לאחר ההודעה כי התוכנית להקמת מחלף עצום בצומת שילת ירדה משולחן הדיונים, מתברר כי אחת הסיבות לכך היא כוונתה של חברת נתיבי ישראל להרחיב את כביש 443 באופן מסיבי.
על פי הפרסום בעיתון הארץ, בנתיבי ישראל מתכוונים להוסיף נתיבים בקטע שבין מחלף בן שמן במערב ועד לצומת מכבים במזרח, כולל חמישה מחלפים קטנים, כאשר בשלב זה תוקצב שלב התכנון בלבד.
עוד נמסר כי בחברה עובדים על התוכנית מזה כחצי שנה, כאשר בכל צד של הכביש המרכזי יתווסף גם נתיב נסיעה לתחבורה ציבורית, ומסתמן כי המחלפים הקטנים יוקמו בתוך שטחי יער בן שמן. יש לציין כי היער, המתפרש על פני 21 אלף דונם, נחשב לא רק למקום בילוי מרכזי לתושבי מרכז הארץ, אלא גם אזור מעבר חשוב לחיות הבר בתוך המסדרון האקולוגי המרכזי של ישראל.
לתוכנית כבר קמו מתנגדים, ובראשם קרן קיימת לישראל, וגם בעמותת תושבים משפיעים במודיעין אמרו השבוע למודיעין NEWS כי במידה והתוכנית תקודם בכוונתם להציג התנגדות משמעותית.
עדי נוי, מנהלת מחלקת תכנון במרחב מרכז של קק"ל, אמרה להארץ: "ביער בן שמן אין עוד מקום לתשתיות. הצענו לחברת נתיבי ישראל לבחון חלופה של העברת קטע הכביש במנהרה, אולם היא נפסלה על הסף. היא אכן יקרה יותר, אבל הערך הגבוה של היער מצדיק לדעתנו את ההשקעה". עוד הוסיפה נוי כי "אפשר גם לשקול מנהרות של חלק מהקטע שבו מדובר, ובכך לצמצם את הפגיעה ביער". בנוסף, בקק"ל ציינו שבמדינות כדוגמת יפן, גרמניה ושווייץ מקובל לסלול כבישים ורכבות על גשרים עיליים כדי שלא לפגוע ביערות ובשטחים פתוחים.
מחברת נתיבי ישראל נמסר: "הפרויקט של קטע כביש זה תוקצב בשלב זה לתכנון בלבד. מדובר על פרויקט בעל חשיבות תנועתית ותחבורתית לאומית כדרך נוספת לכניסה לירושלים, בדומה לכביש 1, ובמסגרתו יורחב הכביש ויוקם מערך שבילי אופניים וכן מעבר אקולוגי. הצמתים הקיימים יבוטלו ובמקומם יוקמו מחלפים, במטרה להקל על עומסי התנועה באזור הכולל את תושבי מודיעין, חבל מודיעין ויהודה ושומרון. הפרויקט נמצא בראשית התהליך הסטטוטורי שעתיד להסתיים לקראת 2025".