התוכנית לסלילת כביש חדש שיחבר את מודיעין עילית עם כביש 443 התקדמה לאחרונה צעד נוסף, עם הפקדתה להתנגדויות הציבור, שיוכל לעשות זאת ב-60 הימים הקרובים.
כזכור, פרויקט כביש 4431 מעורר בשנים האחרונות התנגדויות עזות מצד פעילי הסביבה במודיעין והאזור, אליהם חברו גם אנשי החברה להגנת הטבע, חברי כנסת וגורמים נוספים. הכביש המתוכנן ייצא ממודיעין עילית ויעבור ממזרח ליישובים לפיד וכפר רות, עד שיתחבר אל כביש 443 בסמוך לצומת מכבים. לטענת המתנגדים לתכנית, משמעות סלילת הכביש היא החרבת ערכי הטבע הייחודיים של האזור, הכוללים גם עדר צבאים גדול במיוחד המונה, על פי הערכות רשות הטבע והגנים, בין 70-100 פרטים. המתנגדים אף הציגו למשרד לאיכות הסביבה בשנה שעברה תוכנית חלופית שתכנן עבורם מוטי קפלן, העורך של התכנית הממשלתית תמ"א 1.
בדיון שנערך לפני כשנה בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, טען ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, כי סלילת הכביש הכרחית: "אתם גורמים לכך שאנשים יקפחו את חייהם. אם מתהפכת משאית על כביש 446 אין יוצא ואין נכנס, אם יש חפץ חשוד או תאונה על הכביש הכל נעצר, אם פורצת שריפה אין אפשרות פינוי. מדובר בפיקוח נפש". נציגי משרד הביטחון בדיון מסרו כי הצורך בסלילת הכביש הוא ביטחוני והומניטרי, אולם במשרד התחבורה סברו אחרת. נציגת המשרד, שני משיח, אמרה במהלך הדיון כי בשלב זה המשרד הממשלתי אינו תומך בסלילת הכביש החדש. "המשרד רואה חשיבות גם בשימור המסדרונות האקולוגיים. המדיניות של המשרד היא להימנע ככל האפשר מהקמת כבישים חדשים במרחב הפתוח, למעט כבישים הכרחיים. המשרד משדרג את כביש 446 ונותן לתושבי מודיעין עילית מענה בתחבורה הציבורית. בתכנית העבודה שלנו כביש 4431 לא נמצא בתעדוף אצלנו, ובשלב הזה המשרד לא תומך בהקמת כביש 4431. ברור לנו שצריך עוד יציאה ממודיעין עילית, והשאלה היא לאן הכביש יוביל – ל-446 או ל-443. מבחינה תחבורתית לא נדרש החיבור ל-443, מבחינה ביטחונית ניתן למצוא חלופות".
ממטה המאבק להצלת האזור, שכבר זכה לכינוי "עמק הצבאים של חבל מודיעין", נמסר השבוע: "אנו מביעים התנגדות נחרצת לתוכנית לסלול כביש בינעירוני רחב, ארבע-מסלולי (25 מטר רוחב שיכסה שטח של קרוב ל-100 דונם) בעמק הצבאים של חבל מודיעין. כביש זה נעדר נחיצות, מכיוון שכעת נעשית ההרחבה של כביש 446 למודיעין עילית והישובים בסביבה, שלפי דעת מומחי תחבורה תיתן מענה הולם לכל צורכי התחבורה של האזור עשרות שנים קדימה. לא ברור לנו מדוע בעיצומה של מלחמה מקדמים כביש מיותר שעלותו מיליוני שקלים, בשעה שהכסף הזה נחוץ עבור המאמץ המלחמתי ושיקום הנזק הנוראי שגרמה התקפת החמאס המתועבת. מדובר במהלך שערורייתי המנותק מהמציאות בה אנו חיים".
עוד נמסר ממטה המאבק כי "הכביש המדובר יביא לפגיעה משמעותית בבריאות ובאיכות החיים של תושבי האזור, יגרום לזיהום אוויר, רעש ואור מיותרים, ויסיט תחבורה בינעירונית לתוך הישובים עצמם, שימצאו עצמם מוקפים בטבעת כבישים. מעבר לכך, הכביש יגרום לפגיעה בלתי הפיכה באחד מעדרי הצבי הארץ-ישראלי הגדולים בעולם, ימיט אסון על מגוון רחב של בע"ח וצמחייה ייחודית, ויימחק לנצח נופים תנ"כיים של מורדות השומרון, שמעטים כמותם נותרו עדיין בארץ".