הפקת סרטוני תדמית – האפשרויות שכדאי להכיר

כתבי מודיעין NEWS
2037-03-18 03:43:00
2037-03-18 03:43:00

כאשר אנו מבקשים להפיק לעסק שלנו סרט תדמית, חשוב שנכיר את הסוגים השונים של הסרטונים שמהם אנו יכולים לבחור. התאמה נכונה של סוג הסרטון למטרות שלו היא המפתח להצלחה

(צילום: canstockphotos)

בעולם השיווק הדיגיטלי נשמע לא מעט את האמירה לפיה "התוכן הוא המלך". המשמעות של אמירה זו היא שתוכן איכותי, חדש, רענן ומעניין הוא מהאמצעים החשובים ביותר לשיווק עסק בפלטפורמות הדיגיטליות. בין אם מדובר בתכנים לפוסטים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות ובין אם מדובר בתכנים המפורסמים באתר של העסק – איכות התוכן והמקוריות שלו הם מפתחות חשובים למשיכת תשומת לב הגולשים ולהנעתם לפעולה הרצויה לנו.

אחד מסוגי התוכן הללו הם סרטוני תדמית, שבאפשרותם להעביר ללקוחות מסרים שונים בצורה ידידותית ומעניינת. גולשים רבים מעדיפים צפייה בסרטון על פני קריאת התוכן בצורת טקסט, וככל שעובר הזמן, עוצמתם של הסרטונים במשיכת תנועת גולשים הולכת וגדלה. לאור זאת, עסקים רבים יכולים להפיק רווח רב מהפקת סרטון תדמית לעסק , וזאת כמובן בתנאי שהם בחרו בסרטון הנכון בעבור המסר שאותו הם מעוניינים להעביר לצופים.

סרטון מסוג ראיון

אחד מסוגי הסרטונים שבהם אפשר לבחור הוא סרטון מסוג ראיון. בסרטון כזה יופיעו אדם אחד או כמה אנשים שמרואיינים לגבי הנושא המרכזי של הסרטון. לדוגמה, חברה שעוסקת בתאורה לבית יכולה להפיק סרטון ובו מנהל החברה מקיים ראיונות עם כמה מעצבי פנים מובילים המספרים על תהליך העבודה שלהם ועל האופן שבו הם מתאימים תאורה לבית הלקוח. סרטון כזה תורם לחיזוק המותג ולביסוס הסמכות שלו בתחום, שכן הוא יוצר קישור בין אנשי המקצוע למותג ויש בכך כדי להשאיר בצופים רושם חיובי על החברה. סרטונים כאלו גם יכולים להפוך בקלות רבה לסדרת סרטונים, העוסקת בשלל נושאים.

בסרטון כזה חשוב לשמור על טבעיות ולא "להכניס מילים" לפיהם של הדוברים, כך שהדיבור ייראה טבעי וזורם ככל האפשר. עם זאת, חשוב כי המראיין יוביל את הדוברים לדבר על הנושאים שחשוב לנו להתייחס אליהם בסרטון בצורה עדינה, וכן חשוב להקפיד על עריכה טובה של דברי המרואיינים כך שהסרטון יהיה זורם ונעים לצפייה.  

סרטון מסוג מאחורי הקלעים

דרך מצוינת לבדל את החברה שלכם מן המתחרות היא באמצעות סרטון המספק הצצה למאחורי הקלעים של העסק. בסרטון כזה תוכלו להציג את האנשים העוסקים במלאכה וליצור קשר רגשי ואישי יותר עם הלקוחות. תוכלו גם להציג את תהליכי העבודה בחברה, את תהליכי הייצור או ההפצה וכל תהליך אחר שנמצא בליבת העיסוק של החברה. בדרך זו הצופה מרגיש כי הוא קיבל הצצה ייחודית ומעניינת לעולם שהוא אינו מכיר.

סרטונים מסוג מאחורי הקלעים יכולים להיות מצחיקים (למשל, הבדיחות הפנימיות של העובדים בחברה), מעוררי השראה (למשל, כיצד החברה שומרת על איכות הסביבה בעת הייצור), לימודיים (למשל, כיצד אנו הופכים חתיכת מתכת לתכשיט מעוצב) ועוד.

ולוג – בלוג בסרטונים

אתרים עסקיים רבים כוללים בתוכן שלהם גם בלוג המרכז פוסטים רבים בנושאים מגוונים הקשורים לתחום העיסוק של החברה. במקום הבלוג, תוכלו לשלב באתר שלכם בלוג מצולם, הנקרא ולוג. הפוסט המצולם יעסוק בנושאים דומים לאלו שבהם בלוג רגיל עוסק, אך התכנים יועברו מפיו של דובר, קבוע ברוב המקרים, שהוא למעשה "הפנים של החברה". מדובר בסרטונים זולים יחסית להפקה, שכן כל שנדרש ברוב המקרים הוא מצלמה פשוטה (אם כי איכותית), אתר צילומים פשוט כמו פינה יפה במשרד ודובר אחד שהכין מראש את הטקסט שיועבר בסרטון.

לסיכום, ישנם סוגים רבים של סרטוני תדמית שניתן ליצור בעבור שיווק העסק. חשוב לבחור את סוג הסרטון המתאים לעסק ולמסרים שאנו רוצים להעביר ולהתייחס גם לאסטרטגיית השיווק הכוללת של העסק – וכך תוכלו להפוך את התוכן שלכם למלך של האינטרנט.

סטודיו אנקה מלווה אתכם כל הדרך משלב הרעיון ועד לטאצ'ים האחרונים. יחד אתכם ניצור סרטי תדמית מלוטשים, המעבירים את המסר באופן המדויק למותג שלכם. היכנסו למידע נוסף למאמר בנושא הפקת סרטי תדמית שפונים אל הרגש.

[the_ad_group id="87"]
[the_ad_group id="89"]

כתבות נוספות