מאבקם של תושבים בשכונות מוריה והשבטים לפתיחת המעברים בין השכונה לבין רעות קיבל השבוע פן נוסף, כאשר תושבים אחרים בשכונות התארגנו להתנגדות למהלך וביקשו להצטרף לדיון בעתירה שהוגשה בעניין.
כזכור, עם איחוד מודיעין עם רעות בשנת 2003 הוחלט בפשרה כי היישוב לא יחובר במעברים לשאר שכונות העיר. בשנתיים האחרונות מנהלים תושבי מוריה והשבטים מאבק לפתיחת המעברים, וטוענים כי השארת המצב על כנו מהווה פגיעה בחופש התנועה. פעילי המאבק אף הגישו לפני כחודשיים עתירה מנהלית נגד עיריית מודיעין. מנגד, ברעות החלה התארגנות נגד הדרישה לפתיחת המעברים, כאשר הפעילים שם טענו כי אם ייפתחו המעברים תיווצר קטסטרופה תחבורתית בכבישי רעות הצרים, בנוסף לסיכון חיי אדם.
כאמור, כעת מצטרפים לסאגה פעילים משכונת השבטים בעיקר, שלטענתם פתיחת המעבר עלולה לפגוע באיכות חייהם ולהכביד על הכבישים בשכונה, שלא ערוכים לתנועת רכבים כבדה. לטענתם, רובו המוחלט של עומס התנועה בין השכונות השבטים ומוריה ובין רעות נובע מהתלמידים הרבים הלומדים בבית הספר מו"ר ברעות, סביב שעות תחילת הלימודים בבוקר. לדבריהם, פתיחת המעבר בין כיכר הלוי לרחוב קרן לא תפתור את המצוקה התחבורתית. "כל מחקרי התחבורה המודרניים מראים כי פתיחת צירי תחבורה נוספים אינה מביאה לפתרון לבעיית הפקקים. פתיחת החיבור בין הרחובות תביא לתנועה ערה במהלך כל שעות היממה, לתוך צירים העמוסים גם כך בשכונת מוריה, כמו הצומת לוי/רבין, אזור האולפנה ורחוב שבטי ישראל, בו קיים רק נתיב אחד לכל כיוון".
לטענת המתנגדים למהלך, שאמרו השבוע כי העתירה שהגישו שכניהם בדרישה לפתיחת המעבר אינה מייצגת אותם, הפתרון לבעיה ההתניידות של תלמידי השכונה לבית הספר לרעות, כמו גם לחוגים ביישוב, היא בשכלול ומקסום פתרונות תחבורה זעירה משותפת. "אנו קוראים לעיריית מודיעין לשפר את שבילי האופניים המגיעים לבית הספר, ולמשרד התחבורה לשפר את תדירות ומסלולי קווי האוטובוס".
רונן ביתן, תושב השבטים ומיוזמי ההתארגנות, הסביר השבוע למודיעין NEWS: "אני בא מעולם התחבורה, יש לי סטארט אפ בתחום התחבורה הזעירה, ואני יודע שאין טעם לפתוח עוד כבישים כדי לפתור את בעיית העומס. יש לי שלושה ילדים בבית הספר מו"ר והם הולכים ברגל או נוסעים באוטובוס. אנחנו לא מסיעים אותם, אין שום סיבה. אין באמת בעיית תחבורה מהשכונה לרעות, מלבד במשך חצי שעה בשעות הבוקר למספר מצומצם של אנשים. לא צריך לשנות את כל סדרי התחבורה בשכונה, שבסופו של דבר יפגעו בנו בצורה בלתי הפיכה".
לדבריו של ביתן, הנפגעים העיקריים ממהלך זה לא יהיו תושבי רעות, אלא תושבי השבטים ומוריה. "תושבי רעות יסעו דרך בוכמן לכל מיני מקומות, והרחובות בשכונה לא בנויים לכמות גדולה של רכבים. אם יפתחו את הפקק בפרצה כל התנועה תתקע בשדרות האורנים והפקק יישאר".