בלגאן ידוע מראש

ערן קמינסקי
לאחר פתיחת שנת הלימודים, ולמרות התרעות ההורים במהלך הקיץ, התבררה במלוא עוצמתה מצוקת התחבורה הציבורית לבית הספר אמית בנות במורשת, ובשלב זה לעירייה ולחברת קווים אין פתרון לסיטואציה הבעייתית
צילום: פרטי

שבוע לאחר החזרה ללימודים, בו התאמתו חששות הורי התלמידות באמית בנות מפני בעיה תחבורתית קשה, ומסתמן השבוע כי למרות המאמצים אין בנמצא, לפחות בשלב זה, פתרונות אמיתיים, גם לאחר ישיבה דחופה בעירייה.

כזכור, בחודשים האחרונים העלו הורי התלמידות חששות מיכולת מערך התחבורה הציבורית בעיר לתת מענה מתאים למאות התלמידות שיסעו מדי יום למבנה החדש בשכונת מורשת, אולם בעירייה ובבית הספר הרגיעו את החששות וטענו תגבור חלק מהקווים אמור לתת מענה מספק.

עם פתיחת שנת הלימודים התברר כי המענה אינו מספק כלל וכלל, כאשר לא רק שחלק מהתלמידות נאלצות לנסוע מדי בוקר כשעה לבית הספר, בשני קווים, אלא גם שבקווים אלו נרשמה צפיפות קשה. מסרטונים שצילמו תלמידות בשבוע שעבר נראות עשרות רבות של תלמידות מנסות לעלות על האוטובוסים, חלקן ללא הצלחה ואילו אחרות שכן הצליחו לעלות לאוטובוס נראו נדחסות באופן לא בטיחותי.

כידוע, יכולתן של עיריית מודיעין וחברת קווים להשפיע על מערך התחב"צ בעיר מוגבלת ביותר, כאשר ההחלטות מתקבלות אך ורק בידי משרד התחבורה. מדוברות העירייה נמסר כי "ביום חמישי התקיים דיון דחוף עם כלל גורמי המקצוע בעירייה, מנהלת בית הספר ונציגות הנהגת ההורים. הוחלט כי בימים אלה ייבחנו אפשרויות שונות לפתרון העומסים בקווי התחבורה, ביניהן אפשרות להגברת תדירויות קווי התחבורה הציבורית. בנוסף, לקראת סוף החודש צפויה פגישה של ראש העיר חיים ביבס עם המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, בין היתר בנושא זה".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, אור גרינפלד, התייחס לסיטואציה הבעייתית השבוע: "לצד הצלחות, כמו תגבור קווים מרכזיים כגון 52 ו59, חיבור של שכונת מורשת בקו תלמידים למזרח העיר, בניית חניונים, התאמת רמזורים והגדלת תדירויות בקווים נוספים, ברור שישנם גם אתגרים וביקושים שעולים על הצע השירות הקיים. זה נובע מדבר אחד מרכזי – שירות תחבורה ציבורית לקוי שאנחנו מקבלים מהמדינה וממשרד התחבורה, שמבוסס על מכרז תחבורה ציבורית שנעשה לפני כמעט 15 שנה ולא תואם עיר של 110,000 תושבות ותושבים. כתוצאה מכך המפעיל, חברת קווים, לא יכול להוציא נסיעות ואין לו מספיק כלים לתגבור ממשי, עם כל הרצון הטוב לעזור ולסייע".

עוד כתב גרינפלד: "הצגנו תוכנית שהונחה על שולחן משרד התחבורה, תוכנית טובה שתעשה טוב לעיר, תיתן מענה יעיל למוקדי הביקוש ולבתי הספר ולמוקדי תעסוקה ובילוי מחוץ לעיר ותשחרר עומסים בשעות השיא, לצד הרחבת פעילות הרכבת לירושלים ופתיחת מסילת 431 ב2027. נכון, זה מתעכב בגלל המלחמה, ואולי גם לא נוציא את התוכנית במכרז של המדינה עם המשאבים שתכננו מלכתחילה עקב הקיצוץ, תמרון המשאבים והטרלול במדינה כתוצאה מהמלחמה. ראש העיר, שאני מודה לו על הגיבוי התמידי, ואני דוחפים שזה יקרה כמה שיותר מהר, אך ללא התפשרות על עקרונות מסוימים שהצבנו".

כתבות נוספות