הפרקליטות: "הרפז ביקש לפגוע בסיכויי יואב גלנט להתמנות לרמטכ"ל"

יהודה גולן
2016-10-31 00:00:00
2016-10-31 00:00:00

פרקליטות מחוז ת"א הגישה ביום חמישי האחרון כתב אישום לבימ"ש השלום בעיר נגד סא"ל (במיל.) בועז הרפז ממודיעין, המייחס לו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, כוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, אותו הגישו לבית המשפט עורכי הדין טוני גולדנברג ורביד שיפמן, הרפז הכיר היטב את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת, במסגרת שירותם הצבאי המשותף, ובין השניים התקיימו קשרים ידידותיים ומקצועיים, הן באופן ישיר והן באמצעות מקורבי אשכנזי – בעיקר רעייתו רונית וכן עוזר הרמטכ"ל דאז אל"מ ארז וינר, תושב בית חורון שליד מודיעין.

כתב האישום מגולל את מסכת האירועים שהובילו לכך שעל פי החשד חיבר הרפז את המסמך שעל פיו לכאורה נרקמה תוכנית להביא למינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל, באמצעות משרד יחסי הציבור של אייל ארד וליאור חורב.

הפרקליטות מגדירה את הליך כתיבת המסמך והפעולות שנקט לכאורה הרפז כ"נסיבות מחמירות". הפרקליטים מסבירים בכתב האישום כי "הנסיבות המחמירות הן בתחכום וביצירתיות המסמך – ביצירת תוכנית אסטרטגית כוזבת, המבוססת על איסוף וחקר פרטי מידע שונים ממגוון מקורות; בתעתעו בראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, רא"ל אשכנזי ובעוזרו, אל"מ וינר; במהות הפגיעה המתוכננת – התערבות בהליך מינוי הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל ופגיעה בשמו הטוב של אלוף בצבא ההגנה לישראל ובסיכוייו להיבחר לרמטכ"ל; ובתוצאת מעלליו – הטעיית כלל הציבור במדינת ישראל, תוך פגיעה באמון הציבור בפיקוד הבכיר של צה"ל".

(הידיעה המלאה ופירוט כתב האישום – בגליון הקרוב של "מודיעין News")

בתמונה הרפז. החשד שחיבר את המסמך ( צילום מסך וואלה)

כתבות נוספות

מאות מיליונים בדרך

חברת מגה אור צפויה להכניס מדי שנה 250 מיליון שקל, לאחר החתימה על מערכת הסכמים ארוכת טווח בתחום חוות השרתים שהיא מקימה

בין בורשט לחריימה

ד"ר אנה פרשיצקי ממודיעין, מרצה בכירה לסוציולוגיה, חקרה את השתלבות העולים מברית המועצות בפריפריה הישראלית, על תהליך ה"התמזרחות" שעברו, ומסבירה מדוע הדור השני צמא כיום לאוכל מבית אימא רוסיה

טילים או חרדים

נדמה שמתנהל כאן ניסוי אלוקי שמבקש לבדוק מתי יקומו החילונים על החרדים ואיש ישלח יד בנפש חברו

נתנו מגופם

מדינת ישראל מובילה בשיעור תורמי כליות, ומבין הישראלים הרבים שעשו זאת ישנם 30 תושבי מודיעין: "הייתה לי הזדמנות להציל חיים, אז אעמוד מהצד?"

בין בורשט לחריימה

ד"ר אנה פרשיצקי ממודיעין, מרצה בכירה לסוציולוגיה, חקרה את השתלבות העולים מברית המועצות בפריפריה הישראלית, על תהליך ה"התמזרחות" שעברו, ומסבירה מדוע הדור השני צמא כיום לאוכל מבית אימא רוסיה

המשך קריאה »

נתנו מגופם

מדינת ישראל מובילה בשיעור תורמי כליות, ומבין הישראלים הרבים שעשו זאת ישנם 30 תושבי מודיעין: "הייתה לי הזדמנות להציל חיים, אז אעמוד מהצד?"

המשך קריאה »