במימוש דרכו של חתן פרס ישראל, הרב משה צבי נריה זצ"ל, דרך שהצטיינה באהבת התורה, אהבת האדם – הזולת,  ואהבת ארץ ישראל. הרב נריה שהיה מחנך ומייסד ישיבת בני עקיבא הראשונה, התווה את דרכו זו לתלמידיו, דרך המשלבת תורה ועבודה. בית הספר מחנך לאורח חיים תורני ערכי חברתי, ערכים של ההתנהגות היומיומית, יושר ואמת, כבוד, דרך ארץ ועוד. אהבה ונתינה לחברה, שבאות לידי ביטוי בפעילויות חסד ומעורבות עם הקהילה, בשמירה על איכות הסביבה, חונכות חברתית בין כיתות, ועדות תלמידים שמטרתן לפתח מנהיגות ומעורבות בחיי בית הספר".

"הצוות החינוכי בבית הספר מאמין כי כל מורה בראש ובראשונה הינו מחנך וכל מחנך נמצא ב'שליחות' להכנת  דור העתיד של המדינה. חשיבה זו הביאה את ההנהלה וצוות ההוראה למקד במרכז העשייה הבית ספרית את  היחס לפרט, הכלה  ומיצוי יכולות התלמיד. בית הספר מתמקד בטיפוח המנהיגות האישית של כל תלמיד, הבאה לידי ביטוי בפרויקטים שונים נושאי אחריות, בדרך חשיבה, בעידוד להבעת דעה ותוך ביצוע תפקידים כיתתיים ובית ספריים".

"גוונים" (ממלכתי)

מנהלת: ליאורה ולר. כתובת: ישעיהו הנביא 25, שכונת הנביאים. שנת הקמה: 2007

"בית ספר גוונים מפנה זרקור לכישורים הייחודיים ותחומי ההתעניינות של כל תלמיד ותלמידה, מעניק להם בולטות, הכרה והעצמה, כך שיאירו מבעד למכשולים, וישמשו מנוף להגברת המוטיבציה והמשאבים הפנימיים להתמודדות עם הקשיים. בית ספר גוונים, כשמו, נותן מענה רחב ומגוון לצרכים האישיים והמגוונים של תלמידיו, ובונה לכל תלמיד תכנית אישית מותאמת, לאור החזון של הכנתם לחיי עצמאות ושילוב מיטבי בקהילה.

"בית הספר משתמש באמצעים רבים ומגוונים על מנת לתת מענים אלה, החל ממיומנויות גוף-נפש עתיקות, דרך כל שבעת האינטליגנציות ועד להוראה מתוקשבת חכמה. כיתות הלימוד הקטנות, האמונה של הצוות בפוטנציאל האינסופי הגלום בכל תלמיד, הכבוד לתלמיד כמכלול, והמחויבות לנתינה ב'דרכי נועם ודרך ארץ', מאפשרים לבית הספר להצמיח את תלמידיו באווירה של רווחה ואסתטיקה סביבתית ונפשית, לחנך לערכי כבוד, פתרון קונפליקטים בדרכי שיח והקשבה אמפטית, יצירתיות, חשיבה עצמאית, ותגובה מודעת".

בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב

מנהל: רוני הרניק. כתובת: משה דיין 1, שכונת המגינים. שנת הקמה: 1999

"בית הספר נולד מתוך חלום של אנשי חינוך והורים, שחיפשו מסגרת חינוכית אחרת ששואפת ליצור קהילה לומדת, תוך כיבוד זכויות האדם באשר הוא, בלי תלות בגילו, מינו ואמונתו. לבנות מסגרת השומרת על זכויות הפרט, המבוססת על אמון מלא בילד. קהילת בית הספר שמה לה למטרה לחנך ילדים וללמדם, תוך חיבוק ואמפתיה לצורכיהם, לסייע לכל תלמיד לפתח מודעות ליכולותיו, לאפשר לו לנסח את מטרותיו ולפעול להגשמתן.

בבית הספר קיים מערך של חונכות אישית. כל ילד מלווה על ידי חונך אישי, שתומך בילד בשגרת חייו בבית הספר. מעורבות החונך באה לידי ביטוי בתחום הרגשי, החברתי והלימודי של הילד. ילד בבית הספר בונה את תכנית הלימודים האישית שלו בסיוע החונך, על פי היצע השיעורים בבית הספר ועל פי תחומי העניין שלו. מערך הגנים בבית הספר מאפשר לילדים כניסה מדורגת לאורח החיים הדמוקרטי. הילד מוזמן לשחק ולגלות את העולם סביבו, בקצב שנכון לו".

ניצנים (ממלכתי)

מנהלת: אורלי אבידן. כתובת: יצחק רבין 32, שכונת משואה. שנת הקמה: 2000

"חזון בית הספר עוסק במתן מענה לשונות ולייחודיות בין הלומדים – בית הספר חרט על דגלו את נושא העצמת הלומד בתחומים האקדמיים השונים וכן בתחומים החברתיים ערכיים וכל העשייה החינוכית נגזרת מתפיסה זו החותרת  לטפח את תחושת המסוגלות של כל תלמיד, דבר שיקרין על המוטיבציה ללמידה. בתשע"ו יתמקד צוות ההוראה בלימוד הסוגיה ובבניית תכנית לימודים העוסקת בדילמות מוסריות ובדילמות מקראיות סביב המשוב. בנוסף מטפח בית הספר את החשיבה כביטוי לצורך גלובאלי ולהכנת דור העתיד. אלו באים לידי ביטוי בתוכנית החשיבה המתמטית ובלמידה המקדמת דיאלוג".

תוכנית ייחודית: "בביה"ס פותחה תכנית ללימוד כלכלה לתלמידים צעירים, תוך שימוש במושגים מהעולם הפיננסי. בשנה שעברה נבנתה בבית הספר מעבדה מתמטית המאפשרת ללומד להתנסות במשחקי חשיבה וליישם את הנלמד בשעורי המתמטיקה. בביה"ס קיים דגש רב על לימודי האמנות, תוך חשיפת הלומדים לאומנות לאורך ההיסטוריה וחשיפת הלומדים למגוון יוצרים. תחום העברית פועל בסינרגיה מלאה עם תחומי ידע נוספים בביה"ס ויוצר תלמידים בעלי הסתכלות הוליסטית על תחומי החיים. תחום החינוך הסביבתי הוא בעל חשיבות משמעותית בעשייה השוטפת של בית הספר והמרחב האקולוגי הקיים בביה"ס משמש אבן שואבת לתלמידים".

"עמית" (ממלכתי)

מנהלת: זיוה בביאן. כתובת: רח' ניצן 1, רעות. שנת הקמה: 1994

"להיות עמית המגלה שייכות, אחריות ומעורבות חברתית תוך טיפוח שיח תרבותי. בבית הספר פועלים על פי גישה חינוכית הומניסטית ומובילים 'חינוך אישי'. בהתבסס על גישה זו בחרנו להתמקד בשלושה צירים מרכזיים: מימוש עצמי, דיאלוג, למידת עמיתים – מד"ע.  מימוש עצמי – בבית הספר מתקיימות פעילויות מגוונות, המזמנות חוויות של הצלחה בתחומים שונים כגון: רובוטיקה, ארכאולוגיה, מקהלה, פינת חי, עבודות חקר, מועצת תלמידים ועוד…  דיאלוג -אנו מקדמים למידה חווייתית ורלוונטית, המאפשרת דיאלוג מורה-תלמיד, תלמיד-תלמיד. כמו כן, מתקיימים מפגשי 'שחרית' בהם מתקיימים תהליכי שיח לקידום כישורי חיים, היכרות מעמיקה ותהליכי חברות. למידת עמיתים – אנו משלבים למידה שיתופית בקבוצת הגיל וכן חונכות בין תלמידים משכבות בוגרות לתלמידים משכבות צעירות בתחומים מגוונים: יח"ד מדע, חונכות ספר, חונכות אנגלית ומתמטיקה ועוד.

"בבית הספר נבנה גן ארכאולוגי ראשון מסוגו בו מוצגים פריטים בני אלפי שנים. הגן משלב אלמנטים של פנאי ולמידה והוא ישמש כמרחב למידה פעיל הן לתלמידי בית הספר וכן יהווה מוקד לביקור ולמידה לתלמידים מבתי הספר ברחבי העיר".

יחד (תיכון)

מנהל: שגיב אלבז. כתובת: עמק בית שאן 60, שכונת הנביאים. שנת הקמה: 2005

"תיכון 'יחד' פועל מתוך ההבנה שהחברה הישראלית היא רב קולית, והוא מבקש לתת מקום לרב-קוליות הזו, שכן רק באמצעות מתן ביטוי למגוון הקולות, ולדיאלוג ביניהם, ניתן ללמוד באמת. בית הספר רואה במורשת היהודית מרחב משמעותי לשיח והתפתחות, ומבקש לתת במה לקולות השונים במרחב זה. בית הספר רואה בשילוב הקולות הזה שילוב כוחות, והוא עצמו מתנהל מתוך דיאלוג עם הקהילה הרואה בבית הספר בית ומקום המאפשר צמיחה אישית, כמו גם קהילתית. בית הספר פועל במגוון מעגלים, מתוך רצון לקדם את היחיד ואת החברה שבה הוא צומח. ממיצוי היכולת של כל תלמיד, ועד תרומה לחברה  והשאיפה לכונן חברה צודקת ומתוקנת. בית הספר מבקש להעמיד בוגרים המסוגלים להתייצב מול אתגרים ולהכיל מורכבות. בוגרים היודעים להקשיב ולקיים דיאלוג פתוח עם האחר ורואים במורשת היהודית על כל גווניה אוצר שבעזרתו ניתן לקיים חברה טובה יותר".

יחד (יסודי)

מנהלת: גלית גרינבאום. כתובת: רחוב ישעיהו הנביא 23, שכונת הנביאים. שנת הקמה: 2001

"יחד מודיעין דוגלת בחינוך לחיים קהילתיים משותפים למשפחות בעלות אורחות חיים יהודיים שונים, מתוך הסכמה על מרכזיות המורשת היהודית על כלל גווניה בחשיבותה בחינוך במדינת ישראל. יחד מודיעין שואפת לסייע לכל אחד לגבש זהות יהודית אישית ולחנך לערכים המבוססים על מקורות יהודיים, על בסיס פיתוח אוריינות יהודית, חוויה וריטואל, תוך היכרות וקבלה של זהויות יהודיות מגוונות ויצירת מרחב של סובלנות כלפיהן.

"בית ספר יחד יסודי הינו בית ספר ניסויי בו פועל מרכז להפצת רעיון יחד לחברה הישראלית כולה. בית הספר הינו בית ספר ממלכתי משלב,  ייחודי ועל אזורי. בית הספר הוא קהילה בה לומדים תלמידים שונים. אנו מכבדים שונות זאת ומברכים עליה שכן היא מאפשרת לנו הכרה במעלות הרבות והמגוונות של כל אחד לצד האתגרים העומדים בפנינו. בית הספר שלנו הוא מקום המאפשר הסתכלות על השונות, העמקה וצמיחה של הפרט ושל הקהילה כולה.  בבית הספר מאמינים באדם המגיע לעולם סקרן וצמא ידע, הרוצה להגשים עצמו להתפתח ולהגיע להישגים אישיים וחברתיים".

אופק (יסודי)

מנהלת: מירב כהן. כתובת: גינות דותן 11, שכונת הנחלים. שנת הקמה: 1999

אני מאמין: "אנו קהילה המאמינה בערכים הומניסטיים, אהבת האדם באשר הוא, קבלת האחר והשונה, ממקום של נתינה והכלה. צוות בית הספר מחנך לסובלנות ומאמין שחינוך ילדים עושים באהבה ממקום של הגשמה, מיצוי ומצוינות. צוות בית הספר רואה בכל ילד וילדה עולם ומלואו בעל ייחודיות משלו. בחזון בית הספר שלושה דגשים מרכזיים: מקום שיספק תחושה של מוגנות, ביטחון ושייכות, מקום המאפשר הידברות ומקום המחנך לגילוי אחריות לאדם ולסביבה. בית הספר מקדם אורח חיים בריא, מתאים את סביבת הלמידה ואת כישורי הלומד למאה ה-21, מקנה ערכי מורשת ותרבות ישראל לתלמידיו, מתוך אמונה שלמה ש'האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו' (ש. טשרניחובסקי). בית הספר שואף לחנך בוגרים שהם סקרנים, לומדים עצמאיים, בעלי חשיבה ביקורתית ויצירתית ובעלי שאיפה להגשמה עצמית, כל אחד על פי יכולותיו האישיות".

אריאל (ממ"ד תורני)

מנהל: אבי שוחטמן. כתובת: מנחם בגין 55, שכונת מוריה. שנת הקמה: 2005

"אנו בית ספר תורני ציוני שמטרתו לחנך בנים ובנות למידות טובות, עבודת ה' במלוא העומק, כשלימוד התורה השיטתי ודגש חינוכי וערכי הם האמצעיים העיקריים לכך. אנו מדגישים כערך עליון בבית הספר – עבודה חינוכית משותפת – בית ספר והורים יחד. עבודה חינוכית מתוך שיתוף פעולה ערכה לא יסולא בפז. עבודה משותפת נובעת מהכרה הדדית מהי מטרתנו המשותפת – חינוך הילדים והקניית דעת. כולנו מתרכזים בדבר זה ואין דבר העומד בפני מטרה זו. העבודה המשותפת בסיסה היא מראיית הטוב האחד את השני ומעל לכל כל תלמיד ותלמידה.

"מרכזיות התורה בבניין האישיות של הילדים היא נר לרגלנו. לימוד מתוך שינון ביחד, בניגון טעמים מבטא את האהבה והדבקות בתורה. הוא משתף את כל התלמידים בחוויה לימודית מלאת חשק ושמחה, החוקקת את הכתוב בזיכרונם לכל החיים. מכיוון שצורת לימוד זו כמעט עברה מן העולם, צריכים כולנו להתאמץ לחזק את השינון של כל התלמידים. בבית הספר סדר ושיטתיות בקניין התורה, המתאימה להגיון הלימודי ולהתפתחות הנפשית של הילד. את לימוד התורה אנו מתחילים כבר מהיום הראשון לכניסת התלמידים לכיתה א'. השאיפה היא ללמוד בכיתות א-ד את התורה, בכיתה ד' להתחיל במקביל את הנביא, ובכיתה ה' להתחיל במקביל את המשנה ולאחר מכן גמרא".

אלונים (ממלכתי)

מנהלת: מיכל מילר. כתובת: שרה אמנו 59, שכונת מוריה. שנת הקמה: 2010

"בית הספר הוא קהילתי – סביבתי. אנחנו בונים קהילה אוהבת אדם בה הפרטים דואגים זה לזה, מעורבים, יוזמים ומשפיעים מטובם על החברה ועל הסביבה בה חיים. בבית הספר פועלת תכנית לימודים ייחודית בשיתוף מכון ברנקו וייס – ''מעבר רחוק לעתיד ירוק''. במסגרת התכנית התלמידים לומדים להכיר את עצמם, את החברה והסביבה בה הם חיים. התכנית מעודדת את כולנו לקחת אחריות ולעצב את עתידנו בשלושה מעגלים מרכזיים – מעגל האחריות האישית, מעגל האחריות החברתית ומעגל האחריות הסביבתית. בבית ספרנו מרחבי חוץ ללמידה כגון המרחב החקלאי בו הילדים מכירים ומוקירים את הטבע. על מנת לתת מענה לתלמידים מצטיינים פועלת בבית הספר התכנית מצוינות 2000 בתחום המתמטיקה וכן תכנית אתגר מדע של מכון וייצמן".

היובל (ממלכתי)

מנהלת: גאולה ציטרינוביץ. כתובת: גינות איילון 34, שכונת הפרחים. שנת הקמה: 1998

"ביובל אנו מאמינים כי ילד מאושר המרגיש משמעותי מצליח להגיע להישגים המבטאים הפוטנציאל האישי. בית הספר הוא משפחה המקיימת קשרים הדוקים עם הקהילה, לומדים בו תלמידים בכתות רגילות ובכתות תקשורת. בשנת תשע"ו נמנה י"ט שנים לקיומו של ביה"ס. כבכל שנה ביה"ס מתמקד במציאת הקשר בין מניין השנים לחיי ביה"ס – י"ט, לתוכנית העבודה. בית הספר מחויב לזמן לתלמידים מגוון רחב של הזדמנויות במעגלי החיים: לטיפוח הקשר והשייכות לארצנו ולעמנו תוך ביסוס זהותנו היהודית. לקיחת אחריות אישית וקהילתית לחברה ולסביבה בה אנו חיים, כמו גם למצוינות אישית בתחומי הדעת".

מרחב המצוינות

באחריות מירי חוגרי – סגנית פדגוגית לראש מינהל החינוך. כתובת: משעול עוז צמח, רעות

"תפקידה המרכזי של מערכת החינוך הוא לסייע לכל תלמיד להתפתח לכדי מיצוי מרבי של נטיותיו ושל כישרונותיו"  (מתוך דו"ח נבו 2004). בהתאם, רואה עיריית מודיעין חשיבות רבה בהתייחסות ייחודית ומקצועית  לכל אוכלוסייה ייחודית של תלמידים ובתוך כך גם לאוכלוסיית התלמידים המחוננים והמצטיינים של העיר. מרחב המצוינות העירוני שם לו למטרה לאפשר קיומן של תכניות מצוינות קיימות, להרחיב ולפתח תכניות מתאימות נוספות ולאפשר לתלמידים ולהורים נגישות אל ידע ומידע בתחום. מרחב המצוינות העירוני מהווה בית ומעטפת עירונית ופדגוגית לתחום המצוינות והמנהיגות למצוינות בתחומי ידע שונים. במרחב המצוינות מתקיימים זה לצד זה בית ספר למחוננים "מעלות" הפועל בשעות הבוקר ופעילויות ותכניות עירוניות למחוננים ומצטיינים בשכבות הגיל השונות הפועלות משעות אחר הצהריים".

"מעלות" (ממלכתי)

מנהלת: דפנה שריג. כתובת: משעול עוז צמח, רעות. שנת הקמה: 2004

"מרכז 'מעלות' לתלמידים מחוננים שואף להקנות לתלמידיו חינוך למצוינות תוך יצירת סביבה חינוכית וערכית, המאפשרת צמיחה מתמדת. התלמידים לומדים במסגרת יום העשרה שבועי על פי תכנית מאתגרת. תכנית הלימודים נבנתה מעולמות ידע מגוונים, העונים לצרכים הקוגניטיביים, החברתיים, והיצירתיים של התלמידים. מטרתה של התכנית הינה להעשיר את הידע והתובנות ולאפשר לתלמידים להתפתח לבוגרים יוצרים בתחומים רבים ושונים. בית הספר שם לו כמטרה, לטפח את העשייה החינוכית והערכית, להשפיע ולתת, לחלוק את אשר יודעים ולומדים עם אחרים תוך שילוב למידה ייחודית. 'מעלות' מהווה מרכז לתלמידים מחוננים הנותן מענה לאוכלוסיית המחוננים מבתי הספר במודיעין וביישובי הסביבה (כפר אורנים, מבוא חורון, בית חורון, לפיד, חשמונאים ועוד). התלמידים מאותרים ע"י משרד החינוך באמצעות מבחני מכון סאלד.

"מעוף ברנקו וייס" (תיכון)

מנהל: מיכאל בן שטרית. כתובת: ערבי הנחל 51 רעות. שנת הקמה: 2010

"'כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו' אמר הרב קרליבך. אנחנו מאמינים בתלמידים ומעניקים להם הזדמנות נאותה, כדי שיאמינו בעצמם. בית הספר קולט תלמידים שצריכים מסגרת קטנה וליווי צמוד על מנת להצליח בתחום הלימודי והאישי. מטרת בית הספר היא להעניק לתלמיד כישורי חיים כדי שינהל את חייו כאדם פעיל ומצליח בכל התחומים. הלימודים מכוונים לבגרות עיונית מלאה ולמקצוע טכנולוגי. בבית הספר לומדים עד 14 תלמידים בכיתה. צוות בית הספר מורכב מאנשי חינוך מובחרים ומסורים שפועלים מתוך שליחות חברתית. בשל הרצון להעניק מענה אישי והוראה פרטנית, בונה הצוות החינוכי תכנית אישית לכל תלמיד ומעניק לו אסטרטגיות למידה. בתחום החינוכי הערכי בית הספר פועל להעצים את התלמידים כדי שיפיקו מעצמם את הטוב ביותר, תוך לקיחת אחריות על מעשיהם. בית הספר הינו מצטיין ארצי בקידום הישגים לימודיים, ובוגריו משתלבים בצה"ל בתפקידים משמעותיים".

רמון (ממלכתי)

מנהלת: פנינה שוויקי. כתובת: חיים ברלב 45, שכונת המגינים. שנת הקמה: 2001

"אישיותו המיוחדת של אילן רמון היוותה השראה לחזון בית הספר המחנך את תלמידיו להיות בוגרים שיובילו קדימה את החבר  הישראלית במאה ה-21. בית הספר שוקד על  טיפוח  תרבותי של תלמידיו, הידוק הקשר בין בית הספר לקהילה, לקראת  כניסתם לאזרחות דמוקרטית, פעילה ואחראית. אנו מממשים את היכולות הגלומות באישיותם, בסביבה לימודית מתוקשבת, המטפחת מיומנויות טכנולוגיות מידעניות מתקדמות ושימוש מושכל בהן. הלמידה נעשית באמצעות ספרים דיגיטליים ברמה מתקדמת תוך פיתוח תהליכי פדגוגיה חדשנית וביסוס למידה משמעותית. בבית הספר מתקיימת תכנית לימודים דו-גילית בנושא זהות היהודית ישראלית, אהבת הארץ והזיקה לעיר מודיעין בעבר הווה ועתיד. כל תלמיד בבית הספר לומד קורס שנתי באחד מן הנושאים המוצעים הקשורים בארצנו: נופיה, בעלי-חיים, אקולוגיה, ספורט, שירה אומנות ועוד. הלמידה חווייתית, מתוקשבת, ומביאה לידי ביטוי יצירתיות וסקרנות".

אורות מודיעין (אולפנה לבנות)

מנהל: הרב אשר כורסיה. כתובת: נחל צלמון 21 , שכונת משואה. שנת הקמה: 1999

"באולפנה מאמינים בחינוך באמונה ובאהבה, לאיכות ואחריות, אכפתיות ואחדות עם ישראל. איכות לימודית, תורנית, חינוכית וחברתית. באולפנה דוגלים בגישה שהעשרה לימודית צריכה להיות מתוך שמחה, חדווה, תחושת שייכות חברתית וידיעה שיש 'גב' של צוות מסור ואכפתי, זאת במטרה לפתח ולטפח את הכוחות הטמונים בכל בת ובת. החינוך באולפנה הינו חינוך תורני באווירה אולפניסטית, ששם דגש על פעילות חברתית, על עשיית חסד, על חיזוק היוזמה של הבנות והעמקת השורשים לתורה, לעם ולארץ.

"דגש ניתן לקשר בין הצוות חינוכי והתלמידות: המחנכת באולפנה היא דמות חינוכית משמעותית, כמנהלת כיתה ואחראית מקרוב על התפתחותה והתקדמותה האישית והלימודית של כל בת, וכן על האווירה הלימודית והחברתית הכללית. כל מורה מקצועית הנכנסת לכיתה, נכנסת מתוך אחריות חינוכית וחיבור לבנות, כשהבסיס לכל העבודה החינוכית הוא האמונה בכל בת ובת"

עירוני ג' (תיכון)

מנהלת: הילת אופנהיימר-שילה. כתובת: מוטה גור 12 שכונת המגינים. שנת הקמה: 2003

"הזכות לשוויון, לכבוד ולאמון, תוך התחשבות בזולת והכרה בשוני בין אדם לרעהו. החשיבות בעיצוב וגיבוש זהות יהודית וישראלית המושתתת על ערכי הסובלנות. היכרות עם המסורת, ההיסטוריה של העם היהודי וחשיבות קיומה של מדינת ישראלי מהווים מסד לעיצוב דמות הבוגר. אמונה בקשר עם הקהילה באמצעות טיפוח בוגרים קשובים, אחראים ומחויבים לתרום ליצירת חברה איכותית. אמונה ביכולות ובכישורים של תלמידינו תוך עידוד וכוונה להוציאם מן הכוח אל הפועל ושאיפה למצוינות. מענה לשונות התלמידים לרבות אוכלוסיות הקצה, ברמה הקוגניטיבית, הערכית והרגשית.  אנו רואים  בתלמידינו כצרכני דעת, רוח ותרבות, בעלי הנעה לסקרנות אינטלקטואלית ופיתוח  כישורים אקדמיים. אנו שואפים להכשיר את תלמידינו לבוגרים בעלי יכולת חשיבה ולמידה עצמאית, מושכלת, ביקורתית ויצירתית. בוגרים שישכילו להתמודדות עם אתגרי המחר".

אמי"ת בנות (תיכון דתי)

מנהלת: אסתר הנדלר. כתובת: משה דיין 33, שכונת המגינים. שנת הקמה: 2011

"ללמוד, לחוות, להאמין. שלושת ערכים אלה הם אבני היסוד של בית החינוך אמי"ת בנות. להאמין – פתיחות מחשבתית. המרחב החינוכי והחברתי מתרחש בתוך מסגרת רחבה, בתוך סביבה הטרוגנית, ומפגיש את הבנות עם עולמות שונים ומגוונים, ובכך אנו מחנכים אותן  לפתיחות, למיון, לריבוי דעות ואפשרויות ולמורכבות, וכל זאת על בסיס איתן של תורה ויראת שמים.  ללמוד -פדגוגיה חדשנית – בבית הספר אנו חותרים ללמידה ברמה גבוהה המותאמת למציאות הדינאמית והמשתנה של המאה ה-21 תוך למידה חווייתית ומשמעותית. במטרה להצמיח את הבת לחשיבה יצירתית, סקרנות ללמידה ולהיות בעלת מודעות אקדמית. יש מעקב אישי אחר התקדמות הבנות, איתור כישורים וחוזקות המסייעים  לממש את הפוטנציאל האישי של כל אחת ואחת באמצעות יצירת שיח פתוח ואוזן קשבת של הצוות החינוכי".

אמי"ת בנים (תיכון דתי)

מנהל: איתמר חייקין. כתובת: עמק זבולון 4, שכונת המגינים. שנת הקמה: 2011

"אמי"ת מודיעין, ללמוד, לחוות, להאמין'. משפט זה מבטא את שאיפתנו לבנות מקום של לימוד וקניית דעת. ללימוד שיש בו עומק והפנמה זקוק התלמיד לחוויה ועל כן יינתן בבתי החינוך דגש על לימוד חווייתי ואומנויות. וכמובן אמונה – כולנו זקוקים לאמונה גדולה בריבונו של עולם המעניק לנו את כוחות החיים ונתן לנו את תורתו. ולא פחות מכך זקוקים אנחנו לאמונה בתלמידינו, אמונה ביכולות וכישרונות הגדולים הטמונים בהם. תלמידים, הורים ומורים יראו בבית הספר בית שיש בו אהבה, שמחה וביטחון תוך כבוד הדדי. בית הספר רואה את עצמו חלק מהמרקם הקהילתי בעיר ומבקש ליצור זיקה וחיבור עם הקהילה ויחנך למעורבות חברתית ונתינה. בית הספר יטפח מצוינות לימודית תוך שימוש בכלים פדגוגיים חדשניים – זיהוי המצוינות בכל תלמיד ויצירת מוטיבציה להצטיינות".

יזמ"ה / תל"י

מנהלת: רות רגב. כתובת: אייר 4, שכונת הכרמים. שנת הקמה: 2007

"תפיסת העולם החינוכית היא 'בית ספר ברוח היהדות המתקדמת בישראל' והיא הופכת את הלימוד למסע מרתק בנבכי הנפש והתודעה של הילדים בקשריהם עם המסורת היהודית. מורשת העם והשיח שהם מנהלים עם העולם הרחב. מערכת החינוך של יזמ"ה-תל"י מקדישה תשומת לב מרובה לפיתוח רוח הילדים וכישוריהם, וכן לטפוח אמונתו של כל פרט ופרט ביכולותיו. תכניות לימוד ייחודיות: אורח חיים יהודי, אומנותי. בית ספר יזמ"ה תל"י הינו בית מדרש ישראלי- ציוני, יהודי רפורמי שדייריו הינם בני בית בתרבות העברית".

מעוז המכבים (ממלכתי)

מנהלת: יהל לוטן. כתובת: ד"ר ישראל פלד, מכבים. שנת הקמה: 1988

"בית הספר הוא בית.  מקום עם ערך שגדלים בו אנשים קטנים, בו הם לומדים על עצמם ועל העולם הסובב אותם, לומדים כי יש משמעות לעשייה של כל פרט, וכי עשייה זו משפיעה על הסביבה. בית הספר מחויב ללמידה והתנסות זו, על כן חובתנו וזכותנו לראות את החינוך והלמידה המשמעותית כעיסוק במהות האדם, מתוך מחויבות לחיפוש אחר משמעות וערכיות, ושאיפה מתמדת להתפתחות האישית של לכל תלמיד.

"בית הספר מפתח תכנית ייחודית העוסקת במדעים, טבע, סביבה ובריאות, המרחיבה את לימודי המדעים, המורשת והקיימות. מפתחת את הלמידה ההתנסותית החוץ כיתתית וחותרת לתרום לבריאותו הנפשית והפיזית של התלמיד. אנו מאמינים כי הילד הוא יצור חברתי, ובית הספר מהווה עבורו מקום לפיתוח וטיפוח קשרים חברתיים, תקשורת נכונה, שיתוף פעולה אחריות ומעורבות".

"לפיד מודיעין" (ישיבה תיכונית)

מנהל: הרב שלום מלול. כתובת: ראובן 4, שכונת השבטים. שנת הקמה: 2000

"הישיבה מהווה בית חינוך ולימוד לכל גווני הציבור הדתי בעיר. הישיבה חרתה על דגלה להוביל את דרכה החינוכית מתוך אמון, בחירה ואחריות. מתוך אמון בתלמיד ובכישוריו אנו מאפשרים לו לבחור את דרכו הלימודית והרוחנית ומחייבים אותו לקחת אחריות  על הבחירה שלו. אנו מאמינים כי בדרך זו התלמיד זוכה לבנות את עולמו הרוחני בבניין אמיתי ואישי. חזונה ומטרתה של הישיבה הוא לחבר את הקודש ואת החול את החומר והרוח ולגדל בוגרים המשלבים יחד את הספר והנשק ולמצוא את הדרך לחיים מלאים של נתינה ועשייה בעולם של תורה ועבודה. אנו מנסים להפוך את הבנים לשותפים בתהליכים השונים בישיבה ובגיבוש אופייה של הישיבה.

בישיבה משלבים מצוינות לימודית לצד מצוינות ערכית. בישיבה מגוון אפשרויות רחב של מגמות ואפיקים להתקדם בקודש ובחול. בישיבה מרבית התלמידים יוצאים עם בגרות מעולה ותעודת בגרות חברתית נלווית שמכילה הן את ההצלחה הלימודית והן את השאיפה הערכית. אחד הדברים המיוחדים בישיבה היא ההשקעה בפעילות החברתית המלאה בתובנות וחוויות רוחניות. פעילות זו מתקיימת בישיבה ומחוצה לה בחופשים ובשעות הערב. המטרה שלנו היא: לצד המצוינות הלימודית, לייצר אווירה של ישיבה. אווירה שיש בה הרבה שמחה וחיים מלאים של תורה ועבודה. לשם כך הישיבה משקיעה משאבים רבים בערבי לימוד גם קהילתיים, בטיולי נושא (גיבושונים). שבתות/ סמינרים הרצאות ועוד. יהי רצון שנזכה להמשיך ללכת בשביל הזהב ולהצמיח את מנהיגי הדור הבא".

קשת (ממלכתי)

מנהלת: קרן מרקוביץ. כתובת: חטיבת הצנחנים 1, שכונת המגינים. שנת הקמה: 2004

בית הספר כשמו כן הוא, מתאים, מכיל ומקבל את כל צבעי הקשת: תלמידים, מורים והורים כאחד. העשייה החינוכית שלנו מבוססת על האמונה שכל אחד יכול להצליח ועל קיום השונות בקרב התלמידים. לכל פרט יש עולם פנימי ייחודי משלו ודרכים ייחודיות לביטויו. הטיפול בפרט מקבל דגש מרכזי במדיניות החינוכית שלנו.

תכניות כמו המרחב האקולוגי, אשכולות חשיבה, תחומי עניין מגוונים, שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים ותוכנית 'אמירים' לתלמידים מצטיינים הן רק חלק מהדרכים הייחודיות של ביה"ס כדי לתת מענה לשונות בקרב הלומדים. בבית הספר יש שתי כיתות של חינוך מיוחד. קיים שיתוף פעולה הדוק בין הצוות של החינוך הרגיל לצוות החינוך המיוחד, שמצליח להתמודד עם הצרכים המגוונים של הילדים ולקצור הצלחות. אנו רואים בהורים שותפים בקידום המטרות של המערכת כולה ודוגלים בשותפות אמיתית, שהיא תוצר של מעורבות קהילתית ופתיחת שערי בית הספר".

"חוט השני" (ממלכתי)

מנהלת: ריטה בן אהרון. כתובת: רחוב שני 80 שכונת אבני חן. שנת הקמה: 2005

"אנו מאמינים ביצירת קשר רציף  עם ההורים, המבוסס על אחריות ומחויבות משותפת, תוך יצירת דיאלוג המושתת על שיתוף פעולה ואמון, מעורבות הדדית ואחריות. בית הספר הינו בית חינוך הנותן ביטוי ליחיד ולחברה ומשלב בין צורכי הפרט לחברה. בבית זה מחנכים לסובלנות וכבוד הדדי, תוך הקשבה וקבלת השונה והמיוחד בכל אחד. בבית זה מחנכים לאהבת הארץ, לשורשיה ומורשתה, לזהות לאומית ולערכים בחברה דמוקרטית. בבית זה מטפחים מצוינות אישית בכל תלמיד, באמצעות חשיפה למגוון האמנויות ולתוכניות העשרה, תוך פיתוח החשיבה והאחריות האישית. קהילת בית זה היא המשאב החשוב ביותר המסייע לקידומו, צמיחתו והעצמתו של בית החינוך, תוך הידברות, שיתוף פעולה וכבוד הדדי. אנו מאמינים כי כל תלמיד יכול לפתח מסוגלות אישית ולהביא עצמו לידי מימוש במגוון תכניות וכלים אליהם נחשף במהלך השנה. אנו מאמינים כי מחובתנו לפתח בקרב תלמידינו אחריות, מעורבות ומחויבות אישית לקהילה. אנו שואפים כי כל ילד יחוש שייכות לבית הספר, לארצו ולעמו".

אבני החושן (תורני בשילוב אמנויות)

מנהלת: לידיה אפריאט. כתובת: עמק בית שאן 51, שכונת המגינים. שנת הקמה: 2003

"החושן מסמל את האני מאמין של בית הספר. הצבעוניות הרבה מסמלת את היצירתיות והאומנויות השונות המשולבות בכל תחומי הדעת. מגוון האבנים השונות מסמלות את הפתיחות הרבה כלפי האוכלוסייה המגוונת המאכלסת את באי ביה"ס. כל אבן שונה מרעותה, כל ילד שונה מרעהו. כך יחס הצוות – כל ילד הוא עולם בפני עצמו וההתייחסות אליו היא אינדיבידואלית מתוך מקום של הכרה, קידום והעצמה. בד בבד בית הספר חותר להטמעת השיתוף, האהבה והערבות בתוך הקהילה ומקיים דיאלוג מתוך כבוד הדדי כמאמר חז"ל – ישראל ערבין זה בזה. משנה חינוכית זו היא אשר הביאה את בי"ס לקבל בשנה שעברה את פרס מנהל המחוז על הצטיינות בקידום אקלים חינוכי מיטבי".

נתיב זבולון (ממלכתי דתי)

מנהל: מנחם פישר. כתובת: גינות החולה 52, שכונת משואה. שנת הקמה: 1996

"האני מאמין הבית ספרי מושתת על משנת החינוך הממלכתי דתי, תוך שימת דגש על עיצוב אישיותו ודמותו של התלמיד. הילדים שלנו הם הדבר החשוב ביותר עבורנו. אנחנו שואפים להעניק להם את החינוך וההשכלה הטובים ביותר ,שיאפשרו להם לממש את הפוטנציאל הייחודי שלהם ויבטיחו עבורם עתיד לו הם ראויים .לבית הספר בו לומדים ילדינו יש תפקיד חיוני ומרכזי במימוש מטרה זו .ב"נתיב זבולון" רואים זכות ואתגר אמיתי בבניית השלב החינוכי הראשון והמכריע בחיי הילדים, שיאפשר להם לצעוד בבטחה בהמשך דרכם"

האלה (ממלכתי)

מנהלת: בתיה מועלם. כתובת: גינת האלה 40, שכונת הכרמים. שנת הקמה: 2004

"בית הספר מאמין בטיפוח הפרט וייחודו כאדם וכתלמיד, בטיפוח הקשר בין התלמיד לבין העם, הארץ והמורשת ובהנחלת ערכים של כבוד הדדי בין כל באי בית הספר. תכנית הלימודים שואפת לקדם ולטפח את התלמיד ללומד סקרן ומתעניין, אחראי ובעל אחריות ללימודיו. החוויה הלימודית מתקיימת תוך דגש על זכותו של התלמיד להתנסות, לבחור מתוך שיקולי דעת ולהחליט. בית ספר האלה נבחר להיות בי"ס מדגים בנושא  'התאמת מערכת החינוך למאה ה-21', כשהמשמעות היא פיתוח פדגוגיה חדשנית שבה התכנים והידע יהיו אותנטיים, מאתגרים ורלוונטיים למציאות המשתנה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בית הספר יתאים את הכלים הטכנולוגים לאופי ההוראה והלמידה בסביבות הלמידה השונות בבית הספר. השימוש בטכנולוגיה יאפשר לכל תלמיד לרכוש מיומנויות לתפקוד אישי מיטבי.  בית הספר רואה לעצמו כמטרה לחנך את תלמידיו להיות אזרחים טובים ופעילים בקהילות השונות אליהן הם משתייכים".

עירוני א' (תיכון)

מנהל: ד"ר דביר שלומי. כתובת: רחוב דם המכבים 9, שכונת הפרחים. שנת הקמה: 1997

"כחלק מהתפישה חינוכית בעירוני א' לאפשר לבני אדם להגיע למיטבם, אנו מאמינים שהשמים אינם הגבול אלא אופק בר השגה של ערכי הליבה המנחים את פועלנו (שותפות, מנהיגות, יוזמה וחדשנות, מצוינות) לקידום מערכת חינוכית מעצימה מבחינה הישגית, ערכית וחברתית, המאפשרת לתלמידים, לצוות המורים ולקהילה הזדמנויות מגוונות, מאתגרות ומשמעותיות למיצוי יכולות אישיות וארגוניות".

מו"ר (על יסודי)

מנהלת: גלית בר-אל. כתובת: שדרות ההדרים, רעות. שנת הקמה: 1991

"בית הספר מאמין בפיתוח מנהיגות חברתית קהילתית תוך דיאלוג ושקיפות עם המעגלים השונים. בית הספר שואף למצוינות לימודית וחברתית תוך הצבת סטנדרטים גבוהים ומתוך שאיפה שכל תלמיד, מורה ועובד יפעלו באופן המיטבי להשגת יעדים גבוהים ככל האפשר. בבית הספר מגוון מגמות המאפשרות לכל תלמיד  למצות את הפוטנציאל האישי ולחתור למצוינות אישית. פעילות חברתית ערכית עשירה מאפשרת פיתוח בוגר בעל מודעות אזרחית, רחב אופקים, פעיל ומעורב. המסע לפולין, אליו יוצאים בשכבת י"ב נפתח בי"א בתכנית 'תיעוד והנצחה' וכתוצאה מכך ההכנה למסע ברמה הקוגניטיבית והרגשית עוצמתית ביותר. נציגי תלמידים משכבת י"א משתתפים במשלחת חילופי נוער עם גרמניה. נבחרות FRC ו-FLL בתחום הרובוטיקה מייצגות מדי שנה את ביה"ס והעיר בארץ ובעולם וכך גם מועדון הספורט על נבחרותיו".

אורט (תיכון עירוני ד')

מנהלת: גלית גולדברגר. כתובת: עמק חרוד 9, שכונת הכרמים. שנת הקמה: 2010

"בית הספר יחנך את תלמידיו להשקפת עולם שמשלבת ערכים ובהם הומניזם, סובלנות, כבוד האדם, דמוקרטיה וציונות, ויכוון את תלמידיו להיות אנשים משפיעים ובעלי אחריות חברתית. בית הספר יפעל להטמיע אורח חיים המצמיח ומטפח תלמיד שחושב באופן ביקורתי, סקרן ויצירתי ויכין את בוגריו להתמודד עם עולם משתנה, ועתיר ידע ומידע. בית הספר אורט עירוני ד' מעניק לבאים בשעריו אפשרויות לצמיחה והתקדמות באמצעות תשתית חינוכית טכנולוגית המבוססת על מדעים ובראייה הנדסית. צוות המורים בביה"ס הינו צוות מומחים בתחומי התוכן, בפרקטיקות הוראה ולמידה ובמכוונות לפרט ובאמצעותם יושגו: אקלים חברתי חינוכי מצמיח, הצלחת התלמידים, והכרה בביה"ס כבית ספר ייחודי ומוביל בתחומי המדע, הטכנולוגיה וההנדסה".

עירוני ב' (תיכון)

מנהלת: ריקי נגרי. כתובת: נחל עיון 1, שכונת הנחלים. שנת הקמה: 1999

"בעירוני ב' אנו מאמינים כי תפקידו של בית הספר לטפח את התלמיד כבוגר אוהב ומכבד אדם, בוגר ערכי ומוסרי, בן תרבות, פעיל, מחויב לחברה, בעל זיקה וקשר למולדתו ולמורשת היהודית, דעתן, רחב אופקים, מאותגר אינטלקטואלית ומגיע למיצוי היכולות האישיות שלו. העשייה החינוכית שלנו מתרכזת בחמישה תחומים מרכזיים שקשורים אחד בשני ועוזרים לנו לממש את החזון החינוכי שלנו: התמחות בהתמודדות עם צורכי הפרט ורווחתו, התמחות בארגון ההוראה והלמידה, התמחות בפיתוח המורה, ברווחתו ובקידומו, פיתוח מעורבות בעיצוב חיי ביה"ס והקהילה והפיכת בית הספר למוקד משיכה לתלמידים. בית הספר מעודד מצוינות בכל התחומים ומעודד את התלמידים להובלה ולמעורבות בעשייה הבית ספרית והקהילתית".

אסיף (ממלכתי)

מנהלת: נאוה אסף. כתובת: עמק בית שאן 4, שכונת הנביאים. שנת הקמה: 1999

"אנו מאמינים בטיפוח בית הספר כסביבה חינוכית המושתתת על שיח מתמיד, יוצר ומכבד בין מורים, תלמידים, הורים וקהילה. שכן ביה"ס מהווה מוסד חינוכי-ערכי, מכוון ומתווה דרך לתלמידיו, למען יהיו בני אדם בעלי מודעות עצמית וחברתית וביקורת עצמית. אנו מאמינים בתהליכים לימודיים המושתתים על יסודות חברתיים-ערכיים, אשר מובילים לסובלנות כלפי היחיד והחברה, תוך פיתוח מעורבות, אחריות וערבות הדדית בין צוות ביה"ס, התלמידים והוריהם, בבחינת 'אדם מדליק נר מנר. זה דולק וזה אינו חסר'.

"צוות ביה"ס פועל נמרצות ומקנה לתלמידיו מיומנויות למידה וחשיבה מגוונות ברוח המאה ה- 21, תוך שימוש בדרכי הוראה-למידה הולמות את הקדמה הטכנולוגית.  מימוש היכולות הגלומות בכל אחד מתלמידינו, הינו יסוד המהווה נר לרגלינו. זאת על מנת להנחותם לקראת מיצוי מיטבי של היכולות  הגלומות ביחיד ובקבוצה".

עידנים (ממלכתי)

מנהלת: עמליה ליידרמן. כתובת: תלתן 2, שכונת הפרחים. שנת הקמה: 1996

"בבית ספר עידנים מאמינים כי כל אחד יכול להצליח, להתקדם ולהתפתח בתחומי בית הספר. בית הספר שואף להתחדשות ומצוינות דרך למידה מבוססת פרויקטים. הלמידה מתבססת על דיאלוג משתף, עבודת צוות, שילוב למידה עיונית ומעשית, הצגה בפני קהל ויחס אישי. בית הספר מצעיד את קהילתו לעשייה ערכית של כבוד הדדי, אהבת הארץ, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה.  צוות בית הספר מקצועי ואיכותי מפתח תכנים רלוונטיים לתלמיד ומספקים אתגר ועניין המותאמים לכישורי הלומד במאה ה- 21 ומאמין כי כאשר הלמידה מבוססת הצלחות היא תיצור אהבת הלימוד והלומד. הצוות פועל מתוך התייחסות אישית לצרכי התלמידים ונותן מענה לשונות.  קהילת ההורים עובדת בשיתוף פעולה מלא ושותפה לדרך ולמהות, תומכת בעשייה החינוכית, מקדמת ופועלת לקידום המטרות והצרכים המשותפים של בית הספר והקהילה. בית הספר מחנך את תלמידיו, להיות בוגרים איכותיים, חקרניים, ביקורתיים, התורמים לחברה ונתרמים ממנה".

שבטי ישראל (ממלכתי דתי)

מנהלת: אבי ברגר. כתובת: אפרים 15, שכונת השבטים. שנת הקמה: 2006

"'חנוך לנער על פי דרכו עד כי יזקיו לא יסור ממנה'. בית הספר שבטי ישראל הינו בית ספר קהילתי, קולט עליה, השואף לפתח בבוגריו ערכים יהודיים, דתיים וציוניים, להצמיח תלמידים משכילים, בעלי יכולת חשיבה ולמידה עצמאית, החותרים למצוינות באווירה של אקלים מכבד ומיטבי. 'ללמוד וללמד לשמור ולעשות' בית הספר הינו ארגון לומד ומתחדש כל העת. בית הספר שם לו למטרה לחנך למידות, לימוד תורה וקיום מצוות באהבה. הלימוד יעשה תוך שימוש באמצעים מגוונים וחווייתיים בבחינת 'בכל דרכך דעהו'. וזאת על מנת לחנך בוגר שומר מצוות מתוך בחירה תבונית ומושכלת. בית הספר שם לו למטרה לפתח בר אוריין בקודש ובחול. על מנת לחנך אדם בוגר המשלב תורה עם דרך ארץ, מכיר בחיוניותם של הלמודים הכללים שואף למצוינות ומיצוי יכולות בתהליכים המתאימים לחיים שומרי מצוות בחברה טכנולוגית משתנה, מעורב ותורם לזולת".

רעים (ממלכתי)

מנהלת: רינה דוידי. כתובת: ראובן 6, שכונת השבטים. שנת הקמה: 1991

"אנו ברעים מאמינים בכך שהוראה איכותית, בשילוב עם קהילה מעורבת, סביבת למידה מאפשרת המותאמת לזמן ובעיקר תחושת השייכות והביטחון של התלמיד, הם המרכיבים המובילים להצלחה. בית ספר רעים משמש בית חם אוהב, בטוח ותומך לתלמידיו ולקהילה ומושתת על ערכי אהבת האדם, הארץ והמדינה. בית הספר מכיר בייחודיות של כל אדם ואדם ועל כן חותר למיצוי כישוריו ויכולותיו של כל תלמיד, ע"פ הייחודיות שלו. בתכנית הלימודים של הכיתות משולבים שיעורי מוסיקה, מחול, דרמה, אמנות, רובוטיקה, תורת הנאום, העשרה במתמטיקה ובמדעים ועוד. הלמידה במקצועות הליבה נעשית בקבוצות קטנות יותר, מה שמאפשר יחס אישי לכל תלמיד. ב'רעים' מעודדים למידה שיתופית ועבודת צוות, זאת מתוך התפיסה כי אחד מתפקידי בית הספר הוא להכין את התלמיד לחיים, בהם הוא צריך לתפקד במסגרות ובארגונים חברתיים. בית הספר מעודד את העצמת הקבוצה החינוכית תוך הדגשת הומניזם, פתיחות לשינוי, קידמה וטכנולוגיה. בית הספר מחנך לאהבת הארץ ומורשת העם, לשמירת הטבע והסביבה, לסובלנות, ראיית האחר וקבלת השונה, אחריות אישית, לקיחת יוזמה, מעורבות חברתית והתנדבות, מטפח מועצת תלמידים, מעודד השתתפות בחוגים וחברות בתנועות נוער".

דרכי יהודה (ממלכתי דתי)

מנהלת: אילנה רוזן. כתובת: יהלום 52, שכונת אבני-חן. שנת הקמה: 2010

"אנו מאמינים כי יש לשאוף לחנך את התלמידים לשמירת אורח חיים דתי-ציוני, חינוך לערכים ואהבת הארץ ברוח משנת החמ"ד בבחינת 'בכל דרכך דעהו' (משלי ג', ו'). בית הספר חרת על דגלו קידום הישגי הלומדים ופיתוח מצוינות תוך העצמת הפרט ומתן מענה לשונות. בוגר בית הספר 'דרכי יהודה' ירכוש מיומנויות כדי להיות לומד עצמאי בעל יכולת השתלבות בקהילה בעידן המאה ה-21 וכן יהווה דוגמא לסביבתו בהליכותיו ובאורח חייו".

כרמים (ממלכתי, צומח)

מנהל: עתניאל גלילי. כתובת: עמק חרוד 29, שכונת הכרמים. שנת הקמה: 2011

"השאיפה למצוינות היא מידת הרצון, הגשמת המצוינות היא מידת ההשקעה, הדרך היא דרך ארץ, והשמיים הם הגבול! היזמות והחדשנות, העצמה ופיתוח מנהיגות, השאיפה למיצוינות ומצוינות בדרכי הוראה ולמידה ייחודיות אשר פורצות דרך  הם חלק מתהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה הייחודיים לבית חינוך כרמים. תהליכי חקר בינתחומיים, קידום של תהליכי חשיבה גבוהים, הם יהיו כחלק מהתרבות והשפה המתפתחת וצומחת של הצוות החינוכי והילדים בכרמים בעולם המאה ה-21. דרכי ההוראה והלמידה יהיו מכוונות ושואפות לקידום הישגים חינוכיים גבוהים, בהם הלומד הוא חלק מקבוצת לומדים בה הוא מעורב, חושב, סקרן, יוזם, ביקורתי ויצירתי אשר יודע ללמוד בקהילה".

עירוני ה' (על יסודי, צומח)

מנהלת: ליאת אפלבוים. כתובת: אבני החושן 57, שכונת אבני-חן. שנת הקמה: 2013

"בעירוני ה' אנו מאמינים כי למידה משמעותית מתקיימת כאשר נוצרת רלוונטיות בין תכנית הלימודים לבין העולם האמיתי. היא נוצרת כאשר הלומד פעיל, שואל שאלות, מתמודד עם פתרון בעיות, ומביא את הייחודיות שלו כ'אדם לומד' לידי ביטוי. למידה משמעותית נובעת מהנעה פנימית, ויכולה להתקיים רק בסביבה דיאולוגית, מאתגרת ומאפשרת, בה הלומד מכיר את סגנונות הלמידה שלו. זו למידה המתקיימת בתוך 'קהילת לומדות', המתנסה בגיוון דרכי למידה. אנו מאמינים כי חינוך לדמוקרטיה, סובלנות, כבוד האדם, ובמקביל – פיתוח החשיבה הביקורתית, פיתוח הסקרנות והיצירתיות יובילו את התלמידים למצוינות אישית וחברתית תכניות ייחודיות: למידה מבוססת פרויקטים (PBL), פדגוגיה של שאילת שאלות וביה"ס מקדם בריאות. שיעורי "מרכז עתיד" ופיתוח מיומנויות "האדם הלומד". תכנית "שורשים" רב תחומית וחיבור לקהילה. הערכה דיאלוגית: משוב מחולל למידה. בית הספר הנו קהילתי צומח הממשיך בבניית שפה חינוכית ופדגוגית ייחודית, רלוונטית המפתחת חשיבה ומיומנויות חקר המותאמות למאה ה-21. בית הספר משלב בתכנית הלימודים פדגוגיה חדשנית, היוצאת מתוך סקרנות הלומד ומביאה למצוינות אישית".

(צילום דוברת העירייה)

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות