ניר גלילי מסביר למה תדלוק רכב בזמן יכול לחסוך בעיות עתידיות

בשנת 2015 נעו בכבישי ישראל כ-3 מיליון כלי רכב, מתוכם קרוב ל-2.5 מיליון מכוניות פרטיות. מדובר כמובן במגוון רחב מאוד של כלי רכב, ומן הסתם גם הנהגים שונים מאוד זה מזה – אבל ישנו גם מכנה משותף נרחב למדי: אף אחד כמעט לא אוהב לתדלק.

כולם, באופן טבעי, מתדלקים את הרכבים שלהם שהרי ללא דלק אי אפשר ליהנות מהמכונית (לתחליפים הקיימים, מכוניות מונעות בגפ"מ או מכוניות חשמליות, ישנו ביקוש נמוך ובסופו של דבר נתח השוק שלהם מזערי). כולנו גם מבינים שדחיית הכניסה לתחנת הדלק לא באמת עוזרת לנו לחסוך כסף, ובכל זאת איכשהו הנטייה למשוך עוד קצת עד התדלוק, ואז עוד קצת, ורק עוד כמה קילומטרים, היא נחלת רבים מאיתנו.

ניר גלילי

הבעיה היא שבדרך זו אנחנו עלולים לגרום לבעיות עתידיות לרכב (וזאת בנוסף לבעיה שעלולה להתעורר כבר תוך כדי הנסיעה: להיתקע בדרך ליעד בגלל שבמיכל הדלק לא נשארה ולו טיפת דלק אחת זו חוויה מפוקפקת מאוד) – ניר גלילי, מנכ"ל חברת הדלק הגדולה סונול, מסביר מהם הנזקים שעלולים להיגרם עקב תדלוק דחוי יתר על המידה.

נזק למנוע

נזק אפשרי אחד אם לא מתדלקים את הרכב בזמן הוא סכנה לנזק חמור למנוע.

ניר גלילי מסביר שבתחתית מיכל הדלק בכלי הרכב השונים מצטברים משקעים שונים. כשכל הדלק שהיה במיכל כבר נשאב, המשאבה שואבת את המשקעים ומעביר אותם אל המנוע – ואלה עלולים להיות מזיקים.

בגלל הנזק שעלולים לגרום אותם משקעים לחלקים העדינים במנוע, דחיית התדלוק יתר על המידה לא רק שאינה חוסכת לנו כסף אלא שבסופו של דבר עלולה להטיל עלינו הוצאה גבוהה ומיותרת לחלוטין, וזאת בנוסף לעוגמת הנפש שכרוכה בהשבתת הרכב לפרק זמן כזה או אחר, בזבוז הזמן על-מנת להגיע למוסך וכו'.

שחיקה מואצת של משאבת הדלק

ככל שיש פחות דלק במיכל הדלק, כך משאבת הדלק ששואבת אותו מהמיכל על-מנת להעביר אותו למנוע שיוכל לעבוד מתאמצת יותר – ומאמץ היתר מוביל גם לשחיקה מואצת, והנה לכם עוד נזק כספי פוטנציאלי רק בגלל הרצון לחסוך קצת זמן ולא להיכנס לתחנת דלק.

מתי ניר גלילי ממליץ על תדלוק הרכב?

לשאלה מתי כדאי להיכנס לתחנת דלק ולמלא את טנק הדלק ישנה תשובה פשוטה לפי ניר גלילי: אם יש לכם פחות מרבע מיכל – אין שום סיבה להתעכב עוד אלא כדאי מאוד להיכנס אל תחנת הדלק הקרובה ביותר ומלאו את טנק הדלק עד תומו.

אם נורית הדלק כבר דולקת – אמנם הרכב יכול לנסוע עם כמות הדלק שישנה בטנק לא מעט קילומטרים נוספים – אולם זוהי כבר נורת אזהרה של ממש, ו – אולם זוהי כבר נורת אזהרה של ממש, וההמלצה של ניר גלילי היא לחפש תחנת דלק ולמנוע כל סיכוי לנזק למנוע או "רק" היתקעות אי שם עם טנק דלק ריק.

 

 

כתבות נוספות

מדינה בהפרעה

מי כאן לעזאזל אחראי על מנת המשכל של הממשלה שלנו, וכיצד הגענו לטירוף המוחלט ולמגדל בבל שבו אנו חיים בתקופה הזאת

"שביתת העם" הגיעה למודיעין

מאות מפגינים התייצבו הבוקר בצומת שילת וחסמו את התנועה לסירוגין. בהמשך היום: מחאה בקניון עזריאלי והפגנה נוספת בצומת הכניסה לעיר מאות מפגינים חסמו הבוקר לתנועה

המשך קריאה »

מדינה בהפרעה

מי כאן לעזאזל אחראי על מנת המשכל של הממשלה שלנו, וכיצד הגענו לטירוף המוחלט ולמגדל בבל שבו אנו חיים בתקופה הזאת

המשך קריאה »