אחרי שנים ככלכלנית בחברות גדולות עזבה ליז גוטליב ממודיעין את "כלוב הזהב", ופתחה בפייסבוק את קבוצת הצרכנות "ליז קופוני", המונה כבר 30 אלף חברים
עולם הצרכנות המקוונת התפתח בתאוצה אדירה בעשור האחרון, כאשר ברשתות החברתיות תוכלו למצוא עשרות קבוצות צרכנות שונות שמנסות לתת לחבריהן את ההטבות הכי אטרקטיביות.
גם במודיעין פועלת קבוצת כזאת, שבתוך שלוש שנים הצטרפו אליה 30 אלף חברי פייסבוק. מאחורי קבוצת "ליז קופוני" עומדת ליז גוטליב בת ה-41, תושבת העיר מזה 17 שנים, שהשיקה את הקבוצה בשנת 2018.
"עבדתי בחברות גדולות מאד בתור כלכלנית ב'כלוב של זהב', אבל תמיד היה לי חיבור לכל עניין הצרכנות, צרכנות נבונה, סקרי שוק וכל מיני דברים בסגנון. הייתי מוצאת לחברים את המבצעים והדילים הכי שווים להצגות, מופעים ושאר דברים ותמיד הייתי מפספסת איזה חבר שהיה אומר 'שכחת אותי' או 'למה לא עדכנת אותי?'. כך הבנתי שיש לזה ביקוש. פתחתי קבוצה בפייסבוק ואמרתי לעצמי שכעת האחריות לשים לב למבצעים תהיה של כולם. כל אחד יוכל להיכנס לקבוצה ולנצל את הידע שלי".
זו עבודה או תחביב?
"בשנתיים הראשונות עוד הייתי שכירה ועשיתי את כל הפעילות שלי בתור תחביב כזה. פשוט הייתי מעדכנת בכל המבצעים שהייתי רואה, הולכת לחנויות רואה הטבות ומעלה לקבוצה. לאחר שנתיים היו בקבוצה 10,000 חברים, ולאחר שיצאתי לחופשת לידה עזבתי את מקום העבודה שלי. לא ידעתי שזה מה שאעשה בתור עיסוק מרכזי, אבל בסוף זה קרה. זו העבודה שלי היום. זו לא הכנסה מלאה עדיין, אבל אני מקווה שזה יקרה".
מה הכי חשוב בעיניך בתור מנהלת הקבוצה?
"חשוב לי שאנשים יצרכו נכון. הרבה פעמים אני מראה בעצמי לאנשים איך הם יכולים לחסוך. יצא לי לא פעם לראות מוצר בחנות שטוענת שהיא הכי זולה, ולאחר מכן מצאתי אותו במחיר זול יותר. אני כבר יודעת בדיוק איפה ואיך לחפש. הראיתי לאותה חנות שהם יקרים משמעותית, ובאותו הרגע הם הורידו את המחיר לשקל פחות מהמתחרה. ככה אני עוזרת לחנויות להיות הוגנות יותר, וגם חברי הקבוצה מרוויחים מכך".
את מצליחה להוציא מחירים מיוחדים?
"חשוב להבין, אני לא מוציאה מהסוכנים מחירים מיוחדים. אני מוצאת את המחירים הכי טובים שניתן להשיג בשוק ומנגישה אותם לחברי הקבוצה. למעשה, אני עושה סוג של סינון מכל בליל המבצעים והמחירים, ויכולה להבטיח שזה המחיר הכי זול שהם ימצאו".
מאז שעשרות אלפים התחילו לעקוב אחרי הקבוצה התרחב המיזם של גוטליב, ו"ליז קופוני" התפשטה גם לטלגרם ולאינסטגרם, וכמובן גם לוואטספ. הדרך להתרחבות, מספרת גוטליב, עוברת מפה לאוזן. "מאד חשוב לי השירות עבור חברי הקבוצה. למשל, אם אני מפרסמת מוצר והוא לא מגיע ללקוח, אני עוזרת ופעמים רבות אף מוודאת בעצמי מול הספק מה הבעיה. אם מישהי קיבלה מוצר עם חלק חסר, בקלות אני יכולה להגיד לה 'זה לא ענייני, תפני לספק'. אבל אני מתקשרת בעצמי כי אני יודעת שהוא יהיה יותר זמין לי ומטפלת בעניין. זו עבודה סביב השעון, אין שעות. פונים אלי בכל שעות היום ואני תמיד זמינה למענה. אני מכורה לזה".
אילו מוצרים הכי מעניינים את הקבוצה?
"ילדים זו נישה מאד מרכזית, וגם דברים לבית ומבצעים עונתיים, כמו למשל לפני החזרה לבית הספר עם קרביץ. הרוב המכריע של הקבוצה מורכב מנשים, אימהות, ולכן רוב הדברים מופנים אליהן, אבל ניתן גם למצוא פריטים לגברים. פונות אלי הרבה חנויות והרבה מפרסמים כדי ליצור שיתופי פעולה. יש כאלו שאני מסרבת להם אם זה לא קשור לקהילה או לא מתאים".
מה עם העסקים בעיר?
"לעסקי העיר אני עוזרת. היה את 'שקל פלוס' במרכז מוריה ואת 'סטוק מתוק' במרכז עינב, שעזרתי להם ופרסמתי אותם. בגלל שמדובר בקבוצה ארצית אני מדגישה לבעלי העסקים שאין להם אתר אינטרנט משלהם, שפלח השוק לא כולל את כל חברי הקבוצה. חשוב לי לתת מקום לעסקים מהעיר ולעודד קנייה אצלן".
איך נראה החזון לעתיד?
"אני רואה את הקבוצה גדלה לאזור של 100-200 אלף חברים, שיהוו כוח קנייה צרכני גדול ומשמעותי. שלא יהיה מישהו שלא יכיר את "ליז קופוני", וכמובן לקדם את הצרכנות הנבונה. חשוב לי שתהיה תחרות בריאה ושנוכל להשפיע כמה שניתן. אולי גם אשיק אתר של קנייה ומכירה של מוצרים במחירים טובים ובאיכות ראויה".