במשרד התחבורה הודיעו השבוע כי אושר תקציב בסך 175 מיליון שקל לטובת סיום הקמת מסילת 431, שתחבר את מודיעין אל אזור ראשון לציון וערי השפלה. עוד מסרו השבוע כי כעת, לאחר אישור התקציב, תאריך היעד לסיום העבודות ותחילת הפעלת הקו החדש הוא 2027.
מהמשרד הממשלתי נמסר השבוע כי "משרד התחבורה ורכבת ישראל מסמנים את הישורת האחרונה בפרויקט התשתיתי הענק – מסילת 431. משרד האוצר אישר תקציב בסך 175 מיליון שקלים לקידום העבודות בשטח, לקראת סיום הפרויקט, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של הרכבת לעשורים הקרובים שמטרתה להגדיל את מספר הנסיעות השנתיות ל-300 מיליון עד שנת 2040".
כזכור, הפרויקט, שהעבודות להקמתו החלו לפני כשנתיים, כולל הנחת כ-30 קילומטר של מסילה כפולה ומחושמלת לאורך כביש 431, שתחבר בין תחנת ראשל"צ משה דיין לתחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון ללא צורך בהחלפת רכבת בתל אביב. המסילה החדשה תקצר את זמני הנסיעה מראשון לציון לירושלים ומודיעין בחצי, כאשר בנוסף יוקמו תחנות חדשות: מעוין שורק ורמלה דרום, ותשודרג תחנת ראשל"צ הראשונים. כמו כן, יוקם גשר רכבת באורך 3.5 ק"מ ושלוש מנהרות תשתיתיות בעומק של 20 מטרים.
כאמור, במשרד התחבורה מכוונים כעת להפעלת הקו בשנת 2027, שבשלב הראשוני צפוי לכלול שתי רכבות מדי שעה בכל כיוון. בהמשך, לאחר הרחבת התחנות המרכזיות, תוגדל התדירות לארבע רכבות לשעה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, בירכה: "הרכבת היא עמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית, והיא המפתח לחיבוריות וקישוריות אמינה ונגישה בין המרכז לפריפריה. אישור התקציב למסילת 431 הוא נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שאנחנו מובילים, המהווה בשורה של ממש לתושבי ראשון לציון, רמלה, מודיעין וירושלים. נמשיך להרחיב קווים, להקים תחנות ולחבר בין חלקי הארץ".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "פרויקט מסילת 431 מתקדם לשלב הביצוע בשטח. זהו מהלך תחבורתי מהחשובים במדינה שיאפשר מעבר לרכבות חשמליות מהירות, קיצור דרמטי של זמני הנסיעה וחיבור ישיר בין ערים מרכזיות לטובת מאות אלפי נוסעים מדי יום".