אם לא יהיו הפתעות בהשלמת המבנה הרב-תכליתי והחניון הצמוד אליו – בחודש אוגוסט יגזרו מספריו של ביבס את הסרט הכי חשוב בתולדות העיר עד כה • בגיל 23 תהפוך מודיעין מאוסף של שכונות לעיר עם מרכז אמיתי, שיישאף לפעול בערבים, בלילות ובסופי שבוע
קיץ 2019, וליתר דיוק אוגוסט-ספטמבר, נקבע כיעד לפתיחתו החגיגית של המע"ר החדש של מודיעין – מרכז העיר שאמור להפוך את מודיעין מאוסף של שכונות לעיר אמיתית עם מרכז פעיל ופועם. החל מהקיץ הקרוב, עשרים ושלוש שנים לאחר היווסדה, לעיר יהיה סוף סוף מרכז עיר מודרני ותוסס, שאמור לפעול ולהיות פתוח שבעה ימים בשבוע סביב השעון. כך לפחות על פי התיכנון של ראש העירייה וגם של היזמים הבונים במקום.
הבחירות המוניציפליות עברו בשלום וכך גם הבחירות לכנסת. חיים ביבס נשאר ראש עירייה ועכשיו ללא לחץ של פריימריז וקמפיינים זמנו בידו לתכנן את הפתיחה החגיגית. אשתקד הוא עוד השתעשע ברעיון להקדים את החנוכה, דבר שהיה כמובן מסייע למסע הבחירות שלו. בראיון לעיתון זה הוא אמר שהמע"ר ייחנך "אחרי החגים" אבל ללוח הזמנים של הבנייה בפועל היו כוונות אחרות. מצד אחד פיתוח השדרה עצמה התעכב, מצד שני גם הקמת המבנים בצדי השדרה התעכבה, מצד רביעי עצם החנוכה בזמן שנת בחירות אינה עולה בקנה אחד עם החוק היבש, ומהצד הרביעי המסכם את כולם – היה ברור ש"חנוכה" כזו בטרם עת נזקה יהיה גדול מתועלתה. ביבס בחר להתאפק עם ה"בייבי" שלו – אולי משום שדרכו לקנדציה נוספת היתה סלולה ממילא, בהיותו המועמד היחיד לתפקיד ראש העירייה.
אז ב"חגי תשרי" הקודמים זה לא קרה וכעת מתוזמנים שעוני העירייה לקיץ ולחגי תשרי שאחריהם. נקודת מפתח בקביעת התאריך היא בחנוכת בניין ההופעות הרב-תכליתי. ההנחה היא שהיותו פעיל, לצד חנויות ומסעדות שכר יפעלו, יבטיחו נהירה של בני אדם לאטרקציה החדשה של העיר. בלוח הזמנים נלקח בחשבון גם זמן השלמת החניון התת-קרקעי הצמוד למבנה הרב-תכליתי.
ביבס עצמו היה עסוק השבוע בפתיחת מושב הכנסת החדש ולא התראיין לכתבה זו. רוב המידע אושר על-ידי רון ברזני – מנכ"ל מינהלת אופק שאחראי על תיפעול המע"ר החדש. ברזני לא הכחיש כי אוגוסט-ספטמבר הוא המועד הרשמי שבו מתכנן המע"ר לחנוך את שעריו: "הייתי רוצה להשאיר לראש העיר את ההכרזה הרשמית על המועד אבל אנחנו מתכוונים לקיץ הקרוב לפתיחה הרשמית", אמר.
המע"מ ישתרע לאורך רצועה בת קילומטר מאזור הקניון וכיכר התחבורה עד לאזור בניין העירייה. את השדרה המרכזית (המכונה על-ידי ביבס בשם "רמבלאס" על שם השדרה המפורסמת בברצלונה) חוצה רחוב דם המכבים. בצדה המערבי של השדרה המרכזית מוקמים בנייני משרדים, שבקומת הרחוב שלהם יהיו חנויות ומסעדות. בצד המזרחי מוקמים בנייני מגורים שגם בקומת הקרקע שלהם יהיו חנויות ומסעדות. בנייני המגורים לאורך השדרה ובמע"ר בכלל כוללים דירות קטנות יחסית למודיעין, משום שהכוונה היא למשוך למרכז העיר אוכלוסיה שונה מהמודל המשפחתי המקובל בעיר. לאמור: בעיקר צעירים, סטודנטים, רווקים, יחידאים ואף פנסיונרים. הסיבה – כל המתחם אמור להיות פעיל ורועש יותר משכונת מגורים ממוצעת בעיר, ומתכנני העירייה מבקשים לוודא שמי שיבחר לגור במקום יידע כי מדובר באיזור פעיל גם בלילות ובסופי שבוע.
נקודות הציון המרכזיות במע"ר יהיו המבנה הרב תכליתי, בניין משטרת מודיעין, בניין הדיור המוגן של חברת הפניקס "עד 120", חמשת הקיוסקים שנבנו על אי התנועה של רחוב דם המכבים, ומרכז מורשת המכבים שיכלול גם מוזיאון עירוני. נקות ציון גדולה נוספת תהיה בבניין החדש שתקים קבוצת עזריאלי על מגרש 21 הצמוד לקניון – שבו יפעל גם בית מלון.
פרוייקט המע"ר יצא לדרך בצליעה. בחודש ינואר 2016 נעצר הקבלן גבי מגנזי שקיבל את המכרז לעבודות התשתית במע"ר, ממש שבועיים לפני שהדחפורים שלו תוכננו לעלות על הקרקע. העבודות התעכבו, אבל לבסוף יצא הפרוייקט לדרך. בינואר 2017 ניסה ביבס לדרבן יזמים להיכנס לפרוייקט בכנס יזמים גדול, לאחר שקודם לכן נכשל מכרז לשיווק הצד המסחרי המערבי של המע"ר שאליו לא ניגשו יזמים עקב המחירים הגבוהים שנדרשו. המכרז חודש ובלחצו של ביבס קוצצו המחירים בכמחצית, ואז הגיעו היזמים.
באותה עת נוצר גם קרע בין בביס לרב יעקב צ'קוטאי, ששקרא בדרשותיו בבתי הכנסת למנוע חילול שבת בפתיחת העסקים במע"ר החדש בעיר. ביבס רתח שכן הבטחת הדגל שלו היתה פתיחת עסקים בשבתות.
לפני שנתיים נכנסו הפרוייקט לשגרת בנייה. הדירות שווקו בהצלחה ואפריקה ישראל היתה הראשונה שהחלה לבנות. אחריה הגיעה קבוצת חנן מור והקבלנים האחרים, שבנו במע"ר קרוב לארבע מאות דירות. רובן כאמור קטנות.
אך הקשיים לא פסקו: פרוייקט הדיור המוגן נכשל בגלל מחיר קרקע גבוה ושב חזרה הסאגה שבה ביבס לוחץ ורשות מקרקעי ישראל מתקפלת ומוזילה את הקרקע. הפעם בכ-60%. אז סוף סוף הגיעה "הפניקס" וזכתה במכרז. מה שנותר "תקוע" הוא המגרש הגדול המיועד למכללה, שנמצא מעבר לשדרות החשמונאים. גם כאן הפחית מנהל מקרקעי ישראל את המחיר בעשרות אחוזים, אך בינתיים אין קופצים על הפרוייקט.