מועצת עיריית מודיעין אישרה בישיבתה האחרונה את התב"ר (תקציב בלתי רגיל) המיועד למכרז לבניית מתחם קיר הטיפוס החדש בפארק המים העירוני.
מפרוטוקול הישיבה עולה כי תקציב הקמת המתחם, שעמד בתחילה על שישה מיליון שקל, צמח כעת ל-16 מיליון. על הזינוק החד בעלויות הפרויקט מחה בישיבת המועצה חבר האופוזיציה אבי אלבז, שטען כי מדובר בהתנהלות לא מקצועית של פקידי העירייה.
את קיר הטיפוס תבנה החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין, כאשר המתחם החדש יתפרש על פני שטח של 2,606 מ"ר. על פי התכנון, ייבנו במקום מספר קירות טיפוס בגובה של עד ל-18 מטר, מבני שירות וקבלה, ממ"ד ועוד. כמו כן העניקה רשות הרישוי העירונית היתר בנייה לטובת הקמת בריכה נוספת במתחם – בריכת אינפיניטי. במסגרת העבודות להקמת הבריכה החדשה, שתהיה לא מקורה, ייבנו גם חדרי שירותים, מקלחות ומלתחות, מחסן, חדר מכונות, חללים טכניים, הצללות, פיתוח, עמודי תאורה, גדרות, גינון וריהוט נופי.
כזכור, פארק המים החדש של העיר בפארק הטכנולוגי משתרע על שטח של יותר מעשרים דונם, ועלות הקמתו הכוללת נשקה ל-70 מיליון שקל. בנוסף למגלשות ומתקן הגלישה, וכמובן הבריכה החצי אולימפית, מכיל הפארק גם מרכז ספורט עם חדרים המיועדים לחוגי ספורט וחדר כושר, בנוסף לבריכת גלים, בריכת פעוטות, אולמות סטודיו וקפיטריה/בית קפה.
פרויקט עירוני נוסף שעלותו הלכה ותפחה עם התקדמות שלבי התכנון הוא רחבת הירידים במע"ר. כזכור, בעיריית מודיעין הקצו עוד בשנה שעברה 50 מיליון שקל לטובת הפרויקט, שכעת מתברר כי הקמתו תעלה לעירייה קרוב ל-65 מיליון.
כזכור, מועצת עיריית מודיעין אישרה בחודש שעבר הקמת רחבת ירידים במגרש 220 במע"ר, בפרויקט שיכלול גם חניון תת-קרקעי בן 350 מקומות חניה. המגרש ממוקם בפינת הרחובות הרכבת-מתתיהו הכהן, בסמוך לבית הדיור המוגן של חברת "עד 120" הנבנה בימים אלו. על פי התכנון, יתפרש החניון התת-קרקעי על פני שלוש קומות, וממנו תוביל מעלית היישר אל מפלס הרחוב.
רחבת הירידים תכלול רחבה פתוחה ומבנה מסחרי חד-קומתי, בו מתכננת העירייה פתיחת מסעדות ובתי קפה. שימושה העיקרי של רחבת הירידים החדשה יהיה לטובת אירועים עירוניים, שווקים ועוד. כמו כן יוקמו במקום טרסות ישיבה מעוצבות והצללות, אמת מים ושטחים ירוקים. מעבר הולכי הרגל לתוך הרחבה יהיה על פי התכנון מרחוב מתתיהו הכהן. לאחר אישור המועצה וסיום שלבי התכנון ייצא הפרויקט למכרז, ולאחר בחירת היזם הזוכה יחלו העבודות, הצפויות להסתיים בשנת 2024.