בתום דיון בן שלוש שעות וחצי שהתקיים השבוע בוועדת התכנון המחוזית מרכז, סיכמה הוועדה על קיום דיון נוסף, פנימי, שיכריע את גורלו של עמק הצבאים, אזור הטבע העשיר בחיי בר המשתרע ממחסום מכבים ועד למודיעין, בסמוך לכפר רות ולפיד.
כזכור, מדובר ברצועת שטח צרה בה חיים עשרות רבות של צבאים, בנוסף למגוון רחב של בעלי חיים אחרים כמו שועלים ותנים, צבועים, דורבנים, גיריות ועוד. התוכנית לסלילת הכביש קיימת כבר שנים רבות, זאת בשל העובדה כי למודיעין עילית, עיר בת 80 אלף תושבים שצפויה עוד לגדול, ישנה רק כניסה אחת, דבר שלא רק מסוכן בשעת חירום אלא גם יוצר עומסי תנועה קשים בכביש 446. עם זאת, גורמי התכנון מתעקשים לסלול את הכביש, שיהיה דו-נתיבי וברוחב של 24 מטרים, דווקא בצמוד ליישובים לפיד וכפר רות במקום בצמוד לגדר ההפרדה ממזרח. אקולוגים של רשות הטבע והגנים אמרו בעבר בריאיונות למודיעין News כי מימוש התוכנית במתכונת הנוכחית יביא להרס ערכי הטבע באזור והכחדת מגוון בעלי החיים בו.
לדיון השבוע הגיעו נציגי החברה להגנת הטבע, שמתנגדת לתוכנית, יחד עם פעילי סביבה מקומיים, בנוסף לאנשי רשות הטבע והגנים שגם הם מתנגדים לסלילת הכביש למרות שלא מדובר בשמורת טבע. נציגי החברה להגנת הטבע הציגו במהלך הדיון סרטון המציג את עושר חיי הבר באזור, וחזרו על האזהרות כי אישור התוכנית יביא לאישור תוכניות נוספות לפיתוח האזור, גם במודיעין עילית וגם בכפר האורנים, שיגרמו למעשה להחרבת שטח הטבע הפתוח, אחד האחרונים שנותרו באזור.
הדיונים על גורל התוכנית נערכים בשתי וועדות – הוועדה לתכנון איו"ש והוועדה לתכנון מרכז – זאת בשל העובדה כי חלק מהשטחים באזור משוייכים למינהל האזרחי. לפני מספר חודשים דחתה הוועדה לתכנון איו"ש את בקשת גורמי התכנון לאשר את התוכנית, לאחר ששמעה את נימוקי המתנגדים.
במטה המאבק להצלת עמק הצבאים אמרו לאחר הדיון כי נציג משרד התחבורה שינה את עמדת המשרד, כפי שהוצגה לפני כשנתיים בדיון בכנסת, ותלו זאת במניעים פוליטיים. עוד נמסר ממטה המאבק כי "אנו מביעים דאגה ואכזבה מהתנהלות הוועדה, וצער על הרס מיותר. נמשיך לפעול למען שמירה על השטח הערכי וטובת תושבי האזור".