ביום שישי הקרוב ייסגר סניף הדואר ברעות, ומאה אלף תושבי מודיעין ייאלצו להסתפק בשלב זה בסניף אחד בלבד, בקניון עזריאלי.
כפי שפרסמנו כאן בשבועות האחרונים, לאחר סגירתו של הסניף בסולומון סנטר התבשרו תושבי העיר שגם הסניף ברעות ייסגר כבר בתחילת יולי, זאת למרות שבכירי העירייה פעלו למנוע את סגירתו. כמו כן, ברשות הדואר טענו כי בעיר ייפתח סניף חדש, במוריה סנטר, אולם המכרז לבחירת הזכיין נכשל ובדואר ינסו כעת את מזלם שוב במכרז נוסף.
רגע לפני שהסניף בקניון הופך ליחידי בעיר, יצאנו השבוע לבדוק איך נראה המצב בשטח. אמנם מסתבר שהגענו לסניף בקניון ביום רגוע יחסית, אולם גם כך ניתן כבר להבין כי לסגירת סניפי הדואר בעיר תהיה משמעות קשה, בייחוד לאוכלוסיות החלשות יותר כמו קשישים ועובדים זרים.
הגענו אל הסניף בקניון בשעות הבוקר של יום שישי, בהן אמנם לא נרשם עומס רב, אולם גם לא היו תורים פנויים ומי שהגיע מבלי להזמין תור מראש נאלץ לשוב על עקבותיו, זאת למרות ניסיונות הצוות המצומצם לסייע. במקום פועלות שתי נותנות שירות, כאשר הלקוחות עימם שוחחנו נשמעו מופתעים מכך שסניף זה יוותר יחידי בעיר. "מאוד מאכזב לשמוע את זה", סיפר אבי רוקח, תושב העיר, שהוסיף כי "מאז שהוקמה העיר יש בעיות עם הדואר. אני לא מגיע לפה הרבה, הגעתי רק בגלל ועד הבית. בדרך כלל אין לי בעיה כי אני מזמין תור מראש, אבל זה מאוד בעייתי שיהיה רק סניף אחד בעיר כל כך גדולה".
זיו, תושב שילת המשתמש בסניפי הדואר במודיעין לעיתים קרובות, הוסיף: "לדעתי גם שני סניפים זה לא מספיק. קודם סגרו את הסניף בקיפודן, אחר כך את מודיעין סנטר ועכשיו את רעות וסולומון סנטר. זה רע מאוד שזה יהיה הסניף היחידי בכל האזור. משהו לא עובד בכל השיטה".
תושב אחר שפגשנו הופתע בכלל לגלות שלא יוכל לקבל שירות, מאחר ולא הזמין תור מראש. "איך אפשר לקבוע תור אם אני בא באופן ספונטני?", הוא אומר, "וכשאני מנסה להזמין אז כבר אין תורים פנויים".
סהר, תושב נוסף אותו פגשנו בסניף, הופתע גם הוא לגלות כי שאר הסניפים בעיר נסגרו: "לדעתי הדואר חייב להיות מופרט, חייבים להעביר את הדואר לחברה פרטית בפיקוח ממשלתי. לגבי סגירת הסניפים אני חושב שזה לא ייתכן. מודיעין היא עיר גדולה עם הרבה שכונות ולא ייתכן שיהיה רק סניף אחד מרוכז בקניון, שצריך להזמין אליו תור מראש וקשה להגיע. הגעתי ביום רביעי, ראיתי שיש הרבה אנשים ולא הזמנתי תור מראש, אז הבנתי שלא אוכל להיכנס. הפעם החלטתי להזמין תור מראש ולהגיע היום. אני חושב שמשהו לא הולך כשורה בדואר. מישהו צריך לעשות עבודה הרבה יותר טובה. זה אפשרי".