בעוד היום יותר מתמיד ברור לכל עד כמה חשוב תכנון תחבורתי נכון לניהולה התקין של מדינה, בישראל אנו עדיין עדים לסיפורים מופרכים מאין כמוהם, המדגישים את המחדל העצום בנושא במדינה.
סיפור כזה ניתן למצוא גם במודיעין, כאשר מעבר המחבר בין תחנת הרכבת לתחנה המרכזית הסמוכה עומד חסום מזה מספר שנים, זאת בשל ויכוח על האחריות למימון האבטחה הדרושה להפעלתו. השבוע פנה ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, אל שרת התחבורה החדשה-ישנה, מירי רגב, ואל מנכ"ל רכבת ישראל, בדרישה לשים לפארסה סוף.
במכתבו כתב ביבס: "מדינת ישראל, באמצעות משרד התחבורה, מימנה את הקמתו של מרכז התחבורה העירוני בעיר מודיעין. בסמוך למרכז הקימה מדינת ישראל, באמצעות רכבת ישראל, את תחנת הרכבת מודיעין מרכז. התחנה נבנתה כחלק מאותו מתחם תחבורתי מלא, המשלב רכבת כבדה בינעירונית וקווי אוטובוס עירוניים ובינעירוניים. בין השניים קיים מעבר שמטרתו לאפשר גישה ישירה של נוסעי הרכבת אל מרכז התחבורה העירוני ולהיפך. לצערי, מעבר זה מעולם לא נפתח, וזאת עקב מחלוקות בירוקרטיות על מימון אבטחה נוספת או על רמת האבטחה הקיימת במרכז התחבורה אל מול זו הנדרשת, לכאורה, על ידי רכבת ישראל".
כצפוי, נוסעי הרכבת המעוניינים להמשיך אל יעדם באמצעות אחד מקווי האוטובוס במרכז התחבורה, נאלצים כיום לצאת מתחנת הרכבת ולהיכנס אל מרכז התחבורה דרך הרחוב, ואחרי בדיקה ביטחונית נוספת. בנוסף כמובן לפגיעה בנגישות וביעילות מערך התחבורה הציבורית עבור הנוסעים.
עוד הוסיף ביבס, שאף שוחח השבוע עם השרה, כי "אין לי כל ספק שגם אתם תסכימו עמי שמדובר באיוולת, וככזו שיש לפעול באופן מיידי לתיקונה. אבקשכם לפעול בהקדם לתיקון הנושא".