חודשיים חלפו מאז יצאה לדרך התוכנית המקיפה להרחבת כביש 443, לאחר אישור ועדת התשתיות הלאומית (ותמ"ל), וכעת עולות מפרוטוקול הדיון ההשלכות האפשריות במידה והפרויקט הנרחב יתעכב.
כזכור, פרטי התוכנית המלאה עדיין לא סופיים, אולם מדובר על הרחבתו של הכביש לרוחב של 50 מטר, תוספת נתיבי תחב"צ, מעברים אקולוגיים והקמת שישה מחלפים, בגדלים שונים, לאורך הכביש – בצומת מצפה מודיעים, צומת מחנה אדם, נאות קדומים, צומת הכניסה לפארק הטכנולוגי, צומת שילת וצומת מכבים-רעות.
במהלך הדיון אמר איברהים גנהים מחברת דוד אקרשטיין, מנהל פרויקט מטעם נת"י: "מוצג כאן ניתוח תחזית התנועה לשנת היעד 2040, למעשה במצב אפס במידה שלא מבצעים את הפרויקט. במקרה זה ניתן לראות שלמשל בשעות השיא, בבוקר, בנסיעה לכיוון מערב, לכיוון תל אביב, כל המסלול הוא ברמת תפקוד של כשל, כשל מוחלט. זה מגיע לכמעט 5,000 יר"מ (יחידת רכב מושווה, המשמשת לחישוב נפחי תנועה. ע"ק), ובמצב הנוכחי של החתך הקיים זה לא מאפשר רמת תפקוד תקינה. למעשה זה סוג של כשל מוחלט, ובתמונת ראי בשעות אחרי הצהריים… אפשר לראות גם את הכשל במסלול הנסיעה לכיוון ירושלים. גם נפחים מאוד גדולים, שמביאים את הכביש לכשל, ובעצם מכאן הגיעו המסקנות שפה יש צורך בשדרוג הכביש".
במשרד התחבורה ובעיריית מודיעין מיהרו בסוף אוגוסט לברך על האור הירוק שניתן לקידום התוכנית, אולם סביר להניח כי המרחק עוד רב עד לתחילת העבודות, כאשר במהלך תקופה זו המצב התחבורתי בכביש ובכניסות למודיעין ימשיך להחריף, זאת גם בשל העובדה כי הרחבת כביש 446, ממודיעין עילית ועד לצומת שילת, מתקדמת בעצלתיים מזה קרוב לשלוש שנים.