אחרי שלמד במערכת החינוך המיוחד במודיעין במשך שנים, הופתעו לאחרונה הוריו של בן 13 הנמצא על הרצף האוטיסטי כי לא יוכל להמשיך עם חבריו לכיתה לשנת הלימודים הבאה.
השבוע סיפרו הוריו של הילד, תושב לפיד, כי מגיל 4 הוא התחנך במוסדות החינוך במודיעין. "לפני כארבעה חודשים נמסר לנו בבית הספר שכל ילדי הכיתה עוברים ביחד לבית הספר הדמוקרטי. הילד כבר מודע ומוכן למעבר לחטיבה עם חבריו היחידים, אבל עיריית מודיעין החליטה שלא לקבל את הבן שלנו משום שהוא לא תושב העיר. איך ייתכן שילד עם צרכים מיוחדים עם בעיות תקשורת נזרק מהמסגרת רק בגלל שאינו תושב העיר? גזרה זו תעשה עוול לילד שלנו. אנחנו לא יודעים איך לספר לו, הוא כבר מוכן ובחר לעצמו תיק ומתגעגע לחבריו לכיתה".
עוד סיפרה השבוע אימו כי "בכיתה ב' הוא נכנס לבית הספר היובל בעיר, ומאז הילד שלי פרח והגיע להישגים מדהימים. היום הוא בלי טיפול תרופתי, מתפקד מצוין ומאוד מחובר לילדים בכיתה. עם חלק מהם הוא כבר נמצא תשע שנים, מאז הגן. שמחנו מאוד על ההודעה שכל הכיתה עוברת לדמוקרטי, אבל לפני שלושה שבועות הודיעו לי מהמועצה שלנו בלפיד שעיריית מודיעין לא מוכנה לקבל אותו כי הוא ילד חוץ. בכל מסגרת רגילה כל ילד עובר לחטיבה עם מינימום חבר אחד, אז איך ילד עם צרכים מיוחדים נזרק ככה? זה ילד מאוד רגיש שמאוד מחובר לכיתה שלו. זה ממש עוול, החלטה מאוד קשה. זה יכול לגרום לו לרגרסיה ולהחזיר אותו לפחדים וללחץ נפשי".
ניסית לפנות לעיריית מודיעין?
"ניסיתי לפנות למחלקת לחינוך מיוחד בעירייה, אבל היחס שקיבלתי היה משפיל ומביש. התחלתי לבכות בטלפון. אני מנסה להשיג את ביבס כבר שבועיים, אבל ללא הצלחה. זה לא מעניין אף אחד. הילד שלי הוא ילד חכם, הוא כבר מוכן לבית הספר ויודע שהוא עובר לדמוקרטי וכבר הכין תיק. אני לא יודעת איך לעמוד מולו ולספר לו את זה".
אילו אופציות יש לכם עכשיו?
"האופציה שקיבלתי מהמועצה המקומית היא בכפר האורנים, לבית ספר שמונה שנתי, אבל עלולים לזרוק אותו גם משם בסוף התקופה ולכן לא ארשום אותו. אם עיריית מודיעין קיבלה את הילד שלי, היא צריכה לקבל אחריות עד הסוף. בגלל שלא מקבלים אותו אני אצטרך להתפטר מהעבודה שלי ואשב איתו בבית. עד עכשיו לא קיבלתי תגובה משום גורם, כולם מתעלמים ממני. איך אפשר שלא להתייחס לצרכים המיוחדים של הילד? זה העונש שלו על זה שהוא גר בלפיד?".
מעיריית מודיעין נמסר: "בשל צנעת הפרט אנו מנועים מלהגיב בעיתון. בעלי התפקידים הרלוונטיים במערכת החינוך באזור המגורים של התלמיד פועלים למציאת מסגרת מתאימה עבורו".